إعـــــــلان

Collapse
No announcement yet.

انا اسلمت فى السر

Collapse
X
 
  • Filter
  • الوقت
  • Show
Clear All
new posts

  • انا اسلمت فى السر

    انا اسلمت فى السر مشكلة انى متزوجة اعمل اية
    الاسلم هو طرق الحق والنقاب هو لبس نساء الاهل الحق اتمنى ان يحكم مصر يكون سلفى

  • #2
    انا اسلمت فى السر مشكلة انى متزوجة اعمل اية
    بكل ببساطه

    - طالما انك اسلمتي يبقي تذهبي الى الازهر الشريف وتشهرى اسلامك هناك
    اضافة الى ذلك

    - استمرار الحياه مع زوجك النصراني او الجماع بينكم هذا امرا مستحيل وحرام شرعا في حال اسلامك ,,, وعليه فيجب ان تطلقي منه فورا

    هذا هو الامر باختصار

    كما فعلت الاخت كامليا شحاته

    http://http://www.youtube.com/watch?v=GTsS7Rlv6m4
    Last edited by شقاوه; 15-04-2011, 08:44 PM.

    îن îëéىهْ نçمùهْ?


    • #3
      اسلمتى في السر يبقى تطلبي من اللى نور قلبك يرشدك ويحميكي ويوريكي الصح تعمليه
      صدقيني محدش هايحس بيكي غيره ولا حد هايفهمك صح غيره
      واحنا هنا على النت محدش هيقدر يحس بيكي وانتي اعتقد هيبقى عندك تحفظ وخوف من اي حد يقرب لكي او يحاول يساعدك
      فاتصلي بربنا وكلميه وهو هيساعدك طالما انك صادقة معاه وهو علام الغيوب ويعلم ما في القلوب

      وربنا يرشدك ويرشدننا جميعا للحق ويغفر لنا
      Last edited by Bint_MN_Masr; 15-04-2011, 08:44 PM.

      îن îëéىهْ نçمùهْ?


      • #4
        الحمدالله الذي هداك وأرشدك الى الصواب والحق وأسال الله تعالى أن يثبتك على طاعته

        ونتمى أختي الكريمه أن نسمع منكِ قصة إسلامك أذا كان في مجال أن ترويها لنا - للعبره -

        وأهلاً بكِ بين أخوتك وفي بيتك الثاني

        بالنسبة لزوجك من سؤالك يتبين أنهُ لم يسلم بعد وأليكِ هذا الرابط بأذن الله سوف يُفيدك


        ولكِ مني أجمل تحية

        îن îëéىهْ نçمùهْ?


        • #5
          السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
          اما بعد
          فان ابارك لك الاسلام
          اقول هنيئا لك الاسلام
          وانت ان اسلمت فهذا لك وكونك متزوجة نعلم ان هذه مشكلة ولكن الاسلام وضع حل لكل مشكلة
          ولكن يجب عليك ان تعلمين ان زوجك اصبح محرم عليك ويجب التفرقة لانه لا ولاية لغير المسلم على المسلم ولتفريق الرسول بين المؤمنات والمهاجرات
          ولقول الله تعالى (عَلِمْتُمُوهُنَّ مُؤْمِنَاتٍ فَلَا تَرْجِعُوهُنَّ إِلَى الْكُفَّارِ لَا هُنَّ حِلٌّ لَّهُمْ وَلَا هُمْ يَحِلُّونَ لَهُن)
          اما ان كنت تخشين المؤنة فاعلمى ان الرزق من الله وان كنت من مصر فلا اشكال ليتك تخبرينا

          îن îëéىهْ نçمùهْ?


          • #6
            السلام عليكم ورحمة الله
            اذا كنت فى مصر وتريدين من يساعدك في اختيار القرار فكل ما عليك اخبارنا بذلك ونثتوثق من الامر ولا تخشى في الله لومة لائم

            îن îëéىهْ نçمùهْ?


            • #7
              المشاركة الأصلية كتبت بواسطة شقاوه مشاهدة المشاركة
              بكل ببساطه

              - طالما انك اسلمتي يبقي تذهبي الى الازهر الشريف وتشهرى اسلامك هناك
              اضافة الى ذلك

              - استمرار الحياه مع زوجك النصراني او الجماع بينكم هذا امرا مستحيل وحرام شرعا في حال اسلامك ,,, وعليه فيجب ان تطلقي منه فورا

              هذا هو الامر باختصار

              كما فعلت الاخت كامليا شحاته

              http://http://www.youtube.com/watch?v=GTsS7Rlv6m4
              معاك حق بكل الي قلته اخونا شقاوة تسلم على الرد الرائع

              والفيديو التقرير الرائع عن كاميليا شحاتة

              ويا اختي يا صاحبة الموضوع التي اسلمتي في السر .... عليكي اشهار اسلامك في الازهر الشريف اولا :قبل كل شي حتى تضمنين اسلامك و عدم محاولة منع الاقباط لكي من اشهار اسلامك كما حدث الامر مع الاخت كاميليا شحاتة والاخت وفاء قسطنطين

              ثانيا : عندي تشهرين اسلامك بالازهر الشريف عليكي لازم اما تتطلقين من زوجك او انه زوجك لازم يكون يشهر اسلامه ايضا


              وسلامتكم



              إن سب الرسول :009: لا يزيد شخصه الكريم إلا رفعة وعلو ومنذ بزوغ فجر الدعوة وهو يستهزأ بشخصه الكريم ويتهم بالسحر والكذب والدجل ومع ذلك فقد انتشرت دعوته .. وإن هذه الهجمات العنيفة على الإسلام لتساعد على نشره في الآفاق ويعرف الناس حقيقته وسماحته

              îن îëéىهْ نçمùهْ?


              • #8
                في البدايه مبارك عليك اسلامك اختنا الكريمه ثبتكِ الله وايانا علي الطريق المستقيم وابعد عنا الفتنه في الدين

                - طالما انك اسلمتي يبقي تذهبي الى الازهر الشريف وتشهرى اسلامك هناك
                اضافة الى ذلك

                الامور لا تاخذ هكذا اخي محمد لا يعلم ظرفها الا الله وما يمكن ان تتعرض له من خطوره ولكن يجب عليها تحريم نفسها علي زوجها النصراني علي الاقل الان حتي تدبر حالها والله المعين ان شاء الله


                îن îëéىهْ نçمùهْ?


                • #9
                  الف مليون مبروك على اسلامك اختاه:

                  أهم حاجة:

                  تحافظى على نفسك و عيالك


                  بمعنى:

                  حاولى:

                  تشوفى عمل فى القاهرة ........

                  و سكن هناك...........

                  بمعنى:

                  خدى بطاقتك و محضر اعلان اسلامك بتاع الازهر...........

                  و روحى الازهر

                  و هناك هتلاقى -بأمر الله_ بدون شك اخوات كتير و ناس محترمة...........هيشوفو لك شغله مناسبة و سكن معقول ليكى و لاطفالك

                  و فى الازهر نفسة :

                  اكيد فى ناس هناك بتشوف الحالات دى كتير و عارفه بتتعامل معاها ازاى


                  و فى معانا هنا فى المنتدى............ناس من القاهرة الكبرى:


                  يا ريت تقولى اسم المحافظة الى انتى فيها


                  و متخفيش ابدا من المخلوق
                  خافى من الخالق................بس اعملى احتياطك كويس قوى الاول!!!



                  و ربنا يحفظك
                  Last edited by يوسف محمود; 16-04-2011, 01:01 AM.

                  îن îëéىهْ نçمùهْ?


                  • #10
                    ربنا معاك يا اختى ييسر امرك ويفرج كربك حاولى ان تجدى اسرة مسلمة تثقى فيها تساعدك او احد الشيوخ الثقات * وثقى حبيبتى ان الله لن يضيعكى ابدا
                    [read]ابصرت
                    طريقى
                    فى الدنيا **وعلمت بأن
                    الله
                    معى * وتسامت
                    روحى
                    للعليا **فغسلت
                    ذنوبى
                    من دمعى
                    [/read]


                    :IS_Trennl*******************************

                    îن îëéىهْ نçمùهْ?


                    • #11
                      المشكلة انى متزوجة ومعى بنت عوزة يكون معى مسلمات والمشكلة الاكبير انى الزواج كاهن انا من مصر
                      الاسلم هو طرق الحق والنقاب هو لبس نساء الاهل الحق اتمنى ان يحكم مصر يكون سلفى

                      îن îëéىهْ نçمùهْ?


                      • #12
                        أختي، وفقك الله
                        أرسلت لك رسالة خاصة نفذي ما فيها رجاء.
                        אין אלוה מבלעדי אללה ומחמד הוא שליח אללה
                        إن عرفتَ أنك مُخلط، مُخبط، مهملٌ لحدود الله، فأرحنا منك؛ فبعد قليل ينكشف البهرج، وَيَنْكَبُّ الزغلُ، ولا يحيقُ المكرُ السيء إلا بأهلِهِ. [الذهبي، تذكرة الحفاظ 1 / 4 ].
                        בטח באללה ועשׂה טוב שׁכן ארץ ורעה אמונה

                        îن îëéىهْ نçمùهْ?


                        • #13
                          الزواج كاهن
                          هل تقصدين أن زوجك كاهن ؟

                          ربنا يثبتك وبارك الله فى جهود أخينا وان يبدو انه وجد حلا
                          البوذية والمسيحية فى ميزان الحقيقة
                          http://www.albshara.com/showthread.php?t=15121
                          متردو على أبونا زكريا بطرس الى محدش عارف يرد عليه
                          http://www.ebnmaryam.com/vb/t33101-24.html#post470799

                          مسلم واحد يدمر تدليس مواقع النصارى باصبع قدمه
                          متجدد

                          http://www.albshara.com/showthread.php?t=15421

                          îن îëéىهْ نçمùهْ?


                          • #14
                            الرجاء :
                            الاطلاع على الرسائل الخاصة للأهمية القصوى أختاه

                            îن îëéىهْ نçمùهْ?


                            • #15
                              الرجاء :
                              الاطلاع على الرسائل الخاصة للأهمية القصوى أختاه
                              بالظبط كما قال لكِ الأخ (د. نيو) .

                              îن îëéىهْ نçمùهْ?

                              Working...
                              X