السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
جزاك الله خيرا يا كابتن ، ولكن اسمحلي اختلف معاك المره دي ، لأن الكلام ده لو مقصود بيه حد من الصحابه أو التابعين كان يبقي فعلا غريب وعجيب ومستحيل لأن الدين عندهم كان بالفعل ( غمر قلوبهم وروحهم فاستجابت جوارحهم واطمأنت بقربها لله عز وجل )
لكن احنا مش غريب علينا أي شئ! نتكلم وننصح (ياسلام.......) ، نعرف معلومات في الدين ( الله أكبر.........) طاب يلا نطبق (آآآآآآآآآآآه....)
يعني مثلا "
والكاظمين الغيظ والعافين عن الناس
" ..فين؟ "والله لا يؤمن أحدكم حتي يحب لأخيه ما يحب لنفسه " ..مين؟ "
ولايغتب بعضكم بعضا
" مش قادرين !
.........الله المستعان يا كابتن ..الله المستعااااااااااااااااان
جزاك الله خيرا يا كابتن ، ولكن اسمحلي اختلف معاك المره دي ، لأن الكلام ده لو مقصود بيه حد من الصحابه أو التابعين كان يبقي فعلا غريب وعجيب ومستحيل لأن الدين عندهم كان بالفعل ( غمر قلوبهم وروحهم فاستجابت جوارحهم واطمأنت بقربها لله عز وجل )
لكن احنا مش غريب علينا أي شئ! نتكلم وننصح (ياسلام.......) ، نعرف معلومات في الدين ( الله أكبر.........) طاب يلا نطبق (آآآآآآآآآآآه....)
يعني مثلا "
.........الله المستعان يا كابتن ..الله المستعااااااااااااااااان
تمام ....بس مش كله يعني مش بيطبق الدين , فيه ناس كتير لسه صالحه


îن îëéىهْ نçمùهْ?