ولا تقل انك طالب علم فانت احمد ديدات عصرك
إعـــــــلان
Collapse
No announcement yet.
إذا كنت نصرانياً يا one1_or_three3 فهل تجرؤ على مناظرتي؟!
Collapse
X
-
احترم نفسك يا هذا...الراجل فاتح بيت و وراه مسئوليات....فانشغل عنك قليلا...ايه المشكله؟؟؟المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مايكل اوسو مشاهدة المشاركةانا غلطان الى انا باجى هنا
îن îëéىهْ نçمùهْ?
-
اسف ان كنت ازعجت حضرتك كل الى فى الموضوع انا عايز اناقشك فى ردة على النبوءة وانا حددت موضوع المناظرة فى دة لانكم مش مقتنعين بان النبوءة عن يسوع والمناظرة هنا وليست صوتية اذا كنت راغبإذن أنت تراجعت عن المناظرة وتريد أن تتكلم حول نص سفر التثنية .انا هناقش سفر التثنية مع حضرتك بس على رد هولى بابيل
وحضرتك تناقشنا في رده بصفتك إيه ؟انا عايز اناقشك فى ردة على النبوءة
من المنطقي أن من يناقشنا هو صاحب الشأن نفسه ، أم انه عينك محامي عنه ، هو يضع الردود وانت ترد عنها .. سبحان الله !
لا تستخدم هذا الأسلوب معنا .ولا تقل انك طالب علم فانت احمد ديدات عصرك
نفهم بس بعد إذن سيادتك ... هو حضرتك جي تحاورنا أم انك مجرد وسيط بيننا وبين الهولي بايبل ؟انا هناقش سفر التثنية مع حضرتك بس على رد هولى بابيل
يعني سنناقش مايكل أم هولي ؟ ، أم انكم واحد في الجوهر ومن رآك فقد رأى هولي !
سبحان خالق العقول والأفهام
خللي عندك ثقة في نفسك وتقدم للحوار ولا تكن إمعة وآلة تنسخ كلام الآخرين ، حينها ستكون أهلاً للإحترام .
انا غلطان الى انا باجى هنا
لا تعليق !
îن îëéىهْ نçمùهْ?
-
تهذب يا أفندي واختار ألفاظك بعناية .المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مايكل اوسو مشاهدة المشاركةلاحول اللة لو معندكش رد قول كدة من الاول انا عايز اناقش حضرتك قيها ودة ردى الاول وبعدين هو انا لازم ابقى البابا شنودة عشان تناقشنى
أنا قلت لجنابك حرفياً :-
خللي عندك ثقة في نفسك وتقدم للحوار ولا تكن إمعة وآلة تنسخ كلام الآخرين ، حينها ستكون أهلاً للإحترام .
فهمت إيه من الجملة دي يا جهبذ عصرك ؟
حضرتك عايز تنقل لنا ردود هولي بايبل وتسميها مناظرة ! ، ليس لدينا وقت لهذا الهراء .
تفضل راجع ردودنا على استاذك وولي نعمتك ، ولو هناك رد جديد له ضعه لنا لكي نرد عليه .. ولكن من العته أن تسمي النسخ واللصق الذي تريده مناظرة !
ابعت حد كبير نكلمه .. تحياتي
îن îëéىهْ نçمùهْ?
-
انت خايف تعمل مناظرة ولا اية انا بقالى كتير مستنىحرام عليك انا قاعد مستنيك سنتينفضيحتكم ستوكون بجلاجل لعدم المناظرة قى منتدى ###
تعليقاتك تدل على أنك شخص صبياني ، وأكاد اجزم أن رصيدك من العلم صفر .
يا عزيزي نحن ننشغل في أعمالنا ونكسب قوت عيشنا بالحلال ، فأيدينا (بفضل الله) من الأيدي التي يحبها الله ورسوله .
وانا موافق على المناظرة
ثانيا نص ان الاول والاخر (رؤ) تكفى لاثبات الالوهية
لا حول ولا قوة الا بالله
نفهم بس ، نص النبوءة أم نص سفر الرؤيا !
أكاد أجزم ايضاً أنك لا تعلم مفهوم "المناظرة" أساساً ، ولا تعرف عن أي موضوع تريد أن تناظر !
على مدار سنوات عديدة قابلنا كل الأصناف ، نسأل الله أن يلهمنا المزيد من الصبر .
.
îن îëéىهْ نçمùهْ?


îن îëéىهْ نçمùهْ?