إعـــــــلان

Collapse
No announcement yet.

أرجو المساعده بعد إزنكم

Collapse
X
 
  • Filter
  • الوقت
  • Show
Clear All
new posts

  • أرجو المساعده بعد إزنكم

    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

    عندى مشكله فى جهاز الكومبيوتر بتاعى كل ما آجى أعمل تسطيب لبرنامج real player يظهر لى الآتى




    مع العلم إنى برضه قبل ما أسطبه مسحته و نزلته تانى عشان كان بيعمل نفس الكلام السابق ده و كل ما أدوس على واحده من الإتنين يغلق كل شيئ فى التسطيب أو التشغيل

    و فى حاجات كتيره عندى ع الويندوز لمتعد تعمل كما هو الحال فى السايق


    أنا جهازى نسحته هى windows 7

    ياريت يا جماعه أى حد يساعدنى وله جزيل الشكر الشكر و والله هدعيله

    أنا منتظره أى مساعده

    و السلام عليكم و رحمة الله وبركاته

  • #2
    حياكم الله أختنا الكريمة.
    هذه المشكلة تظهر حينما تحاولين تستيب نسخة أقدم من برنامج كان له نسخة أحدث على نفس الجهاز أو إن البرنامج أصبح مفيرس، على كل حال ادخلي موقع الريال بلير وحملي النسخة الأخيرة وستزول المشكلة بمشيئة الله تعالى.
    الموقع
    http://uk.real.com/realplayer/
    إن لم تجد هذه الطريقة نفعاً فإليك الحل الثاني:
    من قائمة ابدأ start اختاري run، ثم اكتبي cmd.
    واكتبي الأمر الآتي في الشاشة السوداء:
    secedit /configure /cfg %windir%\repair\secsetup.inf /db secsetup.sdb /verbose
    ثم اضغطي انتر، وحاولي بعد ذلك تستيب البرنامج من جديد.
    أخبريني بالنتيجة حتى نبارك أو نقدم الحلول الأخرى.
    Last edited by أحمد سبيع (one1_or_three3); 09-11-2011, 06:37 AM.
    אין אלוה מבלעדי אללה ומחמד הוא שליח אללה
    إن عرفتَ أنك مُخلط، مُخبط، مهملٌ لحدود الله، فأرحنا منك؛ فبعد قليل ينكشف البهرج، وَيَنْكَبُّ الزغلُ، ولا يحيقُ المكرُ السيء إلا بأهلِهِ. [الذهبي، تذكرة الحفاظ 1 / 4 ].
    בטח באללה ועשׂה טוב שׁכן ארץ ורעה אמונה

    îن îëéىهْ نçمùهْ?


    • #3
      أنا نزلت النسخه الجديده لكن برضه نفس الكلام و حاولت برضه الطريقه التانيه نفس الكلام برضه مفيش جديد

      ما هى الحلول الأخرى و آسفه لو بتعبك
      Last edited by زهراء; 09-11-2011, 09:10 AM. سبب آخر: عدلت حرف يا غالية..منورة.

      îن îëéىهْ نçمùهْ?


      • #4
        غالبا المشكلة ان الريل بلاير متعملوش آن إنستول بشكل صحيح

        حضرتك هتفتحي فولدر الريل بلاير في ال C في program files

        بعد كدا فولدر SeTup

        و ضغطتين علي .r1pclean.exe

        و بعدها حاول تحملي البرنامج تاني

        و ان شاء الله يشتغل






        اللهم خذ بأيدينا اليكــ أخذ الكرام عليكــ

        اللهم أرنا الحق حقاً و ارزقنا اتباعه

        و أرنا الباطل باطلاً و ارزقنا اجتنابه

        اللهم ارزقنا قبل الموت توبة .. و عند الموت شهادة .. وبعد الموت جنة و نعيما

        اللهم لا تتوفنا الا و أنت راض عنا


        îن îëéىهْ نçمùهْ?


        • #5
          بسم الله الرحمن الرحيم
          السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

          طيب حضرتك هو في حد لسه بيستخدم الريل بلاير

          ممكن حضرتك تعملي كانسل ليه خالص وتستخدمي برنامج km هو تقريبا افضل مشغل ميديا

          ممكن حضرتك تحميله من هنا



          او هنا



          او هنا



          وكل سنة وحضرتك طيبة والاسرة الكريمة بخير وصحة وسعادة



          وَهَزَمَ الأحْزَابَ وَحْدَهُ

          זכור אותו האיש לטוב וחנניה בן חזקיה שמו שאלמלא הוא נגנז ספר יחזקאל שהיו דבריו סותרין דברי תורה מה עשה העלו לו ג' מאות גרבי שמן וישב בעלייה ודרשן

          תלמוד בבלי : דף יג,ב גמרא

          تذكر اسم حنانيا بن حزقيا بالبركات
          ، فقد كان سفر حزقيال لا يصلح ان يكون موحى به ويناقض التوراة ، فاخذ ثلاثمة برميل من الزيت واعتكف في غرفته حتى وفق بينهم .

          التلمود البابلي : كتاب الاعياد : مسخيت شابات : الصحيفة الثالثة عشر : العمود الثاني


          [/FONT][/SIZE]
          [/CENTER]

          îن îëéىهْ نçمùهْ?


          • #6
            كان نفسى اساعدك يا اماه لكنى فى الكميوتر مش قوى خالص ههههههههه

            îن îëéىهْ نçمùهْ?

            Working...
            X