مش عارف هل سؤالى صعب لهذه الدرجة
كيف اطمئن بوجود الرب
معظم من فى هذا المنتدى يقولوا لية اذهب الى منتدى اخر
انا للاسف مش بتكلم فى منتديات اخرى غير هذا المنتدى ومنتدى انجليى من قبل
المهم
انا هتكلم فى كل حاجة مفيش داعى للفلسفة
انا هقول شوية اسئلة لا تذهب عن فكرى ابدا
هل الرب هو رب المسيحين ..لو الجواب نعم
ما ذنب باقى الدينات الاخرى ....لكى يصنع لها دين لا يتوافق مع العقل والمنطق...
كل المسيحين كان ابوهم مسيحى وجدهم وراثه يعنى ما ذنب الدينات الاخرى ان ابوهم مش نفس الدين
مش عيزين نضحك على نفسينا .... الدينات وراثه وليس فيها تحكم العقل
لان كل الدينات فيها حجات تخالف العقل بالنسبة للدين الاخر او المتمسك بالدين الاخر
ونفس الكلام لدينات الاخرى
هل احنا رسمنا فى ذهننا انه لازم ان يكون فى رب عشان الكبير يكون له كبير يخاف منه
انا نفسى اعرف مين الرب
الرب هو مجرد اسم بضحك به على نفسى ام هو حقيقة ولو هو حقيقة طيب اين هو ليه معيشنا فى لغز
ليه مخلينا نقتل بعض بسبب الديانات
معظم الحروب بسبب الديانات.
حد يقولى من هو الرب ازارى اعرفه
نفسى احس به
نفسى افهمه
نفسى احس له برد فعلا
نفسى طمئن هو فعلا موجود
هو ليه مش مخلينا كلنا دين واحد ...اية هى الدنيا حظوظ..
كل دين فاكر انه الصح والباقى اغبية مش فهمين حاجة لو شغلوا مخهم شوية هيعرفوا
ولكن للاسف الحقيقة غير كدة
الحقيقة كل دين بيرى فى الدين الاخر صورة شيطان ينظر الى الدين الاخر فى السلبيات فقط
للاسف .....كنت مثال للانسان الصالح وانا مسيحى وانا مسلم
دلوقتى اكره كل الدينا
كيف اطمئن بوجود الرب
معظم من فى هذا المنتدى يقولوا لية اذهب الى منتدى اخر
انا للاسف مش بتكلم فى منتديات اخرى غير هذا المنتدى ومنتدى انجليى من قبل
المهم
انا هتكلم فى كل حاجة مفيش داعى للفلسفة
انا هقول شوية اسئلة لا تذهب عن فكرى ابدا
هل الرب هو رب المسيحين ..لو الجواب نعم
ما ذنب باقى الدينات الاخرى ....لكى يصنع لها دين لا يتوافق مع العقل والمنطق...
كل المسيحين كان ابوهم مسيحى وجدهم وراثه يعنى ما ذنب الدينات الاخرى ان ابوهم مش نفس الدين
مش عيزين نضحك على نفسينا .... الدينات وراثه وليس فيها تحكم العقل
لان كل الدينات فيها حجات تخالف العقل بالنسبة للدين الاخر او المتمسك بالدين الاخر
ونفس الكلام لدينات الاخرى
هل احنا رسمنا فى ذهننا انه لازم ان يكون فى رب عشان الكبير يكون له كبير يخاف منه
انا نفسى اعرف مين الرب
الرب هو مجرد اسم بضحك به على نفسى ام هو حقيقة ولو هو حقيقة طيب اين هو ليه معيشنا فى لغز
ليه مخلينا نقتل بعض بسبب الديانات
معظم الحروب بسبب الديانات.
حد يقولى من هو الرب ازارى اعرفه
نفسى احس به
نفسى افهمه
نفسى احس له برد فعلا
نفسى طمئن هو فعلا موجود
هو ليه مش مخلينا كلنا دين واحد ...اية هى الدنيا حظوظ..
كل دين فاكر انه الصح والباقى اغبية مش فهمين حاجة لو شغلوا مخهم شوية هيعرفوا
ولكن للاسف الحقيقة غير كدة
الحقيقة كل دين بيرى فى الدين الاخر صورة شيطان ينظر الى الدين الاخر فى السلبيات فقط
للاسف .....كنت مثال للانسان الصالح وانا مسيحى وانا مسلم
دلوقتى اكره كل الدينا




îن îëéىهْ نçمùهْ?