إعـــــــلان

Collapse
No announcement yet.

اشهد ان لا اله الا الله

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • الوقت
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عدوي مشاهدة المشاركة
    جورج ما الذي يعجبك بدينك الجديد ؟؟
    السلام على من اتبع الهدى
    الذي يعجب كل مسلم في الاسلام انه يشعر ان عنده رب يحميه ويسمعه
    ويشوفه واذا دعاه بقلب متأكد بأن الله سوف يجيبه سوف يجيبه هذا الذي يعجب كل مسلم في الاسلام
    لان يوجد طائفة من النصارى يقولون لي ان الله يشوفهم بس الصبح وباقي اليوم ما يشوفهم
    الذي يعجبنا في ديننا هوة الحق
    والله غالب على امره ولكن اكثر الناس لايعلمون


    حدث العاقل بما لا يُعقل فأن صدق فلا عقل له
    والله غالب على امره ولكن اكثر الناس لا يعلمون

    îن îëéىهْ نçمùهْ?


    • #17
      السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

      الهم اكبر ولله الحمد

      الله اكبر ولله الحمد


      مبارك اخي

      والله فرحتي بك كبيرة

      فرحة لاتوصف

      الله يثبتك على الحق

      ويرزقك الجنة

      ويفرحك باسلام اهلك
      الحمد لله الذي اكرمنا بالاسلام ووفقنا إلى التوبة

      îن îëéىهْ نçمùهْ?


      • #18


        الحمد لله الذي اختار لك الحق واحب هدايتك

        وثبتك الله انا جاهز يا اخي اسأل عن امور الدين ونحن نعطيك اخي الحبيب وان كنت تريد السؤال عن الرسول اسأل فمن حقك ان تسأل

        îن îëéىهْ نçمùهْ?


        • #19
          الف الف الف مبروك ....مبروك عليك النور وترك الظلام

          îن îëéىهْ نçمùهْ?


          • #20
            هههههههههههههههههههههههههه
            حلوة قوى منك دى

            ا
            نا اسمي:محمد **********
            بصراحة غيرت اسمي انا معرفش هل ممكن اغير اسمي الثلاثي ولا لا

            سني:14 سنة



            قصة اسلامي:

            انا كنت عايش في اسرة مسيحية متدينة

            يوميا ما عدا السبت والجمعة في الكنيسة

            في احد الايام امي كانت بتعترف فحاولت اني اتنصت شوية

            بسمع لقيتها بتقول للقسيس كلام وشي احمر منه

            والقسيس بيقولها خلاص الرب غفرلك وحطلها الصليب علي دماغها

            مدخلتش دماغي الحكاية دي

            ولقيت صاحبي في المدرسة بيقوللي ان عنده في الكنيسة بيقولوله ان الاسلام دين وثني وانهم بيكرهو المسيحيين

            استغربت

            مع ان صديقي التاني كان اسمه احمد

            وكان بيعاملني معاملة كويسة جدا

            قررت اني استكش الاسلام

            دخلت علي المواقع المسيحية اشوف بيقولوا ايه

            لقيت شبهات غريبة

            دخلت هنا

            لقيت الف رد ورد علي كل شبهة

            ابتديت اقري واتصفح في المنتدي

            لقيت في شبهات غريبة فعلا عن المسيحية

            وبجد كانت الشبهات دي من العوامل الاساسية لاسلامي

            فضلت اتصفح وقررت اني اقري القرآن الكريم

            بدات بسورة الكهف

            عجبني الكلام

            بقيت كل يوم اقرأ فيه

            لحد ما جه في يوم لقيت في المنتديات المسيحية

            الناس بتنسحب من المناظرات ويقولك هرب

            وقررت اني اعمل مناظرة ضد المسلمين في المنتدي

            واتهزمت

            بديت اقري في القرآن كتييير

            لحد ما ختمته مرتين!!!!!

            ولقيت الناس حافظين القران واحنا الرهبان والقساوسة مش حافظين الكتاب المقدس

            وانا في الكنيسة بعدها لقيتهم بيصلوا للتمثال بتاع المسيح

            قلت لنفسي(مانا كدة بعبد الاصنام زي زمان)

            لقيت في ناس عالشات بيقولولي اسلم وبالحاح

            وبادلة عقلية منطقية

            قررت الاسلام

            بس مكنتش عارف الشهادة كويس

            دخلت وقريتها من احد المواقع

            واسلمت

            حسيت بفرحة كبيرة ومقدرتش احوش دموعي

            وفرحت فرحة غير طبيعية

            انا لحد دلوقتي مش عارف اكشف اسلامي ولا لا؟؟

            هواياتي:قراءة القرآن
            تصفح المنتدي
            التريقة عالنصاري

            ارجو انكم تكوني عرفتوني


            متابعه اشرافيه

            شبكه الفرقان الاسلاميه

            اخي الكريم

            لامنك وسلامتك تم حذف المعلومات الشخصيه التي ذكرتها
            14
            سنة دنتا عبقرى قدرت تعرف الفرق بين المسيحية والاسلام بسهولة
            وبعدين لما تيجى تالف متقولش نصارى احبكها كويس وقول المسيحين علشان المسيحى مبيقلش لمسيحى نصرانى
            ههههههههههههههههههههههههههه

            îن îëéىهْ نçمùهْ?


            • #21
              طب مش نسالو شوية الاخ محمد دة ابن ال14 سنة زى مبيقول اية الى عجبة فى دينة الجديد
              ههههههههههههههههههههههه
              عجبى بتضحكو على نفسكم
              فى انتظار ردة دة لو دخل تانى دة طفل مسلم بيلعب

              îن îëéىهْ نçمùهْ?


              • #22
                14 سنة دنتا عبقرى قدرت تعرف الفرق بين المسيحية والاسلام بسهولة



                http://www.youtube.com/watch?v=vrGT3OskAjo


                وعجبي على الحقد




                وبعدين لما تيجى تالف متقولش نصارى احبكها كويس وقول المسيحين علشان المسيحى مبيقلش لمسيحى نصرانى
                ههههههههههههههههههههههههههه





                http://www.eld3wah.net/html/m03az/nsara.htm


                وعجبي على الجهل



                اية الى عجبة فى دينة الجديد


                عجبه التوحيد

                أنت قل لي هل ديانتك دين من الله ؟

                شدّ همتك يا بطل

                îن îëéىهْ نçمùهْ?


                • #23
                  تهنئة على اعتناق محمد الاسلام

                  هنيئا لك دخولك الاسلا م وان شاء الله يثبتك على هذا الدين وهنيئا للاخ مجاهد "ان تنصروا الله ينصركم ويثنت أقدامكم " الله أكبر ولله الحمد

                  îن îëéىهْ نçمùهْ?


                  • #24
                    طب مش نسالو شوية الاخ محمد دة ابن ال14 سنة زى مبيقول اية الى عجبة فى دينة الجديد


                    السؤال الاهم حضرتك شايف ايه الى مش هيعجبه في دينه الجديد

                    اذكرلنا امثله

                    1-

                    2-

                    3-

                    الخ ...



                    فى انتظار ردة دة لو دخل تانى دة طفل مسلم بيلعب



                    مش لما تبقي تدخل انت الاول ,,,, ابقي قابلني لو انت الى دخلت تانى , ورديت ع كلامنا !

                    وبعدين لما تيجى تالف متقولش نصارى احبكها كويس وقول المسيحين علشان المسيحى مبيقلش لمسيحى نصرانى



                    وهو المسيح قال علي اتباعه مسيحين

                    ممكن العدد ؟؟

                    îن îëéىهْ نçمùهْ?


                    • #25

                      الحمد الله الذي أنجاك الله من النار
                      هنيأ لك سماع الأذان وتلذذ بسجود لله العظيم
                      الحمد الله رب العالمين
                      **أحبك بنغازي**

                      îن îëéىهْ نçمùهْ?


                      • #26
                        انا مبدخلش لضيق الوقت ولاكن بسجل حضورى وجى جى متقلقش

                        îن îëéىهْ نçمùهْ?


                        • #27
                          مبروك على أسلامك اخي

                          اين هو لا يظهر

                          îن îëéىهْ نçمùهْ?


                          • #28
                            انا مبدخلش لضيق الوقت


                            ولكن للاستهزاء لديك الوقت كله


                            وجى جى متقلقش


                            وبتهرب بتهرب متقلقش

                            îن îëéىهْ نçمùهْ?


                            • #29
                              مبدخلش لضيق الوقت ولاكن بسجل حضورى وجى جى متقلقش



                              طيب بس ... متتاخرش علينا ... اصلك بتوحشنا

                              îن îëéىهْ نçمùهْ?


                              • #30
                                ههههههههههههههههههههههه
                                السؤال الاهم حضرتك شايف ايه الى مش هيعجبه في دينه الجديد

                                اذكرلنا امثله

                                1-

                                2-

                                3-

                                الخ ...
                                طب متيجى نعكس السؤال وتقولى اية الى اتى بية الاسلام من جديد
                                انا من راى فى الاسلام انة عبارة عن خليط مما قبلة من مسيحية ويهودية وجاهلية
                                كوكتيل يعنى
                                فى ا نتظارك

                                îن îëéىهْ نçمùهْ?

                                Working...
                                X