[
للاسلامى اعيش انا لتوحيدى وذا دينى
نقشت حروفه تعلو على كل العناوينى
بخط بارز يسمو على كل الميادينى
لاسلااااااامى اعيش انا
لاسلامى ولو حتى الى الجدران شدونى
لأسلامى ولو حتى الى النيرانى زفونى
لاسلامى لاسلامى ولو فى السوق باعونى
وثارتوا لاسلامى تعايشونى تغذينى
تبثو النور فى روحى وتنبض فى شراينى
واسلامى له عرقى له نبضى وتكوينى
انا ماذا اكون انـــــــــــــا بلا ربى بلا دينى؟؟؟!
انا ماذا اكـــــــــــــون انا اجيبونى اجيبونــى؟
انا مارملة الا وتعرفونى وتدعونى
انا من دم الشهداء استوحى براكينى
من القرآن ينشدونى فيطربنى ويسجينى
أماما يا دروب الخلد شدينى وشدينى
أماما يا مخاض النار يادرب القرابينى
صلاح الدين فى اعماق اعماقى
يناديـــنى
وراياتى التى طويت على ربواتى حطينى
واطفالى هناك هناك فى عمر الرياحينى
والآف من الاســــــرا والآف المساجينى
وصوت مؤذن الاقصــــى
يعيبوا بنا اغيسونى
انـــا مـــاذا اكـــون انـــا بــلا ربـــى بـــلا دينــــى!!!!!؟
انــــا مــاذا اكـــون انـــا
اجيبــــونى اجيبـــونى؟
للاسلامى اعيش انا لتوحيدى وذا دينى
نقشت حروفه تعلو على كل العناوينى
بخط بارز يسمو على كل الميادينى
لاسلااااااامى اعيش انا
لاسلامى ولو حتى الى الجدران شدونى
لأسلامى ولو حتى الى النيرانى زفونى
لاسلامى لاسلامى ولو فى السوق باعونى
وثارتوا لاسلامى تعايشونى تغذينى
تبثو النور فى روحى وتنبض فى شراينى
واسلامى له عرقى له نبضى وتكوينى
انا ماذا اكون انـــــــــــــا بلا ربى بلا دينى؟؟؟!
انا ماذا اكـــــــــــــون انا اجيبونى اجيبونــى؟
انا مارملة الا وتعرفونى وتدعونى
انا من دم الشهداء استوحى براكينى
من القرآن ينشدونى فيطربنى ويسجينى
أماما يا دروب الخلد شدينى وشدينى
أماما يا مخاض النار يادرب القرابينى
صلاح الدين فى اعماق اعماقى
يناديـــنى
وراياتى التى طويت على ربواتى حطينى
واطفالى هناك هناك فى عمر الرياحينى
والآف من الاســــــرا والآف المساجينى
وصوت مؤذن الاقصــــى
يعيبوا بنا اغيسونى
انـــا مـــاذا اكـــون انـــا بــلا ربـــى بـــلا دينــــى!!!!!؟
انــــا مــاذا اكـــون انـــا
اجيبــــونى اجيبـــونى؟






îن îëéىهْ نçمùهْ?