إعـــــــلان

Collapse
No announcement yet.

لماذا تحبون ربنا...........هل ربنا فى الاسلام اصلا يتحب

Collapse
X
 
  • Filter
  • الوقت
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    لكن فى حاجه انا عندى معلومه انوا زمان العرب كانوا يعرفوا هذا لانهم كان اى الم فى اى حته فى الجسم كانوا بيحطوا نار مكان الالم لازالته.....معلش لو الكلام مش مفهوم شويه

    بس ديه معلومة قديمه اوى عندى
    أخى ده العلاج بالكى و ده موجود عند البدو الى الآن!!!

    بمعنى واحد عنده (عرق النسا) يكووه فى كام نقطة عشان يخف..................

    لكن:

    ذلك مختلف عن ما ورد فى الآية:

    من تبديل الجلد ..................للاحساس بالعذاب!!!!!!!!!!


    دى حاجة و دى حاجة تانية خالص خالص!!!!!!!!!

    اما الى يمكن تشوفه فى الافلام:

    هو كى مكان الجروح..............موضع الطعن بالسيف او الخنجر ..................


    و هذا (لتطهير الجرح) و ليس للقضاء على الالم:

    بدليل ان المصاب بيصرخ من الألم ...............(لان الجلد المحيط بالطعنة بيبقى سليم)


    و كلا الامرين:

    لا يعنى ان العربى القديم كان يعرف ان الاحساس بالحرارة قاصر على الجلد فقط!!!!!!!!!!!


    يا رب اكون عرفت أوصلك المعلومة كويس

    ##################


    و ايه تعليقك على معجزة (طبقات الارض السابعة) التى بعتها لك على الخاص............

    منتظر ردك!!!


    ه

    îن îëéىهْ نçمùهْ?


    • #32
      المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mahmoud 7 مشاهدة المشاركة



      انا بقول لك عمرى ماشوفت حد مسيحى الا وكان رزقه واسع واحنا المسلمين افقر الناس

      اخى الكريم:

      كلامك غير دقيق

      و العينة الى حكمت عليها ..........صيقة جدا:

      اليك الادلة!!!!!!!!!!!




      اعلى مستوى دخل فى العالم: قطر المسلمة!!!!!!!!!!!!!!!



      الرابط:

      http://ar.wikipedia.org/wiki/%D9%82%D8%B7%D8%B1



      ##################

      ممكن تقول:

      قطر فيها بترول!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      هقولك"

      طيب و ماليزيا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


      الرابط:






      ##################3


      فى حين :
      تجد دول مسيحية عايشة فى فقر مدقع............مش لاقيين حتى الدقيق:
      زى بوروندى (المسيحية) 60% كاثوليك!!!!

      الرابط:






      ##############################


      و بعد هذا كله:


      انا مضطر أقولك ان:

      الغنى و الفقر ليس معيارا ابدا لصحة الأديان!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      خالص
      خالص
      خالص
      خالص


      و الدليل من كلام ربنا:

      وَمَا أَمْوَالُكُمْ وَلَا أَوْلَادُكُم بِالَّتِي تُقَرِّبُكُمْ عِندَنَا زُلْفَىٰ إِلَّا مَنْ آمَنَ وَعَمِلَ صَالِحًا فَأُولَـٰئِكَ لَهُمْ جَزَاءُ الضِّعْفِ بِمَا عَمِلُوا وَهُمْ فِي الْغُرُفَاتِ آمِنُونَ ﴿سبإ: ٣٧﴾


      و ربنا يهدينى و يهديك..............

      îن îëéىهْ نçمùهْ?


      • #33
        لا يجوز التطاول على الغير بهذه الطريقة

        يجب أن يكون أسلوبنا راقي وعلمي وهادف في النقد

        هداك الله

        îن îëéىهْ نçمùهْ?


        • #34
          المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الكونت مشاهدة المشاركة
          لا يجوز التطاول على الغير بهذه الطريقة

          يجب أن يكون أسلوبنا راقي وعلمي وهادف في النقد

          هداك الله
          يا كونت:

          انت ظلمت الراج
          ل المرة دى:

          دا هو بيتكلم عن نشيد الانشاد و حزقبال و غيرها من الاسفار!!!!!!!!!!!!!!!!

          انا كنت براسله على الخاص بخصوص موضوع:

          أرجو ضبط النفس و عدم الانفعال!!!!!!!!!!!!!!!!!!



          ###################

          و انا بعتذر اليك اخى محمود عن هذا اشد الاعتذار


          كان المفروض انسق مع الاخوة:

          (معلش:

          إمسحها فيا المرة دى)

          اكرر:


          أنا آسف...................

          îن îëéىهْ نçمùهْ?


          • #35
            و انا اعتذر بالنيابة عن اى شخص وجه لك اى لوم او تجريح (على الخاص)

            دة سوء فهم

            مش قله احترام لك

            انت عارف ان احنا بنغير على دينا

            ارجوك:

            اقبل اعتذارى!!!

            îن îëéىهْ نçمùهْ?


            • #36
              بعث لي محمود رسالة خاصه وأخبرني بقصده وأرجعت له عضويته

              المفترض أن يكون واضح في مشاركته

              أما أن يرد على رسالة خاصه في موضوع عام أكيد سنفهم فهم خاطىء

              عموماً : هو طالع طلعه جديدة الان ومنتظر رده

              îن îëéىهْ نçمùهْ?


              • #37
                انا كنت كتبت رد للاستاذ محمود مش عارفه بصراحة الرد بتاعي كان ظهر ولا لأ


                ياريت تبقو تعرفوني

                مع السلامه

                îن îëéىهْ نçمùهْ?


                • #38
                  ردك موجود أختي الفاضله

                  ومشاركاتك تظهر من غير رقابة

                  بارك الله فيكم

                  îن îëéىهْ نçمùهْ?


                  • #39
                    هو الاستاذ محمود راح فين؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

                    îن îëéىهْ نçمùهْ?

                    Working...
                    X