السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
كان فيه عندي سؤال أرجوا منكم الإجابة و أرجوا من الله ان يوفقنا جميعا
دلوقتي كان فيه طفل عمره 12 سنة بيسألني عن سيدنا آدم بيقول لي قالوا لي إن لولا عصيان سيدنا آدم لكنا نحن في الجنة ، قلت له لا لأن الذنب لا يورث وعقوبة الذنب لا تورث و ربنا قدر له أساسا انه ينزل ربنا كان كاتب له كدا
المشكلة إنه مفهمش كلامي انا كنت عايزة أعرف إزاي أقرب له الفكرة وهل فيه مثلا أي مثال أقدر أضربه ليه ؟
جزاكم الله خيرا
كان فيه عندي سؤال أرجوا منكم الإجابة و أرجوا من الله ان يوفقنا جميعا
دلوقتي كان فيه طفل عمره 12 سنة بيسألني عن سيدنا آدم بيقول لي قالوا لي إن لولا عصيان سيدنا آدم لكنا نحن في الجنة ، قلت له لا لأن الذنب لا يورث وعقوبة الذنب لا تورث و ربنا قدر له أساسا انه ينزل ربنا كان كاتب له كدا
المشكلة إنه مفهمش كلامي انا كنت عايزة أعرف إزاي أقرب له الفكرة وهل فيه مثلا أي مثال أقدر أضربه ليه ؟
جزاكم الله خيرا


îن îëéىهْ نçمùهْ?