متشكر اوى على الكلام الجميل والترحيب
وكان احدى اسباب انى اسمعكم
انى لقيت طريقة الكلام كويسة واستحملتونى وانا غيرت الموضوع اكثر من مرة
ولقيت ناس مادبة على الاميل كلمتها
رغم انى كنت مش عايز اعرف الحقيقة كنت بخاف ليكون الدين بتاعى غلط كنت لما اشوف حاجة تبطل الدين كنت بخاف اشوفها لتكون صح ......بس قررت انى اتكلم معاكوا عشان الموضوع يخص جنة ونار وعذاب ابدى...
وانا هقول لكم على حاجة كنت مش راضى اقولها من اول المشاركة وهى سر الطريق للتعرف على الاسلام
و الرب الذى خلق كل شىء ورب العالمين ان الكلام الذى هقولوا حصل و الرب العظيم حصل معاية
انا مرة حلمت انى قاعد معا نبى الاسلام وكنت مسلم رغم انى كان مليش خالص فى حورات الاديان ولا كنت بحب اى مسلم الحقيقة بس كان فى ناس قاعدين معايا وهما بيكلموا الرسول محمد بس انا مشفتهوش ولا سمعت صوته خالص رغم كل اللى معايا كانوا بيكلموه وانا مش قادر اقول حاجة حاسس انى مشلول رغم كل اللى معايا كانوا بيتحكوا
وفرحنين وكانوا بيرحبوا بالرسول محمد وانا مش قادر اقول اى حاجة خالص وكان شكلى واحد تانى يعنى مش انا كان واحد شكله زى المسلمين زمان زى الافلام بس كان انا وهما كلهم مشيوا حتى الرسول محمد وكان كنت قاعد لوحدى ...بس انتهى الحلم على كدة .....وحكيت الحلم دة لاهلى كانوا يقولوا شيطان ...وكانوا يقولوا كلام مش هقدر اقولوا عشان دة منتدى محترم جدا جدا ......
انا مش عارف هتفهموا ولا لا بس دة بالظبط
وقبل الحلم دة حصل معايا حلم تانى
يعنى اللى هقولوا دة الحلم الاول
مرة حلمت انى بتعذب فى جهنم اساليب التعذيب مش فكرها اوى بس كان فى من ضمن التعذيب نار بس مش فاكر اتعذبت ازاى وكان فى كذا نوع تعذيب شوفته بس الحقيقة مش فاكرهم
وبعد كدة لقيت نفسى بفكر كتير فى الجنة والنار
و كنت اقول لنفسى ازاى احنا اهل الجنة
احنا عددنا قليل وكنت طبعا مش معترف بالغرب لانهم علمانين يعنى مسيحين بالاسم
واحنا فى العرب قلة اوى مش معقولة
انا اسف هكم كلامى بعدين عشان عندى ناس كتير اوى وخاف حد يخش على غفلة وانا عندى كلام كتير اوى
على فكرة انا هقول لكم على نصايح مهمة جدا بس بعدين
متشكر اوى على الترحيب
وكان احدى اسباب انى اسمعكم
انى لقيت طريقة الكلام كويسة واستحملتونى وانا غيرت الموضوع اكثر من مرة
ولقيت ناس مادبة على الاميل كلمتها
رغم انى كنت مش عايز اعرف الحقيقة كنت بخاف ليكون الدين بتاعى غلط كنت لما اشوف حاجة تبطل الدين كنت بخاف اشوفها لتكون صح ......بس قررت انى اتكلم معاكوا عشان الموضوع يخص جنة ونار وعذاب ابدى...
وانا هقول لكم على حاجة كنت مش راضى اقولها من اول المشاركة وهى سر الطريق للتعرف على الاسلام
و الرب الذى خلق كل شىء ورب العالمين ان الكلام الذى هقولوا حصل و الرب العظيم حصل معاية
انا مرة حلمت انى قاعد معا نبى الاسلام وكنت مسلم رغم انى كان مليش خالص فى حورات الاديان ولا كنت بحب اى مسلم الحقيقة بس كان فى ناس قاعدين معايا وهما بيكلموا الرسول محمد بس انا مشفتهوش ولا سمعت صوته خالص رغم كل اللى معايا كانوا بيكلموه وانا مش قادر اقول حاجة حاسس انى مشلول رغم كل اللى معايا كانوا بيتحكوا
وفرحنين وكانوا بيرحبوا بالرسول محمد وانا مش قادر اقول اى حاجة خالص وكان شكلى واحد تانى يعنى مش انا كان واحد شكله زى المسلمين زمان زى الافلام بس كان انا وهما كلهم مشيوا حتى الرسول محمد وكان كنت قاعد لوحدى ...بس انتهى الحلم على كدة .....وحكيت الحلم دة لاهلى كانوا يقولوا شيطان ...وكانوا يقولوا كلام مش هقدر اقولوا عشان دة منتدى محترم جدا جدا ......
انا مش عارف هتفهموا ولا لا بس دة بالظبط
وقبل الحلم دة حصل معايا حلم تانى
يعنى اللى هقولوا دة الحلم الاول
مرة حلمت انى بتعذب فى جهنم اساليب التعذيب مش فكرها اوى بس كان فى من ضمن التعذيب نار بس مش فاكر اتعذبت ازاى وكان فى كذا نوع تعذيب شوفته بس الحقيقة مش فاكرهم
وبعد كدة لقيت نفسى بفكر كتير فى الجنة والنار
و كنت اقول لنفسى ازاى احنا اهل الجنة
احنا عددنا قليل وكنت طبعا مش معترف بالغرب لانهم علمانين يعنى مسيحين بالاسم
واحنا فى العرب قلة اوى مش معقولة
انا اسف هكم كلامى بعدين عشان عندى ناس كتير اوى وخاف حد يخش على غفلة وانا عندى كلام كتير اوى
على فكرة انا هقول لكم على نصايح مهمة جدا بس بعدين
متشكر اوى على الترحيب








لكنك يجب أن تعذرهم لأنهم ما أرادوا لك إلا الخير جزاهم الله خيرا
îن îëéىهْ نçمùهْ?