إعـــــــلان

Collapse
No announcement yet.

إذا كنت نصرانياً يا one1_or_three3 فهل تجرؤ على مناظرتي؟!

Collapse
X
 
  • Filter
  • الوقت
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    ولا تقل انك طالب علم فانت احمد ديدات عصرك

    îن îëéىهْ نçمùهْ?


    • #77
      انا هناقش سفر التثنية مع حضرتك بس على رد هولى بابيل

      îن îëéىهْ نçمùهْ?


      • #78
        انا غلطان الى انا باجى هنا

        îن îëéىهْ نçمùهْ?


        • #79
          المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مايكل اوسو مشاهدة المشاركة
          انا غلطان الى انا باجى هنا
          احترم نفسك يا هذا...الراجل فاتح بيت و وراه مسئوليات....فانشغل عنك قليلا...ايه المشكله؟؟؟

          îن îëéىهْ نçمùهْ?


          • #80
            اسف ان كنت ازعجت حضرتك كل الى فى الموضوع انا عايز اناقشك فى ردة على النبوءة وانا حددت موضوع المناظرة فى دة لانكم مش مقتنعين بان النبوءة عن يسوع والمناظرة هنا وليست صوتية اذا كنت راغب
            انا هناقش سفر التثنية مع حضرتك بس على رد هولى بابيل
            إذن أنت تراجعت عن المناظرة وتريد أن تتكلم حول نص سفر التثنية .


            انا عايز اناقشك فى ردة على النبوءة
            وحضرتك تناقشنا في رده بصفتك إيه ؟


            من المنطقي أن من يناقشنا هو صاحب الشأن نفسه ، أم انه عينك محامي عنه ، هو يضع الردود وانت ترد عنها .. سبحان الله !



            ولا تقل انك طالب علم فانت احمد ديدات عصرك
            لا تستخدم هذا الأسلوب معنا .


            انا هناقش سفر التثنية مع حضرتك بس على رد هولى بابيل
            نفهم بس بعد إذن سيادتك ... هو حضرتك جي تحاورنا أم انك مجرد وسيط بيننا وبين الهولي بايبل ؟

            يعني سنناقش مايكل أم هولي ؟ ، أم انكم واحد في الجوهر ومن رآك فقد رأى هولي !

            سبحان خالق العقول والأفهام


            خللي عندك ثقة في نفسك وتقدم للحوار ولا تكن إمعة وآلة تنسخ كلام الآخرين ، حينها ستكون أهلاً للإحترام .



            انا غلطان الى انا باجى هنا

            لا تعليق !

            îن îëéىهْ نçمùهْ?


            • #81
              لاحول اللة لو معندكش رد قول كدة من الاول انا عايز اناقش حضرتك قيها ودة ردى الاول وبعدين هو انا لازم ابقى البابا شنودة عشان تناقشنى

              îن îëéىهْ نçمùهْ?


              • #82
                المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مايكل اوسو مشاهدة المشاركة
                لاحول اللة لو معندكش رد قول كدة من الاول انا عايز اناقش حضرتك قيها ودة ردى الاول وبعدين هو انا لازم ابقى البابا شنودة عشان تناقشنى
                تهذب يا أفندي واختار ألفاظك بعناية .


                أنا قلت لجنابك حرفياً :-

                خللي عندك ثقة في نفسك وتقدم للحوار ولا تكن إمعة وآلة تنسخ كلام الآخرين ، حينها ستكون أهلاً للإحترام .

                فهمت إيه من الجملة دي يا جهبذ عصرك ؟


                حضرتك عايز تنقل لنا ردود هولي بايبل وتسميها مناظرة ! ، ليس لدينا وقت لهذا الهراء .

                تفضل راجع ردودنا على استاذك وولي نعمتك ، ولو هناك رد جديد له ضعه لنا لكي نرد عليه .. ولكن من العته أن تسمي النسخ واللصق الذي تريده مناظرة !

                ابعت حد كبير نكلمه .. تحياتي

                îن îëéىهْ نçمùهْ?


                • #83
                  وانا موافق على المناظرة

                  îن îëéىهْ نçمùهْ?


                  • #84
                    صفحة لوحدها

                    îن îëéىهْ نçمùهْ?


                    • #85
                      انت خايف تعمل مناظرة ولا اية انا بقالى كتير مستنى

                      îن îëéىهْ نçمùهْ?


                      • #86
                        ثانيا نص ان الاول والاخر (رؤ) تكفى لاثبات الالوهية

                        îن îëéىهْ نçمùهْ?


                        • #87
                          منتظر ردك

                          îن îëéىهْ نçمùهْ?


                          • #88
                            حرام عليك انا قاعد مستنيك سنتين

                            îن îëéىهْ نçمùهْ?


                            • #89
                              فضيحتكم ستوكون بجلاجل لعدم المناظرة قى منتدى ###
                              Last edited by السيف العضب; 07-04-2018, 03:07 PM. سبب آخر: حذف اسم المنتدى

                              îن îëéىهْ نçمùهْ?


                              • #90
                                انت خايف تعمل مناظرة ولا اية انا بقالى كتير مستنى
                                حرام عليك انا قاعد مستنيك سنتين
                                فضيحتكم ستوكون بجلاجل لعدم المناظرة قى منتدى ###

                                تعليقاتك تدل على أنك شخص صبياني ، وأكاد اجزم أن رصيدك من العلم صفر .

                                يا عزيزي نحن ننشغل في أعمالنا ونكسب قوت عيشنا بالحلال ، فأيدينا (بفضل الله) من الأيدي التي يحبها الله ورسوله .



                                وانا موافق على المناظرة
                                ثانيا نص ان الاول والاخر (رؤ) تكفى لاثبات الالوهية

                                لا حول ولا قوة الا بالله

                                نفهم بس ، نص النبوءة أم نص سفر الرؤيا !

                                أكاد أجزم ايضاً أنك لا تعلم مفهوم "المناظرة" أساساً ، ولا تعرف عن أي موضوع تريد أن تناظر !

                                على مدار سنوات عديدة قابلنا كل الأصناف ، نسأل الله أن يلهمنا المزيد من الصبر .

                                .

                                îن îëéىهْ نçمùهْ?

                                Working...
                                X