إعـــــــلان

Collapse
No announcement yet.

أجمد تعليقات المصريين على الثورة الإسرائيلية.!

Collapse
X
 
  • Filter
  • الوقت
  • Show
Clear All
new posts

  • أجمد تعليقات المصريين على الثورة الإسرائيلية.!




    دعما لثورة ولاد ال ........ "..


    هكذا عبر المصريون عن رأيهم في المظاهرات والاعتصامات التي اندلعت في إسرائيل.. قبل أن تنطلق مدافع سخريتهم ويبدأون حرب الإفيهات علي تويتر والفيس بوك!.


    - وإنت بتفطر فى بيتك وسط أهلك، ماتنساش إخواتك الإسرائيليين المعتصمين عند تمثال ليشع حنانيا فى تل أبيب.. إدعي عليهم.-


    الإسرائليين بحظهم الفقر عاملين ثورة في رمضان.. أهو كده الشعب المصري كله هيسلي صيامه عليهم.-

    نصيحة من ثوار التحرير إلى ثوار إسرائيل: لو انضرب عليكو قنابل غاز.. اغسل وشك بـ((مية نار)).


    - الأغنية الوطنية الإسرائيلية الرسمية: في جسمي نار ورصاص وحديد.. علمك في أيدي واسمي شاليط.


    - قالولى يلا ع جهنم.. قولتلهم جهنم دى بلادي.- الهتافات في تل أبيب الآن: سامع أم راشيل بتنادي.. مين حيجبلي حق كلابى


    - مطالب الثوار.. عيش .. حرية .. إبادة جماعية


    - صفحة أحنا آسفين يا نتنياهو.. نتنياهو في خطابه: لم أكن أنتوي الترشح لفترة رئاسية جديدة!


    - المذيع تامور غامين: نتنياهو مش مبارك .. وإسرائيل عمرها ما هاتكون مصر.


    - الحاخامات ينزلون في مليونية سبت الشريعة أولا.. ويهتفون: يهودية يهودية.


    - يا سلام لو الجيش الإسرائيلي يعمل زي الجيش السوري والليبي ويضرب شعبه يا سلااااااااااااااام.. اشوفها بتولع يااااااااااارب.


    - حريق بالمتحف الإسرائيلي وسرقة الآثار الإسرائيلية عن طريق بلطجية.


    - نتنياهو: أنا عاوز اتنحى بس خايف إخوان صهيون يوصلوا للحكم!


    - كوهين عكشون: لو قولتلى يا باراك دكر الخنزير بكام فى سوق السبت؟.. هنتخبك رئيس وزرا.


    - الحاخام جدعون نتنيا حبيباني: الدستور الإسرائيلي والمادة التانية خط أحمر.


    - نتنياهو: حاربت في 73 وقتلت واتقتلت.

    - حمادوف هلالوف: شهداء 6 أيلول .. ماتو فى أحداث ايلول


    - عاجل: عفاف ليش: مصر بعتت جنود بيتكلموا عبرى كويس ومدربين يركبوا دبابة لإسرائيل.


    - نتنياهو: أنا رئيس وزرا لو كنت رئيس كنت رميت استقالتي ف وشكو.


    - الاتحاد الوطني للحاخامات: التظاهر حرام شرعا يوم السبت.


    - عاجل: تل أبيب: الجيش الإسرائيلي يحمي السفارة المصرية وينزل المتظاهرين الاسرائيلين على ركبهم اخشع ياض منك لوه.


    - المتظاهرون يلقون القبض على عدة بلطجية و يجدون معهم كارنيهات الموساد.


    - عمروش مصطفوش: عصير القصب المصري اللى عمل فينا كده.. بيقولك مصمص مين قدك.


    - الـ(نتنياهو) مستعطفا شعبه: لقد عشت على هذه الأرض التى لم تكن أرضي فى يوما ما وسأموت فيها ومنها أخرج يوم القيامة..وانا لله وإنا اليه راجعون.
    Last edited by زهراء; 11-08-2011, 01:54 AM.

  • #2
    بسم الله الرحمن الرحيم
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته



    الشعب المصري حتي ايام الثورة ووقت المعمعة كان يطلق النكات

    - عاجل: عفاف ليش: مصر بعتت جنود بيتكلموا عبرى كويس ومدربين يركبوا دبابة لإسرائيل.
    والولد الصغير كمان مش عاوز ياكل ريش وبيتزا

    - عمروش مصطفوش: عصير القصب المصري اللى عمل فينا كده.. بيقولك مصمص مين قدك.
    صحيح انا نفسي اسمع تعليق عمرو مصطفي

    بما انه قال ان الثورة من تدبير قوي خارجية زي امريكا واسرائيل وشعارهم عبر مين قدك

    نفسي اشوف تعليقه على مظاهرات اسرائيل

    اظن ان مسؤوليين بيبسي بعد الثورة في مصر نسيوا يغيروا الشعار الي " اخرس .... يا نكرة "



    وَهَزَمَ الأحْزَابَ وَحْدَهُ

    זכור אותו האיש לטוב וחנניה בן חזקיה שמו שאלמלא הוא נגנז ספר יחזקאל שהיו דבריו סותרין דברי תורה מה עשה העלו לו ג' מאות גרבי שמן וישב בעלייה ודרשן

    תלמוד בבלי : דף יג,ב גמרא

    تذكر اسم حنانيا بن حزقيا بالبركات
    ، فقد كان سفر حزقيال لا يصلح ان يكون موحى به ويناقض التوراة ، فاخذ ثلاثمة برميل من الزيت واعتكف في غرفته حتى وفق بينهم .

    التلمود البابلي : كتاب الاعياد : مسخيت شابات : الصحيفة الثالثة عشر : العمود الثاني


    [/FONT][/SIZE]
    [/CENTER]

    îن îëéىهْ نçمùهْ?


    • #3
      المشاركة الأصلية كتبت بواسطة زهراء مشاهدة المشاركة

      دعما لثورة ولاد ال ........ ".. الكلب ( هذا ما يستحقونه )

      - نتنياهو: أنا عاوز اتنحى بس خايف إخوان صهيون يوصلوا للحكم!.



      المشاركة الأصلية كتبت بواسطة زهراء مشاهدة المشاركة

      - نتنياهو: أنا رئيس وزرا لو كنت رئيس كنت رميت استقالتي ف وشكو..

      ناقص يقول : قد تندمون حيث لا ينفع الندم ، اللى جيرانه فلسطنيين لا يلقى الحكومه ( بالحجاره )

      îن îëéىهْ نçمùهْ?


      • #4
        النتن ياهو انا لن اترشح فتره تانيه ولن اورث نجلى الحكم ولكن انا هورثه البلد نفسها
        Last edited by أحمد سبيع (one1_or_three3); 12-08-2011, 01:33 AM.


        http://www.albshara.com

        îن îëéىهْ نçمùهْ?

        Working...
        X