الزميل الحائر
تقول:
من منا لم يراوده يوما التساؤل بعد دراسته للكيمياء والفيزياء والأحياء في المدرسة عن سر عدم وجود أي عالم مسلم في تلك الكتب بينما إمتلأت نفس الكتب بأسماء نيوتن ومندل وداروين وجليليو وإديسون وغابت أسماء أحمد ومصطفي وعبد القهار
يا سيدي الفاضل الغرب هو الذي يقود حركه التقدم الان فليس عجبا ان تري تلك الاسماء في الكتب التي ندرسها وانت تعلم ان اصول تلك العلوم عربيه ولولا العرب ما وصل الغرب الي هذا التقدم
اولعلك تتجاهل الحسن البصري وابن الهيثم
ولعلك تجاهلت احمد زويل ومصطفي مشرفه وسميره موسي وفاروق الباز ويحيي المشد
والدكتور علي ابراهيم وغيرهم
وانت بتقول انك متخرج من كليه الطب وملقتش ولا اسم واحد مسلم ولا عربي يبقي اكيد مسمعتش عن
Ramsy-Hunt syndrome
طبعا من اسمه رمزي
ومسمعتش عن
keratitis superficialis of Tobgy
والاخ طوبجي ده كان مصري
ومسمعتش عن د/الرفاعي استاذ اساتذه الرمد في مصر وهو دكتور في الازهر ويا عم له عمليات باسمه يعني حتلاقي في كتابه عمليات اسمها
el rifaeey operation
ومسمعتش عن
Behcet disease
وده كان تركي ولو دورت هتلاقي كتير بس ده اللي انا فاكره
ولقد ذكر لك الاخوه ان المسلمين تخلفو عن ركب التقدم بعد ان تخلو عن دينهم عكس اوروبا التي تقدمت عندما ارسلت كتابها المقدس الي المتاحف
تقول:
عندما نعقد مؤتمرا دينيا ونصدر فتوي بتحريم الإستنساخ ونحن نجهل أبسط تقنياته وتطبيقاته فمن حقي أن أقول أن الإسلام سبب تخلفنا
يا محترم لازم نقف ونقول لا لان هتبقي في مشكله خطيره وهي الواحد ولا الواحده المستنسخه هيبقي تبعا للجينات اخو المستنسخ منه وليس ابنه يعني عندنا مشاكل نسب ووراثه وربما زنا محارم في المستقبل
اتقبل ان نفتح بنوك الامشاج وتذهب لتختار لزوجتك حيوان منوي علي كيفها اليس هذا يعد زنا الا بد ان نتخلي عن القيم والدين كي نصبح متقدمين
تقول:
وأنا بدوري أسأل لماذا ضعفت الدولة الإسلامية
يا باش مهندس في الاف بل ملايين المسلمين يعجبوك
محنا في كليه الطب وكل سنه بندح وفي الاخر ولاد الدكاتره بيتعينو في الكليه واحنافي الباي باي صدقني المشكله مش في الاسلام او في المسلمين المشكله في حاجات تانيه واوعدك ان لو اتغير العميد ولا رئيس الجامعه هتلاقيينا واخدين وضعنا اللي نستحقه
وانت فاهم طبعا؟
ولو عايز تعرف ليه نابليون هزم المسلمين يبقي تقرا كتاب التعصب بين المسيحيه والاسلام لمحمد الغزالي
وانا هنقلك بعض الفقرات
"علي ان نابليون لم ير في مسلك الكثره المسلمه مع القله النصرانيه ما ينطوي علي حيف او تعصب او اضطهاد من النوع الذي عرفع في اوروبا بل علي العكس لاحظ عند تنظيمه للاداره والاقتصاد والميزانيه ان الاقباط كانو يستغلون الحكام المسلمين ويختلسون اموالا جسيمه فقرر اقصاءهم من وظائفهم بالتدرج ومع ذلك ظل الاقباط متعلقين بالفرنسيين راغبين في التغاون العسكري معهم مع عزوف نابليون عن قبول هذا العون حتي تولي كليبر القياده بعد نابليون فاذن لهم ان يؤلفو فرقتهم العسكريه لتنضم الي الجيش الفرنسي المجيد............................................ ..............................
والملاحظ ان بونابرت ارسل في طلب المعلم جرجس الجوهري المباشر العام للشئون الماليه فجاء المعلم وقدم الي جنرال فرنسا اعيان الاقباط ومن الطبيعي ان ينتهز الاقباط هذه الفرصه ليقدوم الطاعه والخضوع للرجل الذي جلس علي انقاض المماليك وكان اعضاء الوفد يرتدون الكساوي ذات الاكمام المزدانه بالوريدات الذهبيه واعربو لبونابرت عن خالص ولائهم وقلق المسلمون لعمل الاقباط مما دعي الجبرتي الي اتهامهم صراحه بالتعاون مع الفرنسيين
وقد قال الجبرتي ان يعقوب القبطي لما تظاهر مع الفرنساويه وجعلوه ساري عسكر القبط جمع شبان القبط وحلق لحاهم وزياهم بزي مشابه لعسكر الفرنساويه وبلغ افراد الفرقه ثمانمائه وقد انعم الفرنسيون علي قائدها المدعو يعقوب بقلب جنرال ويعقوب هذا كان يشتغل مع المماليك ونال من نعمائهم ما جعله صاحب ثروه ضخمه اكسبته بين المصريين منزله حسنه فلما دخل الفرنسيون مصر اشتغل لحسابهم ولما قدمه المعلم جرجس الجوهري الي الجنرال بوسييلنج كتب الجنرال الي بونابرت يقول له قال لي الجوهري انك لن تجد انسانا اكثر غيره منه علي مصالحنا .أرايت هذا التفاني في خدمه المحتل ويستطرد الكلام عن المعلم يعقوب قائلا القي دواته المعلقه بزناه واستل سيفه من غمده وعرض نفسه للهلاك هذا لانه يعتبر نفسه جنديا من جنود بونابرت
ضد من خاض هذه المعارك ضد المسلمين الثائرين علي الاحتلال"
وقبل ان تسأل طب ليه اتهزم المسلمون من الانجليز برده
يرد نفس الكتاب ويقول"فماذا كان موقف الاقباط من هذا الاحتلال الصليبي الجديد؟ اجتمع الاقباط في اسيوط علي هيئه مؤتمر وتقدموا الي حكومه الاحتلال بمطالب عده تمثل اماني الامه القبطيه ونقول هل كان الاقباط مظلومين حقا حتي يلجاؤو الي المحتلين ونحن نعطيهم الحق ان يستعينو بالشيطان في دفع الضر عن انفسهم ولننظر هل كان الاقباط مظلومين حقا؟
احصاء ارسله السير الدون غورست المعتمد البريطاني الي حكومته سنه 1901
الاقباط الذين هم عشر السكان يحتلون 45,32% من الوظائف ويقبضون 40% من المرتبات فمم كان الأقباط يشكون؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تقول:
أنا لم أنكر تقدم المسلمين في مرحلة من مراحل تاريخهم وكنت أتمني الإستمرارلهذا التقدم لكن للأسف هذا لم يحدث ولابد من معرفة السبب
اعتقد ان هذه هي البدايه المناسبه التي نبدا الحوار منها كيف نستعيد هذا التقدم دون التخلي عن قيمنا وديننا
ذكرت مثال الكتاب الي بنذاكر منه وليه الطالب بيسقط يبقي اكيد الكتاب اللي يبذاكر منه تعبان
طيب احنا كتابنا هو القرأن والسنه تيجو نختبره .. يلا بينا
في الاول اسمحلي هقولك كلام من الي انت درسته
درست
biochemistry
طبعا تعرف المعلومه دي
all the biochemically and physiologically important caracterestics of the molecules in living matter depend on the ability to interact with water
الا تتذكر قول الله "وجعلنا من الماء كل شيئ حي"
والمعلومه دي
اكيد درست سموم
الم تسمع عن
pink disease
it is a chronic mercury poisoning in children due to application of teething powder containing mercurous chloride
يعني المرض ده بيجي في الاطفال اللي بيستخدوا معجون اسنان يحتوي علي ماده كلوريد الزئبق
طب منت الرسول قالك سيبك من الوش ده واستعمل السواك وعمرك محتلاقيلوه ضرر واحد ولا لازم نجري ورا الغرب العلم كل يوم بيكتشف بلاوي في الحاجات اللي بيخترعوهالنا
وطبعا درست البلهارسيا في البارا سيتولوجي
الم تسمع حديث الرسول "لا يبولن احدكم في الماء الراكد الذي لا يجري ثم يغتسل فيه"
وقد درست سيادتك ان البلهارسيا تحتاج الي
1-شخص مريض يتبول في الماء
2-ان يكون الماء راكدا
3-شخص اخر او نفس الشخص يغتسل من الماء
لاتحتاج البلهارسيا الي اكثر من هذا ولكنك تجد ان المسلمين هم اكثر الشعوب اصابه للبلهارسيا هل تقول لانهم متمسكون بدينهم
اترك لفخامتك الاجابه
وطبعا درست السل
tuberclosis
نهي الرسول عن النفخ في الاناء او التنفس فيه طبعا مش عشان نزهق من عشتنا ونتلسع عمال علي بطال بس ده لسبب بسيط وهو ان النفخ في الاناء يعرض هذالاناء ان تتلوث بميكروب السل الرئوي الذي يخرج مع النفس ويتحمل حراره الاناء لان الميكروب كما درست لا يموت الا اذا تم غليه حوالي ربع ساعه وطبعا انت مش هتنفخ في الشاي وهو بيغلي علي النار
طبعا درست هستولوجي وعرفت ان
the skin being a sensory organ contain many sensory receptors located in epidermis <merkle's disc> and in dermis <ruffini<meissner and krause corpuscle>
يعني ببساطه الجلد يحمل الكثير من النهايات العصبيه التي تشعر بالالم او تنقل الاحساس به
ما فائده هذا؟
الم تقرأ ايات عذاب الكافرين
العذاب الخارجي"ان الذين كفروا بئاياتنا سوف نصليهم نارا كلما نضجت جلودهم بدلناهم جلودا غيرها ليذوقو العذاب"
اذا مات الجلد لن يشعر الكفار بالالم ولذلك تستبدل جلودهم التي حرقت بجلود اخري ليذوقو العذاب
امنت بيك يا رب
العذاب الداخلي"فسقو ماءا حميما فقطع امعاءهم"
لم يقل بدلناهم بامعاء غيرها واكيد انت عارف ليه لان الامعاء مبطنه بغشاء مخاطي غير حساس للحراره وبتجربه بسيطه لو كنت طالب خايب مبتذاكرش لو كلت لقمه سخنه وعايز تتخلص من الالم بتبلعها لانها طالما وصلت للامعاء خلاص
طب ليه هتقطع امعاءهم لان الاعصاب الحساسه موجوده في تجويف البطن يعني لن تصل الحراره اليها الا بعد ان تقطع امعاءهم
الحقيقه في امثله اكتر من كده ومن اللي احنا درسناه زي الحجر الصحي وده درسته في الصحه العامه يؤكد للك معني الحديث الحقيقه مش فاكر نصه بالظبط بس معناه اذا ظهر الطاعون-اي الوباء- في ارض فلا تذهبوا اليها واذا ظهر في ارضكم فلا تخرجو منها
طب لا تذهبو اليها معروفه امال لا تخرجو منها ليه؟ مش حقولك واعتبره واجب ابقي روح استعيد ما درسته ولا تكن كمثل الحمار يحمل اسفارا
يا سيدي الفاضل هذا هو الكتاب الذي نؤمن به ونتبعه
واذا وافقت ان نتحدث من هذه النقطه وهي لماذا تخلف المسلمون وعندهم هذا الكتاب
فتحت امر سيادتك اما اذا اصريت علي اننا نتخلي عن الدين ونرسل كتابنا الي المتحف كما فعلت اوربا فانت تبقي دماغك ناشفه وعايز الضرب وهتتعبني معاك
ارجوك حدد من اين نبدأ ولا تشتتنا في كذا وكذا وكذا وبعدين تقول انك قررت تسيب الحوار علي كده
في النهايه اقول لك ان الرسول قال لنا "تركت فيكم ما ان تمسكتم به لن تضلو بعدي ابدا ,كتاب الله وسنتي"
واخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمين
هذه المجموعه تهمك فاحرص علي اقتناءها
http://www.aleijaz.net/
http://geocities.com/rr_eem/Ala3gaz-Al3alme.htm
http://www.55a.net
شرائط الاعجاز العلمي لعبد المجيد الزنداني
كتاب الادله الماديه علي وجود الله
]
تقول:
من منا لم يراوده يوما التساؤل بعد دراسته للكيمياء والفيزياء والأحياء في المدرسة عن سر عدم وجود أي عالم مسلم في تلك الكتب بينما إمتلأت نفس الكتب بأسماء نيوتن ومندل وداروين وجليليو وإديسون وغابت أسماء أحمد ومصطفي وعبد القهار
يا سيدي الفاضل الغرب هو الذي يقود حركه التقدم الان فليس عجبا ان تري تلك الاسماء في الكتب التي ندرسها وانت تعلم ان اصول تلك العلوم عربيه ولولا العرب ما وصل الغرب الي هذا التقدم
اولعلك تتجاهل الحسن البصري وابن الهيثم
ولعلك تجاهلت احمد زويل ومصطفي مشرفه وسميره موسي وفاروق الباز ويحيي المشد
والدكتور علي ابراهيم وغيرهم
وانت بتقول انك متخرج من كليه الطب وملقتش ولا اسم واحد مسلم ولا عربي يبقي اكيد مسمعتش عن
Ramsy-Hunt syndrome
طبعا من اسمه رمزي
ومسمعتش عن
keratitis superficialis of Tobgy
والاخ طوبجي ده كان مصري
ومسمعتش عن د/الرفاعي استاذ اساتذه الرمد في مصر وهو دكتور في الازهر ويا عم له عمليات باسمه يعني حتلاقي في كتابه عمليات اسمها
el rifaeey operation
ومسمعتش عن
Behcet disease
وده كان تركي ولو دورت هتلاقي كتير بس ده اللي انا فاكره
ولقد ذكر لك الاخوه ان المسلمين تخلفو عن ركب التقدم بعد ان تخلو عن دينهم عكس اوروبا التي تقدمت عندما ارسلت كتابها المقدس الي المتاحف
تقول:
عندما نعقد مؤتمرا دينيا ونصدر فتوي بتحريم الإستنساخ ونحن نجهل أبسط تقنياته وتطبيقاته فمن حقي أن أقول أن الإسلام سبب تخلفنا
يا محترم لازم نقف ونقول لا لان هتبقي في مشكله خطيره وهي الواحد ولا الواحده المستنسخه هيبقي تبعا للجينات اخو المستنسخ منه وليس ابنه يعني عندنا مشاكل نسب ووراثه وربما زنا محارم في المستقبل
اتقبل ان نفتح بنوك الامشاج وتذهب لتختار لزوجتك حيوان منوي علي كيفها اليس هذا يعد زنا الا بد ان نتخلي عن القيم والدين كي نصبح متقدمين
تقول:
وأنا بدوري أسأل لماذا ضعفت الدولة الإسلامية
يا باش مهندس في الاف بل ملايين المسلمين يعجبوك
محنا في كليه الطب وكل سنه بندح وفي الاخر ولاد الدكاتره بيتعينو في الكليه واحنافي الباي باي صدقني المشكله مش في الاسلام او في المسلمين المشكله في حاجات تانيه واوعدك ان لو اتغير العميد ولا رئيس الجامعه هتلاقيينا واخدين وضعنا اللي نستحقه
وانت فاهم طبعا؟
ولو عايز تعرف ليه نابليون هزم المسلمين يبقي تقرا كتاب التعصب بين المسيحيه والاسلام لمحمد الغزالي
وانا هنقلك بعض الفقرات
"علي ان نابليون لم ير في مسلك الكثره المسلمه مع القله النصرانيه ما ينطوي علي حيف او تعصب او اضطهاد من النوع الذي عرفع في اوروبا بل علي العكس لاحظ عند تنظيمه للاداره والاقتصاد والميزانيه ان الاقباط كانو يستغلون الحكام المسلمين ويختلسون اموالا جسيمه فقرر اقصاءهم من وظائفهم بالتدرج ومع ذلك ظل الاقباط متعلقين بالفرنسيين راغبين في التغاون العسكري معهم مع عزوف نابليون عن قبول هذا العون حتي تولي كليبر القياده بعد نابليون فاذن لهم ان يؤلفو فرقتهم العسكريه لتنضم الي الجيش الفرنسي المجيد............................................ ..............................
والملاحظ ان بونابرت ارسل في طلب المعلم جرجس الجوهري المباشر العام للشئون الماليه فجاء المعلم وقدم الي جنرال فرنسا اعيان الاقباط ومن الطبيعي ان ينتهز الاقباط هذه الفرصه ليقدوم الطاعه والخضوع للرجل الذي جلس علي انقاض المماليك وكان اعضاء الوفد يرتدون الكساوي ذات الاكمام المزدانه بالوريدات الذهبيه واعربو لبونابرت عن خالص ولائهم وقلق المسلمون لعمل الاقباط مما دعي الجبرتي الي اتهامهم صراحه بالتعاون مع الفرنسيين
وقد قال الجبرتي ان يعقوب القبطي لما تظاهر مع الفرنساويه وجعلوه ساري عسكر القبط جمع شبان القبط وحلق لحاهم وزياهم بزي مشابه لعسكر الفرنساويه وبلغ افراد الفرقه ثمانمائه وقد انعم الفرنسيون علي قائدها المدعو يعقوب بقلب جنرال ويعقوب هذا كان يشتغل مع المماليك ونال من نعمائهم ما جعله صاحب ثروه ضخمه اكسبته بين المصريين منزله حسنه فلما دخل الفرنسيون مصر اشتغل لحسابهم ولما قدمه المعلم جرجس الجوهري الي الجنرال بوسييلنج كتب الجنرال الي بونابرت يقول له قال لي الجوهري انك لن تجد انسانا اكثر غيره منه علي مصالحنا .أرايت هذا التفاني في خدمه المحتل ويستطرد الكلام عن المعلم يعقوب قائلا القي دواته المعلقه بزناه واستل سيفه من غمده وعرض نفسه للهلاك هذا لانه يعتبر نفسه جنديا من جنود بونابرت
ضد من خاض هذه المعارك ضد المسلمين الثائرين علي الاحتلال"
وقبل ان تسأل طب ليه اتهزم المسلمون من الانجليز برده
يرد نفس الكتاب ويقول"فماذا كان موقف الاقباط من هذا الاحتلال الصليبي الجديد؟ اجتمع الاقباط في اسيوط علي هيئه مؤتمر وتقدموا الي حكومه الاحتلال بمطالب عده تمثل اماني الامه القبطيه ونقول هل كان الاقباط مظلومين حقا حتي يلجاؤو الي المحتلين ونحن نعطيهم الحق ان يستعينو بالشيطان في دفع الضر عن انفسهم ولننظر هل كان الاقباط مظلومين حقا؟
احصاء ارسله السير الدون غورست المعتمد البريطاني الي حكومته سنه 1901
الاقباط الذين هم عشر السكان يحتلون 45,32% من الوظائف ويقبضون 40% من المرتبات فمم كان الأقباط يشكون؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تقول:
أنا لم أنكر تقدم المسلمين في مرحلة من مراحل تاريخهم وكنت أتمني الإستمرارلهذا التقدم لكن للأسف هذا لم يحدث ولابد من معرفة السبب
اعتقد ان هذه هي البدايه المناسبه التي نبدا الحوار منها كيف نستعيد هذا التقدم دون التخلي عن قيمنا وديننا
ذكرت مثال الكتاب الي بنذاكر منه وليه الطالب بيسقط يبقي اكيد الكتاب اللي يبذاكر منه تعبان
طيب احنا كتابنا هو القرأن والسنه تيجو نختبره .. يلا بينا
في الاول اسمحلي هقولك كلام من الي انت درسته
درست
biochemistry
طبعا تعرف المعلومه دي
all the biochemically and physiologically important caracterestics of the molecules in living matter depend on the ability to interact with water
الا تتذكر قول الله "وجعلنا من الماء كل شيئ حي"
والمعلومه دي
اكيد درست سموم
الم تسمع عن
pink disease
it is a chronic mercury poisoning in children due to application of teething powder containing mercurous chloride
يعني المرض ده بيجي في الاطفال اللي بيستخدوا معجون اسنان يحتوي علي ماده كلوريد الزئبق
طب منت الرسول قالك سيبك من الوش ده واستعمل السواك وعمرك محتلاقيلوه ضرر واحد ولا لازم نجري ورا الغرب العلم كل يوم بيكتشف بلاوي في الحاجات اللي بيخترعوهالنا
وطبعا درست البلهارسيا في البارا سيتولوجي
الم تسمع حديث الرسول "لا يبولن احدكم في الماء الراكد الذي لا يجري ثم يغتسل فيه"
وقد درست سيادتك ان البلهارسيا تحتاج الي
1-شخص مريض يتبول في الماء
2-ان يكون الماء راكدا
3-شخص اخر او نفس الشخص يغتسل من الماء
لاتحتاج البلهارسيا الي اكثر من هذا ولكنك تجد ان المسلمين هم اكثر الشعوب اصابه للبلهارسيا هل تقول لانهم متمسكون بدينهم
اترك لفخامتك الاجابه
وطبعا درست السل
tuberclosis
نهي الرسول عن النفخ في الاناء او التنفس فيه طبعا مش عشان نزهق من عشتنا ونتلسع عمال علي بطال بس ده لسبب بسيط وهو ان النفخ في الاناء يعرض هذالاناء ان تتلوث بميكروب السل الرئوي الذي يخرج مع النفس ويتحمل حراره الاناء لان الميكروب كما درست لا يموت الا اذا تم غليه حوالي ربع ساعه وطبعا انت مش هتنفخ في الشاي وهو بيغلي علي النار
طبعا درست هستولوجي وعرفت ان
the skin being a sensory organ contain many sensory receptors located in epidermis <merkle's disc> and in dermis <ruffini<meissner and krause corpuscle>
يعني ببساطه الجلد يحمل الكثير من النهايات العصبيه التي تشعر بالالم او تنقل الاحساس به
ما فائده هذا؟
الم تقرأ ايات عذاب الكافرين
العذاب الخارجي"ان الذين كفروا بئاياتنا سوف نصليهم نارا كلما نضجت جلودهم بدلناهم جلودا غيرها ليذوقو العذاب"
اذا مات الجلد لن يشعر الكفار بالالم ولذلك تستبدل جلودهم التي حرقت بجلود اخري ليذوقو العذاب
امنت بيك يا رب
العذاب الداخلي"فسقو ماءا حميما فقطع امعاءهم"
لم يقل بدلناهم بامعاء غيرها واكيد انت عارف ليه لان الامعاء مبطنه بغشاء مخاطي غير حساس للحراره وبتجربه بسيطه لو كنت طالب خايب مبتذاكرش لو كلت لقمه سخنه وعايز تتخلص من الالم بتبلعها لانها طالما وصلت للامعاء خلاص
طب ليه هتقطع امعاءهم لان الاعصاب الحساسه موجوده في تجويف البطن يعني لن تصل الحراره اليها الا بعد ان تقطع امعاءهم
الحقيقه في امثله اكتر من كده ومن اللي احنا درسناه زي الحجر الصحي وده درسته في الصحه العامه يؤكد للك معني الحديث الحقيقه مش فاكر نصه بالظبط بس معناه اذا ظهر الطاعون-اي الوباء- في ارض فلا تذهبوا اليها واذا ظهر في ارضكم فلا تخرجو منها
طب لا تذهبو اليها معروفه امال لا تخرجو منها ليه؟ مش حقولك واعتبره واجب ابقي روح استعيد ما درسته ولا تكن كمثل الحمار يحمل اسفارا
يا سيدي الفاضل هذا هو الكتاب الذي نؤمن به ونتبعه
واذا وافقت ان نتحدث من هذه النقطه وهي لماذا تخلف المسلمون وعندهم هذا الكتاب
فتحت امر سيادتك اما اذا اصريت علي اننا نتخلي عن الدين ونرسل كتابنا الي المتحف كما فعلت اوربا فانت تبقي دماغك ناشفه وعايز الضرب وهتتعبني معاك
ارجوك حدد من اين نبدأ ولا تشتتنا في كذا وكذا وكذا وبعدين تقول انك قررت تسيب الحوار علي كده
في النهايه اقول لك ان الرسول قال لنا "تركت فيكم ما ان تمسكتم به لن تضلو بعدي ابدا ,كتاب الله وسنتي"
واخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمين
هذه المجموعه تهمك فاحرص علي اقتناءها
http://www.aleijaz.net/
http://geocities.com/rr_eem/Ala3gaz-Al3alme.htm
http://www.55a.net
شرائط الاعجاز العلمي لعبد المجيد الزنداني
كتاب الادله الماديه علي وجود الله
]

و صدق الإمام الغزالي عندما قال :
"
îن îëéىهْ نçمùهْ?