سؤال باختصار
ليه احب ربنا وانا مسلم ؟
و اؤمن بالاحاديث وانتو بتقولوا انها كذب؟او بعضها كذب ....مين اللى حدد لكم انها كذب او حقيقة
الحديث الصالح ده حقيقه اما لو فيه كلام سىء يمس الاسلام يبقى غلط
ليه وانا فى مصر
بلاقى المسحين اغنى الناس واحسن ناس فى التعامل والشغل ايضا احسن شغل من المسيحى وبيبقى عنده ضمير
بيبقى فى كذا محل لنفش الشىء تلقى المسيحى زحمه جدا والباقى بيتفرج
انا بقول عشان ربنا بيحبهم
اكتر حاجه بتخلينى بتجنن
لما اخش منتدى مسيحى و اشوفهم بيحبوا ربنا بجد
اما نحن بنعبدوا عشان بنخاف من العقاب والجنه والنار
عمرى فى حياتى ما شوفت يوم كويس فى الحياة كلها زفت وهباب
وكنت زى الاهبل زمان ادعى ربنا يارب اغفرلى يارب وفقنى يارب.............................لكن عرفت فى النهايه انه مش موجد او خيال
وانا بفكر اروح اى كنيسه عندنا يمكن حالى يتصلح يمكن اشوف نفسى هناك يمكن يحلوا مشكالى اللى وانا مسلم متحلتش
انا عارف اى رد واحد فيكم ما تروح
لكن انا اقول من دافع النار اللى فيه اللى مش عارف هتوصلنى على ايه
لو كلامى فى حديه اعذورنى انا فى نار والكل فى ماء مثلج
ليه احب ربنا وانا مسلم ؟
و اؤمن بالاحاديث وانتو بتقولوا انها كذب؟او بعضها كذب ....مين اللى حدد لكم انها كذب او حقيقة
الحديث الصالح ده حقيقه اما لو فيه كلام سىء يمس الاسلام يبقى غلط
ليه وانا فى مصر
بلاقى المسحين اغنى الناس واحسن ناس فى التعامل والشغل ايضا احسن شغل من المسيحى وبيبقى عنده ضمير
بيبقى فى كذا محل لنفش الشىء تلقى المسيحى زحمه جدا والباقى بيتفرج
انا بقول عشان ربنا بيحبهم
اكتر حاجه بتخلينى بتجنن
لما اخش منتدى مسيحى و اشوفهم بيحبوا ربنا بجد
اما نحن بنعبدوا عشان بنخاف من العقاب والجنه والنار
عمرى فى حياتى ما شوفت يوم كويس فى الحياة كلها زفت وهباب
وكنت زى الاهبل زمان ادعى ربنا يارب اغفرلى يارب وفقنى يارب.............................لكن عرفت فى النهايه انه مش موجد او خيال
وانا بفكر اروح اى كنيسه عندنا يمكن حالى يتصلح يمكن اشوف نفسى هناك يمكن يحلوا مشكالى اللى وانا مسلم متحلتش
انا عارف اى رد واحد فيكم ما تروح
لكن انا اقول من دافع النار اللى فيه اللى مش عارف هتوصلنى على ايه
لو كلامى فى حديه اعذورنى انا فى نار والكل فى ماء مثلج



îن îëéىهْ نçمùهْ?