إعـــــــلان

Collapse
No announcement yet.

بالله علكيم مش عارف اعمل ايه فى الموقع ده اللى بيسب اشرف الخلق سيدنا محمد

Collapse
X
 
  • Filter
  • الوقت
  • Show
Clear All
new posts

  • بالله علكيم مش عارف اعمل ايه فى الموقع ده اللى بيسب اشرف الخلق سيدنا محمد

    بسم الله الرحمن الرحيم

    السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

    فيه موقع يسب الرسول ويشوه صوره افضل الخلق سيدنا محمد صلى الله عليه وسلم
    وبجد مش عارف اعمل ايه فيه
    كل ما اضيف موضوع وخصوصا عن مناظرات الشيخ احمد ديدات رحمه الله عليه يتم حذفه
    والله العظيم الشتائم ووصف الرسول بـ ........ والله مش قادر اقول ايه اللى بيتم فيها
    دول مخصصين اقسام كتير لسب الرسول ووصفه بابذء الالفاظ
    بجد مش عارف اعمل ايه انا مكتبيش اسم الموقع عشان متقولش انى بعلن عنه
    واقسم بالله العظيم بكيت لما شوفت الكلام ده عن سيد الخلق واشرفها سيدنا محمد صلى الله عليه وسلم
    ده حتى مبيدوش فرصه لحد يرد عليهم

    ياريت تساعدونى اعمل ايه او ممكن نعمل ايه

    فنحن لا نسب دينهم فلماذا يسبوا ديننا ونبينا
    فنحن نؤمن بنبيهم عيسى عليه السلام حتى يكتمل اسلامنا
    فلماذا ؟

  • #2
    وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

    أخي مش مطلوب منك تعمل حاجه

    الشتم موجود من زمان ومازال ولن يزول الا بامر الله تعالى

    ما بعد الكفر ذنب

    المهم

    قال الله تعالى

    وَقَدْ نَزَّلَ عَلَيْكُمْ فِي الْكِتَابِ أَنْ إِذَا سَمِعْتُمْ آيَاتِ اللَّـهِ يُكْفَرُ‌ بِهَا وَيُسْتَهْزَأُ بِهَا فَلَا تَقْعُدُوا مَعَهُمْ حَتَّىٰ يَخُوضُوا فِي حَدِيثٍ غَيْرِ‌هِ ۚ إِنَّكُمْ إِذًا مِّثْلُهُمْ ۗ إِنَّ اللَّـهَ جَامِعُ الْمُنَافِقِينَ وَالْكَافِرِ‌ينَ فِي جَهَنَّمَ جَمِيعًا


    قال الله تعالى

    لَا يَغُرَّ‌نَّكَ تَقَلُّبُ الَّذِينَ كَفَرُ‌وا فِي الْبِلَادِ ﴿١٩٦﴾ مَتَاعٌ قَلِيلٌ ثُمَّ مَأْوَاهُمْ جَهَنَّمُ ۚ وَبِئْسَ الْمِهَادُ ﴿١٩٧﴾

    فأنت أبعد عنهم وأتركهم ولا تدخل لديهم لأنهم لن يسمعوا لك ولن يقبلوا مشاركتك فهدف موقعهم هو الطعن والشتم فقط لا أكثر

    îن îëéىهْ نçمùهْ?


    • #3
      اهلاً بك اخي الكريم

      بالظبط كما قال لك الأخ (الكونت) .

      ولكن عندي توضيح بسيط لو تسمحلي ، حضرتك قلت :

      فنحن نؤمن بنبيهم عيسى عليه السلام حتى يكتمل اسلامنا
      هم لا يؤمنون بسيدنا عيسى عليه السلام كنبي من عند الله ، ولا بشخص اسمه عيسى اصلاً .

      îن îëéىهْ نçمùهْ?


      • #4
        إنا كفيناك المستهزئين يارسول الله
        بأبى أنت وأمى يا رسول الله
        حضرتك ممكن تعمل أضعف الايمان وتبلغ عن مسىء (لغة كراهية )وازدرذاء الأديان وممكن توسع نطاق الحملة على هذه الصفحة مع أصدقاءك لتغلق أما عن سيدنا عيسى فصفة الملكية الى حضرتك بتتكلم عليها غير صحيحة فلا يجوز أن تقول نبيهم فهو نبى الله ورسوله فنحن نؤمن بأنبياء الله كلهم ورسله عليهم السلام

        îن îëéىهْ نçمùهْ?


        • #5
          ولا يهمك يا باشا

          كائنات هداها عقلها لتعبد بشر أو ثالوث أو تؤمن بخروج الجن والعفاريت .. ماذا تتوقع منهم ؟

          îن îëéىهْ نçمùهْ?


          • #6
            جزاكم الله خيرا على كل ما تقدموه لخدمه الاسلام والدفاع عن اشرف الخلق سيدنا محمد صلى الله عليه وسلم
            بس بجد اعذرونى لانى مقدرتش اعمل حاجه غير انى كنت ارد عليهم بالحجج والبراهين على كذبهم وافترائهم على الاسلام ومحمد صلى الله عليه واقسم بالله العظيم عندما كنت اكتب الموضوع ويتم حذفه مباشره كنت ابكى لعدم مقدرتى على فعل شئ والدفاع عن رسول الله
            ********
            تعقيب بسيط للاخت قسمه
            انا لم اقصد " نبيهم " بمعنى الكلمه اللى فهمتيها
            ولكن كنت اقصد " نبيهم " اللى مفروض يؤمنوا به ( القوم الذى ارسل فيهم ) ولكن لم اخصص نبيهم لهم وليس لنا ايضا
            فنحن نحمد الله على نعمه الاسلام والتى يقوم على قواعد اساسيه وثابته منها ان نؤمن بجميع الانبياء والرسل
            لذا وجب التوضيح وجزاكى الله كل خير على ما تقديمه انتى واخواننا فى المنتدى

            îن îëéىهْ نçمùهْ?


            • #7
              دخولك الى منتديات تسب الله ورسوله حرام شرعا وانت ستحاسب على ذلك
              من أرادنا فليأتينا فمعاملتهم بالسب واللعن دفاعا عن دينهم فاذا خاطبنا الجاهلون بهذه الطرق قلنا سلاما.

              بارك الله فيك .
              Last edited by البراء بن مالك 11; 26-03-2012, 08:39 AM. سبب آخر: لا اله الا الله
              البوذية والمسيحية فى ميزان الحقيقة
              http://www.albshara.com/showthread.php?t=15121
              متردو على أبونا زكريا بطرس الى محدش عارف يرد عليه
              http://www.ebnmaryam.com/vb/t33101-24.html#post470799

              مسلم واحد يدمر تدليس مواقع النصارى باصبع قدمه
              متجدد

              http://www.albshara.com/showthread.php?t=15421

              îن îëéىهْ نçمùهْ?

              Working...
              X