إعـــــــلان

Collapse
No announcement yet.

الأخ يوسف إسلام يفضح أكاذيب مكاري يونان - تسجيل رهيب لا يفوتكم

Collapse
X
 
  • Filter
  • الوقت
  • Show
Clear All
new posts

  • الأخ يوسف إسلام يفضح أكاذيب مكاري يونان - تسجيل رهيب لا يفوتكم

    بسم الله الرحمن الرحيم
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

    تسجيل أكثر من رائع للأخ الحبيب يوسف إسلام يفضح فيه أعمال الدجل التي يقوم بها القسيس مكاري يونان

    رابط التحميل

    http://record.abed-alkarem.com/lectu...sefislam043.rm
    الملفات المرفقة
    Last edited by abcdef_475; 21-03-2009, 11:17 PM.

    وَهَزَمَ الأحْزَابَ وَحْدَهُ

    זכור אותו האיש לטוב וחנניה בן חזקיה שמו שאלמלא הוא נגנז ספר יחזקאל שהיו דבריו סותרין דברי תורה מה עשה העלו לו ג' מאות גרבי שמן וישב בעלייה ודרשן

    תלמוד בבלי : דף יג,ב גמרא

    تذكر اسم حنانيا بن حزقيا بالبركات
    ، فقد كان سفر حزقيال لا يصلح ان يكون موحى به ويناقض التوراة ، فاخذ ثلاثمة برميل من الزيت واعتكف في غرفته حتى وفق بينهم .

    التلمود البابلي : كتاب الاعياد : مسخيت شابات : الصحيفة الثالثة عشر : العمود الثاني


    [/FONT][/SIZE]
    [/CENTER]

  • #2
    أشكرك أخي وجاري الاستماع بعد التحميل

    îن îëéىهْ نçمùهْ?


    • #3
      اولا الى الشيخ ابو اسلام احب اقولك ان الفيديو اللى انت بتتكلم عنه ده مش تمثيل لكنه معجزه ميه الميه علشان اللى مايعرفش يقول(عدس)
      ثانيا يا شيخ ابو اسلام لما انت شيخ وطريقه كلامك كده ### الاسلام فى طبعك تفتكر حد مسيحى ممكن يسيب دين السماحه والمحبه ويروح لدينك اللى طريقة كلامك بتبينه
      ثالثا ابونا مكارى يونان معروف عنه فى الاسلام قبل المسيحيه انه راجل قديس وصاحب معجزات وبيعمل المعجزات دى كلها باسم يسوع المسيح .........والا ماكنش جوه عنده ناس مسلمين علشان يتشفوا وكمان(يتنصروا!!!!!!!!!!)
      رابعا تفتكر ان الناس المسلمين لو لاقين حد زى ابونا مكارى يونان فى الاسلام كله (شيوخ وائمه) كانوا راحوله علشان يشفيهم!!!!!!!!!!!!!!! مفتكرش
      خامسا ربنا يسامحك ويكون معك عارف ليه علشان المسيح علمنا كده (وده ابسط فرق بين الاسلام والمسيحيه!!!!!!!!)
      Last edited by abcdef_475; 21-03-2009, 12:12 PM. سبب آخر: حذف سباب الضيف

      îن îëéىهْ نçمùهْ?


      • #4
        المشاركة الأصلية كتبت بواسطة يسوع الهى مشاهدة المشاركة
        اولا الى الشيخ ابو اسلام احب اقولك ان الفيديو اللى انت بتتكلم عنه ده مش تمثيل لكنه معجزه ميه الميه علشان اللى مايعرفش يقول(عدس)
        ثانيا يا شيخ ابو اسلام لما انت شيخ وطريقه كلامك كده وهمجية الاسلام فى طبعك تفتكر حد مسيحى ممكن يسيب دين السماحه والمحبه ويروح لدينك اللى طريقة كلامك بتبينه
        ثالثا ابونا مكارى يونان معروف عنه فى الاسلام قبل المسيحيه انه راجل قديس وصاحب معجزات وبيعمل المعجزات دى كلها باسم يسوع المسيح .........والا ماكنش جوه عنده ناس مسلمين علشان يتشفوا وكمان(يتنصروا!!!!!!!!!!)
        رابعا تفتكر ان الناس المسلمين لو لاقين حد زى ابونا مكارى يونان فى الاسلام كله (شيوخ وائمه) كانوا راحوله علشان يشفيهم!!!!!!!!!!!!!!! مفتكرش
        خامسا ربنا يسامحك ويكون معك عارف ليه علشان المسيح علمنا كده (وده ابسط فرق بين الاسلام والمسيحيه!!!!!!!!)

        اسمع يا هذا.

        لا تنه عن خلق وتأتي بمثله, أين المحبة التي في دينكم, وانتم تتكلمون في مراحيضكم عن رسولنا , وديننا ما لا ينطق به الا في بيوت الدعارة , والبارات, وأماكن العهر.

        اتحسبون انفسكم مؤدبين , ومحترمين , لا والله , فهذا هو الظاهر منكم أما باطنكم فهو خبيث تخبئون الكيد والكره للاسلام والمسلمين.

        ربما علمكم يسوعكم المحبة الكاذبة التي تدعونها , لكنه للاسف لم يستطع تعليمكم الأدب.
        موقع العلامة المحدث ابو اسحاق الحويني
        موقع الشيخ محمد حسين يعقوب
        موقع الشيخ محمد حسان
        موقع الشيخ محمد عبد الملك الزغبي

        îن îëéىهْ نçمùهْ?


        • #5
          بسم الله الرحمن الرحيم
          السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

          تقول

          خامسا ربنا يسامحك ويكون معك عارف ليه علشان المسيح علمنا كده (وده ابسط فرق بين الاسلام والمسيحيه!!!!!!!!)
          نعم

          هذا هو أبسط فرق بين الإسلام وبين المسيحية

          أنظر إلى طريقة كلامك

          ثانيا يا شيخ ابو اسلام لما انت شيخ وطريقه كلامك كده ### الاسلام فى طبعك
          وعموما نحن نرحب بك وونتظر حوارات محترمة ونقاش متبادل

          وَهَزَمَ الأحْزَابَ وَحْدَهُ

          זכור אותו האיש לטוב וחנניה בן חזקיה שמו שאלמלא הוא נגנז ספר יחזקאל שהיו דבריו סותרין דברי תורה מה עשה העלו לו ג' מאות גרבי שמן וישב בעלייה ודרשן

          תלמוד בבלי : דף יג,ב גמרא

          تذكر اسم حنانيا بن حزقيا بالبركات
          ، فقد كان سفر حزقيال لا يصلح ان يكون موحى به ويناقض التوراة ، فاخذ ثلاثمة برميل من الزيت واعتكف في غرفته حتى وفق بينهم .

          التلمود البابلي : كتاب الاعياد : مسخيت شابات : الصحيفة الثالثة عشر : العمود الثاني


          [/FONT][/SIZE]
          [/CENTER]

          îن îëéىهْ نçمùهْ?


          • #6
            اولا الى الشيخ ابو اسلام
            أبو إسلام مين يابني .. صحي النوم ياعسل !
            تفتكر حد مسيحى ممكن يسيب دين السماحه والمحبه
            سماحة ومحبة !! .. طيب ممكن تثبتلنا السماحة والمحبة دي !
            إيه رأيك نفتح حِوار بعنوان "المحبة بين الإسلام والمسيحية" ؟؟
            والا ماكنش جوه عنده ناس مسلمين علشان يتشفوا وكمان(يتنصروا!!!!!!!!!!)
            ياراجل طيب يروحولوا ماشي لكن وكمان يتنصّروا !! .. مش أوي كده !!
            تفتكر ان الناس المسلمين لو لاقين حد زى ابونا مكارى يونان فى الاسلام كله (شيوخ وائمه) كانوا راحوله علشان يشفيهم!!!!!!!!!!!!!!! مفتكرش
            الشافي هو الله .. ومفيش في عقيدتنا عقيدة أهل السنة والجماعة الكلام الفاضي دا !
            ربنا يسامحك ويكون معك عارف ليه علشان المسيح علمنا كده
            علَّمك المحبة والسماحة صح .. طيب إثبتلنا ذلك ضيفنا الكريم !

            وأكرر عرضي .. بفتح حِوار عن ""المحبة بين الإسلام والمسيحية" .
            أنتظر ردّك ..

            îن îëéىهْ نçمùهْ?


            • #7
              السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

              [FONT='Arial','sans-serif']اولا يوسف اسلام يختلف عن الاستاذ ابو اسلام صاحب قناه الامه [/FONT]
              [FONT='Arial','sans-serif']ثانيا اتمني لو تدعنا من الاتهامات التي لا تنم عن اي طريقه علميه في الحوار والبحث وتطرح ما لديك علي الاسلام او تقبل ان نطرح نحن ما لدينا حول المسيحيه ونتناقش نقاشا هادئا له هدف وهو ان يصل كلانا الي الحق وننجو من هذه الدنيا الي دار النعيم [/FONT]
              [FONT='Arial','sans-serif']فما رايك هل تطرح انت امن بدا نحن بالطرح [/FONT]
              [FONT='Arial','sans-serif']واخيرا مرحبا بك في منتدانا [/FONT]
              اعتذر عن التاخر في وضع المشاركات بسبب ضيق الوقت واسال الله ان ييسر لي الامر ان شاء الله

              îن îëéىهْ نçمùهْ?


              • #8
                بسم الله الرحمن الرحيم
                السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

                موضوع يستحق التثبيت بصراحة

                وَهَزَمَ الأحْزَابَ وَحْدَهُ

                זכור אותו האיש לטוב וחנניה בן חזקיה שמו שאלמלא הוא נגנז ספר יחזקאל שהיו דבריו סותרין דברי תורה מה עשה העלו לו ג' מאות גרבי שמן וישב בעלייה ודרשן

                תלמוד בבלי : דף יג,ב גמרא

                تذكر اسم حنانيا بن حزقيا بالبركات
                ، فقد كان سفر حزقيال لا يصلح ان يكون موحى به ويناقض التوراة ، فاخذ ثلاثمة برميل من الزيت واعتكف في غرفته حتى وفق بينهم .

                التلمود البابلي : كتاب الاعياد : مسخيت شابات : الصحيفة الثالثة عشر : العمود الثاني


                [/FONT][/SIZE]
                [/CENTER]

                îن îëéىهْ نçمùهْ?

                Working...
                X