إعـــــــلان
Collapse
No announcement yet.
الأب بولس حليم يعلق على إسلام جيسوس ماي كينج
Collapse
X
-
أخي الكريم محمد
والله وحشتني ووحشني قفشاتك الحلوه
الحقيقة الصوت مش باين معايا قوي
بس يمكن قصدك على ان العالم أحمد ديدات ماجابش جديد وأخد الكلام الي قاله من الي قاله المسيحين أم إنه أخد الكلام من على النت وكان أيامها مافيش نت أم إن الكلام الي قاله كان موجود من السبعينات قبل ما يجي ديدات أم انه إعترف إن ديدات عالم وبعدها غير كلامه أم أنه أنكر هزيمة مناظره أم إن في حاجة وسط الكلام أنا مش آخد بالي منها
وضح لي أخي الكريم بارك الله فيك
-
السلام عليكم ورحمة الله وبكاته
اولا : وحشني جدا
ثانيا : وحشني جدا
ثالثا : وحشني جد
بس يمكن قصدك على ان العالم أحمد ديدات ماجابش جديد وأخد الكلام الي قاله من الي قاله المسيحين أم إنه أخد الكلام من على النت وكان أيامها مافيش نت أم إن الكلام الي قاله كان موجود من السبعينات قبل ما يجي ديدات أم انه إعترف إن ديدات عالم وبعدها غير كلامه أم أنه أنكر هزيمة مناظره أم إن في حاجة وسط الكلاملاء هو الخطأ لى اقصده عن كلامه عن ادم وحواءأنا مش آخد بالي منها
وضح لي أخي الكريم بارك الله فيك
هو غلط غطه جامده جدا
عموما ده رايك
وفي انتظار بقة الاراءLast edited by شقاوه; 22-04-2011, 06:23 PM.
îن îëéىهْ نçمùهْ?
-
للأسف النت عندى مش تمام ومش عارفه اشغل الفيديو ياريت لو تقول لي هو قال ايه بالظبط
تكون مشكور
وربنا يحفظ ايمانك ويثبتنا وإياك على الهدى والنور
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته
طيب هحاول افرغ الفيديو ان شاء الله
وده رايك
طيب منتظرين بقية الاراء
عايزين تفاعل يا جماعه
îن îëéىهْ نçمùهْ?
-
اخي الكريم شقاوة اولا : بارك الله فيك على نقلك لهذا الفيديو الملفت للنظر
ثانيا : اخي الكريم بصراحة الصوت مو واضح وايد ... بس الي فهمته من هذا الفيديو ان هذا الي اسمه الاب بولس يحاول ان يقنع النصارى ان نشيد الانشاد الي قرأته اختنا التي اسلمت وهي جيسوس ماي كينج واسلمت ولله الحمد بسبب سفر نشيد الانشاد ... يحاول يقنع النصارى ان كلام نشيد الانشاد كلام كويس ومافيه شيء غلط

وانه كلام طاهر مافيه شيء يخجل منه طبعا حسب ما هو يعتقد

أستغفر الله العظيم
لو كان كلام طاهر ومافيه شيء غلط حسب ما هو يقول ويعتقد .... ليش عندهم قانون ان الشخص الي عمره تحت 18 ما يقرأ سفر نشيد الانشاد إلا اذا تعدى 18 سنة
؟؟ هل هو فلم اباحي ؟؟
وله عمر معين لمشاهدته ؟؟
وليش القرآن الكريم ماله عمر معين عشان الناس يقرؤون سور معينة فيه
؟؟
طبعا لأن القرآن الكريم هو كلام الله سبحانه وتعالى ... كلام رب العالمين ... كلام السميع العليم الحكيم سبحانه وتعالى
وليس ككتاب به كلام مثل سفر نشيد الانشاد و سفر حزقيال ... ويقولون ان كلام طاهر ومقدس
... لا والله ليس طاهر ولا كلام الله انه كلام اهل الخمور والفجور
لا حول ولا قوة الا بالله
تسلم اخونا شقاوة
îن îëéىهْ نçمùهْ?
-
ربنا يبارك فيك أخي الكريم
هو قال ان آدم و حواء "كانوا عريانين بس مش شاعرين إن في عورة"
يعني كانوا شايفين عورات بعضهم بس مش شاعرين بالخجل (هذا ما فهمته )
لكن الحقيقة ان العورات لم تكن ظاهرة لهم دليل قوله تعالى " فَأَكَلاَ مِنْهَا فَبَدَتْ لَهُمَا سَوْءَاتُهُمَا وَطَفِقَا يَخْصِفَانِ عَلَيْهِمَا مِن وَرَقِ الْجَنّةِ "
يمكن يكون دا قصدك عرفني بارك الله فيك
وسيبك من كلمة عدن بفتح الدال
îن îëéىهْ نçمùهْ?


îن îëéىهْ نçمùهْ?