إعـــــــلان

Collapse
No announcement yet.

أعضاء الفرقان في رمضان.!

Collapse
X
 
  • Filter
  • الوقت
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    أكثر طبق تحبه على الفطور؟

    أكثر طبق تحبه على السحور؟

    أكثر مشروب تفضله في رمضان ؟
    لا أميز اى طعام او شراب اللى بيقابلنى بخبطه بدوس فيه يعنى


    http://www.albshara.com

    îن îëéىهْ نçمùهْ?


    • #77
      موقف طريف مر بك في رمضان الماضي؟

      موقف أغضبك في شهر رمضان الماضي؟

      موقف أسال دمعتك في رمضان الماضي؟

      موقف طريف كنت معتكف فى المسجد وانا من النوع الذى لايصبر على الجوع وبعدين زوجتى ارسلت لى الطعام فى المسجد ولسه بقول بسم الله ولقيت الفرخه نيئه لم تستوى جيدا فجريت ع البيت اكلت وعملت معركه موقف اغضبنى بعض العيال السواقين وهم يدخنون فى نهار رمضان موقف اسال دمعتى منظر التراويح فى مكه ببقى نفسى اكون هناك


      http://www.albshara.com

      îن îëéىهْ نçمùهْ?


      • #78
        أمر تمنيت أن تقوم به في رمضان ولم تستطع..وآخر حققته؟

        عادات مبتدعة يقوم بها البعض من الناس في مجتمعك في شهر المغفرة..تتمنى زوالها ؟

        تصرفات في رمضان تتمنى أن تنشرها؟

        تمنيت العمره فى رمضان عادات مبتدعه صلاة القيام يرحمكم الله يقوله بعض الناس فى بعض المساجد تصرفات اتمنى ان انشرها اتمنى ان انشر التسامح


        http://www.albshara.com

        îن îëéىهْ نçمùهْ?


        • #79
          من ستختار من إخوانك في المنتدى لدعوتهم على مائدة الإفطار ؟
          كلهم جميعا بأثتثناء د/ احمد دا بقى الوحيد اللى مش عايزه ييجى معاهم


          http://www.albshara.com

          îن îëéىهْ نçمùهْ?


          • #80
            الذى يميز بلدى فى رمضان الدورات الرمضانيه


            http://www.albshara.com

            îن îëéىهْ نçمùهْ?


            • #81
              هدية رمضانية

              يقول حبيبنا محمد صلى الله عليه وآله وسلم "تهادوا تحابوا"

              لو طلبنا منك أن تهدي أعضاء هدية رمضانية فماذا ستكون؟

              وأخيراً..

              ما هي النصيحة التي تهديها لجميع إخوانك في المنتدى بمناسبة قدوم الشهر الكريم..
              الهديه هى كل عام انتم بخير والنصيحه هى رمضان فرصه اغتنموها


              http://www.albshara.com

              îن îëéىهْ نçمùهْ?


              • #82
                الضيف اللى بعدى محبة الصحابه


                http://www.albshara.com

                îن îëéىهْ نçمùهْ?


                • #83
                  أضحك الله سنكم يا والدنا الكريم منور الموضوع بمشاركاتكم المميزة والجميلة..
                  نسأل الله أن يبارك فيكم وفي زوجتكم وأبناؤكم..
                  رمضان كريم وكل سنة وإنتم طيبين..
                  لم تخبرونا عن أخبار الميكروباصات في رمضان..
                  هل فكرتكم يا والدنا أن تستغلوا طبيعة عملكم لتشغيل شريط دعوي داخل الميكروباص عند نقل الركاب..أو توزيع كتيبات على الركاب مثلاً..
                  سمعت أن هناك مشروع شبيه بذلك في مصر يقوم به بعض الشباب المصري حيث يقومون بتوزيع أشرطة دعوية على سائقي الميكروباص لتشغيلها خلال أيام الشهر الفضيل..

                  îن îëéىهْ نçمùهْ?


                  • #84
                    الضيف اللى بعدى محبة الصحابه
                    قد تم اختيارها وشاركت من قبل يا أستاذنا..
                    ليتكم تختارون عضواً آخر من المتواجدين الآن لم يسبق له المشاركة.

                    îن îëéىهْ نçمùهْ?


                    • #85
                      هل فكرتكم يا والدنا أن تستغلوا طبيعة عملكم لتشغيل شريط دعوي داخل الميكروباص عند نقل الركاب..أو توزيع كتيبات على الركاب مثلاً
                      أعتقد ان الحج أبو السعود هيشغل أشرطة ترانيم روحية

                      îن îëéىهْ نçمùهْ?


                      • #86
                        سمعت أن هناك مشروع شبيه بذلك في مصر يقوم به بعض الشباب المصري حيث يقومون بتوزيع أشرطة دعوية على سائقي الميكروباص لتشغيلها خلال أيام الشهر الفضيل..

                        hkانا لا اخرج فى نهار رمضان


                        ولو خرجت ممكن اعمل زى مقال الحبيب السيف العضب ترنيمة يابولس ياكذاب والكذاب هيروح النار :


                        http://www.albshara.com

                        îن îëéىهْ نçمùهْ?


                        • #87
                          الضيف اللى بعدى السيف العضب


                          http://www.albshara.com

                          îن îëéىهْ نçمùهْ?


                          • #88
                            خللي بالك انا جاي العزومة كدة كدة انا عارف انت بتحبني قد ايه

                            يا ريت العزومة تبقي تقيلة شوية يا حاج يعني اصرف شوية من اللي علي قلبك

                            îن îëéىهْ نçمùهْ?


                            • #89
                              الضيف اللى بعدى السيف العضب
                              لله الأمر من قبل ومن بعد ههههههههه

                              أنا كمان شاركت من قبل يا حج .

                              îن îëéىهْ نçمùهْ?


                              • #90
                                بسم الله الرحمن الرحيم
                                السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
                                لا أميز اى طعام او شراب اللى بيقابلنى بخبطه بدوس فيه يعنى
                                سبحان الله

                                يخلق من الشبه 40



                                انا اكل كل شيء ما عدا الكوسة فقط هي التي لا ااكلها

                                غير ذلك فما اقابله ااكله

                                وَهَزَمَ الأحْزَابَ وَحْدَهُ

                                זכור אותו האיש לטוב וחנניה בן חזקיה שמו שאלמלא הוא נגנז ספר יחזקאל שהיו דבריו סותרין דברי תורה מה עשה העלו לו ג' מאות גרבי שמן וישב בעלייה ודרשן

                                תלמוד בבלי : דף יג,ב גמרא

                                تذكر اسم حنانيا بن حزقيا بالبركات
                                ، فقد كان سفر حزقيال لا يصلح ان يكون موحى به ويناقض التوراة ، فاخذ ثلاثمة برميل من الزيت واعتكف في غرفته حتى وفق بينهم .

                                التلمود البابلي : كتاب الاعياد : مسخيت شابات : الصحيفة الثالثة عشر : العمود الثاني


                                [/FONT][/SIZE]
                                [/CENTER]

                                îن îëéىهْ نçمùهْ?

                                Working...
                                X