المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Great Principles
مشاهدة المشاركة
أولا:
الله لا يظلم أحدا:
وَوُضِعَ الۡكِتَابُ فَتَرَى الۡمُجۡرِمِينَ مُشۡفِقِينَ مِمَّا فِيهِ وَيَقُولُونَ يَاوَيۡلَتَنَا مَالِ هَذَا الۡكِتَابِ َلا يُغَادِرُ صَغِيرَةً وَلَا كَبِيرَةً إِلَّا أَحۡصَاهَا وَوَجَدُوا مَا عَمِلُوا حَاضِرًا وَلَا يَظۡلِمُ رَبُّكَ أَحَدًا سورة الكهف رقم الآية 49
سورة يونس رقم الآية 44
إِنَّ اللّهَ لاَ يَظۡلِمُ النَّاسَ شَيۡئًا وَلَكِنَّ النَّاسَ أَنفُسَهُمۡ يَظۡلِمُونَ
سورة النساء رقم الآية 40
إِنَّ اللّهَ لاَ يَظۡلِمُ مِثۡقَالَ ذَرَّةٍ وَإِن تَكُ حَسَنَةً يُضَاعِفۡهَا وَيُؤۡتِ مِن لَّدُنۡهُ أَجۡرًا عَظِيمًا
بالنسبة لفكرة ان النساء مبيعوضوش الصلاة الى بتضيع منهم بسبب الدورة:
طيب ما الدورة دى نفسها (مؤلمة!!!!)
طول الدورة بيبقى فى وجع
ده حتى قبلها فى حاجة اسمها pre menstrual syndrome
و دى اعراض (كلها وحشة) بتعرف الست منها ان الدورة هتنزل عليها
و غير ان الدم ده الى بيضيع........بيخلى حدوث الانيميا اكثر سهوله فى النساء
حتى تلاقى ال RANGE نسبة الهيموجلوبين الطبيعية فى التحليل فى الاناث أقل من الذكور!!!!!!!!!!!!!!!
عشان الدم الى بيفقدوه
و انت مستكتر ان ربنا يخفف عنهم تعويض الصلاة الى ضاعت منهم غصب عنهم!!!!!!!
دة الانسان (المخلوق)
لما بيبعت واحد شغال عنده مشوار بعيد تبع الشغل (بيديه فلوس زيادة ((بدل سفر))!!!!
فما بالك بربنا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟






îن îëéىهْ نçمùهْ?