إعـــــــلان

Collapse
No announcement yet.

اتكلم لازم يكون لك صوت

Collapse
X
 
  • Filter
  • الوقت
  • Show
Clear All
new posts

  • اتكلم لازم يكون لك صوت

    ده فلسطينى جى بيكشى لطوب الأرض .......نادى بعزم ما فيه ما سمعوش حد
    سرقوا الأرض سرقوا العرض ما خالوش حد
    حتى الطوب سابو وولى ماستحملش يسمع قصة كل ما فيها آهات ومذلة
    سابو فى وسط الصحرا فى قلب الذل قلبو بيغلى مليان غل
    ماكنش لوحده كل أخواته كانو جنبه لكن برضه ماحدش سمعه
    فيهم واحد قال انا مالى , و واحد كان فى عالم تانى, وكتير شافو واكتر سكتو , وكتير قالو مش مسموح اليوم نتكلم
    سابوه يتألم ,جرحه بيكبر لكن لسه ما سلم
    كل عيونهم كانت شايفة , كانت خايفة, كانت عارفة ان الدور عليهم جاى
    لكن سكتو قبلو الذل لكن فضلت كل عيونهم عليه بتطل
    ده فلسطينى جى بيكشى لطوب الأرض

    جالو يهودى سمع الشكوى .......قالو بتشكى مش هتلحأ تشكى لبكره
    حتى ان بكره لحأك برضه مش هيكونلك بعده ذكرى
    اشكى ما تشكى ماحدش سامع , حت ان سمعو يجو يقولو صوت أرهابى جى من جامع
    مين هيصدق واحد زيك حتى ان صدق مش هيقول , مش هيطول انه يسعدك
    شاور على واحد من أهلك شاور على واحد من دينك .....مد أيديه لك بيساعدك مش بيهينك
    حتى أخواتك بعد سكاتهم صوتهم يعلى قبل الكل
    ده فلسطينى يساوى أرهابى , أيه يفضلك غير الذل
    ده فلسطينى جى بيكشى لطوب الأرض

  • #2
    السلام عليكم و رحمة الله وبركاااااااته

    كلمات تمس القلب

    اللهم انصر اخواننا في فلسطين

    اللهم حرر ارضنا و ارضهم

    اللهم عليك باليهوووووووووووووود
    فانهم منعونا من المسجد الاقصى


    AMK جزاك الله خير و بارك الله فيك
    <img src=\'http://www.3arabawys.com/up/file/rantisi[11].gif\' border=\'0\' alt=\'user posted image\' />


    <a href=\'http://www.christians5.jeeran.com\' target=\'_blank\'><span style=\'font-size:8pt;line-height:100%\'>اضغط هنا لرؤيه موقعي الجديد عن النصرانيه و الاعجاز العلمي في الاسلام</span></a>

    îن îëéىهْ نçمùهْ?


    • #3
      <div align="center">شكراً لقصيدتك الجميلة أخي الكريم ,وإليك هذه المتواضعة التي أوحت لي بها قصيدتك


      لمَّا قريت الشعر دا هوا

      دق ف قلبي النبض بقوه

      حسيت دميِّ بيغلي ف راسي

      ونادَتْ روحي فين النخوة؟


      النخوة يابنتي بتشرب قهوة

      مالك إنتِ خديلك سهوة

      شوفي الناس بيعملوا إيه

      روحي اسمعي وياهم غنوة

      روحي ارقصي ماحدش واخد

      منها حاجة ياروحي الحلوة


      مالك إنتي ومال الهم

      الشعب دا كلو ماعادش اهتم

      خلي بالك من أ حوالك

      العمر بيجري بلاش الغم


      لكن يابني لازم تفهم

      ماطَّنشِّ بكره هتندم

      قوم تعلِّم حاجة تنفع

      مش هتفيدك نانسي عجرم

      الله يامَّا ماتسبيني

      فايق ورايق ويَّا سنيني

      اديني اللقمة اللي تهنيني

      وبالأغاني الهايلة اتنعّم

      يابني الوقت مالوهش أمان

      ده احنا خلاص مش زي زمان

      خليك شاطر زي صلاح

      وزي خالد والشجعان

      كفاية كفاية رايح أنام

      ربنا يستر من الأحلام

      ذكرتيني بزمن الدَّم

      ليه يامَّا والله حرام؟

      ياخراشي إيه اللي جرالك

      مش شايف إيه الإعلام

      كل نشرة فيها حاجة

      مليانه دم وإجرام


      تعالي يامَّا معايا وشوفي

      باسكال ورويده الشام

      حاجة تجنن بوصي شوفي

      وبعد ده كله ازاي هتلام


      شعر

      بنت البحر
      </div>

      îن îëéىهْ نçمùهْ?


      • #4
        بارك الله فيكم وجزاكم الجنه

        îن îëéىهْ نçمùهْ?


        • #5
          وجزاكها أخي الفاضل

          îن îëéىهْ نçمùهْ?

          Working...
          X