يا دكتور لا تحرف الكلام اعرض السفر كامل لاتقص من المنتصف دا كان امنية للحج بس
الفلاشة ب200جنيه بس يعنى انا اقبض اسبوعين واشتريه شوف بقى الحاج اللى معاه فلوس الدنيا اللى متصنف فى قائمة اغنياء مصر
أضحك الله سنكم
مقدمة رائعة جداً وموضوع مميز مادام الضيف هو والدنا وأستاذنا الكبير العملاق المتواضع أبو السعود محمود..
أنا لو بيدي أجعله مدير على كل المنتديات الإسلامية حتى يطرد من يريد ويترك من يريد ويحذف مواضيع وينقلها ويعدلها زي ما هوا عايز....
سؤال لأستاذنا الكريم/
ما سبب تأييدكم الكبير للشيخ محمد حازم صلاح واختياره من بين جميع المرشحين وماذا تتوقعون منه؟
وهل برأيكم أن هناك أمل في وصوله للسلطة في مصر في ظل الظروف الراهنة التي تشهدها مصر إضافة مخططات العدو الإسرائيلي وحرصه الكبير على عدم وصول من يكن العداء له للسلطة في مصر..؟
إقتباس:
بداية الحاج ابو السعود يا ريت تعرفنا وتعرف الاعضاء بنفسك
انا غنى عن التعريف ان اختفى جسمى كفايه اسمى ههههههههههههه ولكن مفيش مانع من باب التواضع علشان الانتخابات قربت اعرف نفسى للناخبين انا محمود ابو السعود عمرى 55 سنه متزوج وعندى 13 ولد وبنت اكبرهم عمره 31 سنه واصغرهم عمره 6 اشهر عندى سياره ميكروباص 14 راكب انا بس اللى بسوقها بدون سواقين اخرين لانهم سرقونى فريحت دماغى وبقيت اركب لوحدى طولى 172 سنتى رفيع شويه مقاس جزمتى 43 مقاس نظرى عين 6 على 6 والعين التانيه 6 على 9
اكلتى المفضله الباميه الخضرا والفول المدمس بالزيت الحار مع فحل بصل حبوب منع الفهم يعنى شهاداتى الدراسيه بكل فخر راسب ابتدائيه سنة 67 متزوج من 3 ولكن معى الان واحده فقط وكانت نصرانيه واسلمت ومعها اجازه فى قرائة حفص وابو عمرو السوسى والدورى ارشح الشيخ حازم ابو اسماعيل لرئاسة مصر وارجوا ان تدعموه بالدعايه له من اجل الدين هل لديك اقوال اخرى لا ياافندم ولو عندك انت قول ههههههههه اقفل الحضر فى تاريخه وكيل النيابه د احمد
هههههههه
إيه يا حاج أتت اعترفت بكل حاجة كدة ومن غير تعذيب حتي
لا مش هينفع كدة يا حاج
انت استسلمتله لأنه مشرف هنا ولا إيه ؟
بص بقى ياعم طارق الشباب فى النتديات اطهر شباب شفتهم لان معى فى الموقف شباب عايز ضرب النار ربنا يهديهم واكتر حاجه بحبها فى الفرقان انى زى ميكون قاعد فى البيت مع اولادى بالظبط واكتر حاجه مش بحبها طااااااااااااارق
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
طيب ودي حلها ايه يا حاج
اصل المشكلة ان شعبيتي هنا اكبر من شعبية جورج واشنطن في امريكا
وَهَزَمَ الأحْزَابَ وَحْدَهُ
זכור אותו האיש לטוב וחנניה בן חזקיה שמושאלמלא הוא נגנז ספר יחזקאל שהיו דבריו סותרין דברי תורה מה עשה העלו לו ג' מאות גרבי שמן וישב בעלייה ודרשן
תלמוד בבלי : דף יג,ב גמרא
تذكر اسم حنانيا بن حزقيا بالبركات ، فقد كان سفر حزقيال لا يصلح ان يكون موحى به ويناقض التوراة ، فاخذ ثلاثمة برميل من الزيت واعتكف في غرفته حتى وفق بينهم .
التلمود البابلي : كتاب الاعياد : مسخيت شابات : الصحيفة الثالثة عشر : العمود الثاني
ما سبب تأييدكم الكبير للشيخ محمد حازم صلاح واختياره من بين جميع المرشحين وماذا تتوقعون منه؟
وهل برأيكم أن هناك أمل في وصوله للسلطة في مصر في ظل الظروف الراهنة التي تشهدها مصر إضافة مخططات العدو الإسرائيلي وحرصه الكبير على عدم وصول من يكن العداء له للسلطة في مصر..؟
جزاكى الله خيرا استاذه زهراء على السؤال الجميل ده اولا مصر غير ايام مبارك والدليل الاستفتاء لم يكن فيه تزوير دى حاجه ثانيا الشعب دلوقتى عرف طريقه وهيختار اللى هو عايزه رغم انف اى قوى اجنبيه او داخليه عميله زى الليبراليين والعلمانيين ووخلافه ثالثا انا بؤيد الشيخ حازم ليه اولا هو رجل عالم ربانى مخلص ولا نزكيه على الله وصريح فى طرح برنامجه من غير لف ولا دواران قال هطبق الشريعه بس مش من اول يوم ولكن هبدأ فيها واحده واحده وقال ان تطبيق الشريعه فرض ولا يجب التأجيل ولكن الناس مش هتستحمل مره واحده لانهم اتربوا ع القوانين الوضعيه فتره طويله ولكن قال انا ان مسكت النهارده الرئاسه غدا اسحب تراخيص الخمارات فورا واتكلم عن السياحه والاقتصاد والمؤسسه الدينيه وحاجات جامده جدا تجعل اى انسان مسلم او حتى غير مسلم يطمئن ان البلد هتكون فى يد امينه بتخاف من الله اما باقى المرشحين فكلهم بلا استثناء كانوا بيلفوا ويدور ولم يذكروا سيرة الشريعه اصلا يبقى ازاى انتخبهم وكمان العلماء اغلبهم بيؤيد الشيخ حازم
اما مصطفى ود احمد وعمر و رعد وطارق لهم روقه بس بعدين علشان مصدع دلوقتى
والله يا عم الحج معملتش اي حاجة، دا انا طول الوقت ساكت، ولو عاوز تاخد اللون الاحمر بتاعي خده وانا اكون اسود عادي خالص.
אין אלוה מבלעדי אללה ומחמד הוא שליח אללה
إن عرفتَ أنك مُخلط، مُخبط، مهملٌ لحدود الله، فأرحنا منك؛ فبعد قليل ينكشف البهرج، وَيَنْكَبُّ الزغلُ، ولا يحيقُ المكرُ السيء إلا بأهلِهِ. [الذهبي، تذكرة الحفاظ 1 / 4 ].
îن îëéىهْ نçمùهْ?