إعـــــــلان

Collapse
No announcement yet.

ده اللي ممكن تعمله الدنانير و الدراهم و الجنيهات و الليرات و غيرها

Collapse
X
 
  • Filter
  • الوقت
  • Show
Clear All
new posts

  • ده اللي ممكن تعمله الدنانير و الدراهم و الجنيهات و الليرات و غيرها

    السلام عليكم و رحمة الله و بركاته


    إيه اللي ممكن تعمله بوحده من دول؟



    جنيه مصري




    20 درهم مغربي




    20 الف ليرة لبنانية




    50 دينار اردني




    100 ليرة سورية




    500 ريال يمني




    1000 دينار جزائري




    2000 دينار سوداني




    الريال القطري




    دينار كويتي




    دينار ليبي




    ريال سعودي




    ريال عماني









    متفكرش كتير ..................


    أقولك ............... حاجه ترضيك و ترضي بيها ربنا عليك


    انسخ 5 أقراص من أسطوانة

    الحكمة و الموعظة الحسنة



    من الرابط ده




    و اديهم لأي نصراني تعرفه هديه

    و لو انت حتروح لمعرض الكتاب ....................... يبقى أفضل

    خد معاك كام نسخه ..................... و وزعهم هناك .................. و لو شفت حد تاني بيوزع هو الاخر في

    الأقراص ..................

    إبقى سلم عليه من بعيد ................... و ادعي في نفسك ليكم كلكم بالتوفيق ....................

    لأنه هو هناك لحاجه ...................و انت هناك لنفس الحاجه ..................

    الإسلام .....................


    الإسلام ........................


    الإسلام ..................... بالله عليكم أن تنصروه بكل شيء يرضي الله و رسوله



    و الله الذي لا إله إلا هو ... لو كنت فمصر دلوقت لكنت ناسخ كل اللي أقدر عليه و موزعه على المسلمين و

    النصارى .................. و لو كنت هناك مكنتش نمت خااااااااالص و الله ........... لكن قدر الله و ما يشاء يفعل

    فأنا في أقصى الغرب .................. و لا يوجد إلا قلة نصارى .................. لكن حتى هذا الأمر لم يثنيني عن

    إني مأقومش بواجبي اتجاه إخواني المسلمين اللي باعرفهم و أوعيهم بالنصرانيه و اشرح لهم كل شيء عنها .........


    الله يوفق الجميع و دعواتي و قلبي معاكم كلكم ...............

    باحبكم في الله


    أبو علي المغربــــــــــي
    Last edited by أبو علي المغربي; 22-10-2007, 07:18 AM.

  • #2
    بارك الله فيــــــــــــــــــك اخي ابو علي

    بس في حاجه عايز أسألهالك

    جبت الفلوس دي كلها منيــــــــــــــن يا راجل؟!!!

    îن îëéىهْ نçمùهْ?


    • #3
      المشاركة الأصلية كتبت بواسطة موحد بالله مشاهدة المشاركة
      جبت الفلوس دي كلها منيــــــــــــــن يا راجل؟!!!
      أحب الله من نحبه موحد في الله و بارك الله فيه على روح النكتة الطيبة
      بصراحة أنا جمعت الصور من موقع على الأنترنت لكن زي منتا شايف ... يا دوووووب صور بس و الله الذي لا إله إلا هو لو كانت في إيدي كلها و غيرها دلوقت مكنتش فكرت لحظه في حاجه تانيه غير إني أعمل بيها أي شيء يرضي ربنا علينا بيه و انصر دينه عشان ينصرنا , قال الله سبحانه و تعالى في محكم تنزيله :
      {يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ}
      (7) سورة محمد

      فكل اللي بيقول مش شايفين نصر يعني مهو اخوانا بيموتو في الحته الفلانيه و الحته الفلانيه و التانيين مذلولين في الحته الفلانيه و احنا مقعهورين في الحته ديه ... بابقى أجاوبه بسؤال : هل متأكد أنك حققت شرط النصرة و أنهم فعلوا كذلك؟

      أنهي شرط؟؟

      ألم تسمع : {يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ}

      يعني عاوز تاخذ فلوس من الشركه الفلانيه و نتا مبتشتغلش فيها؟ إزاي ده بقا؟

      أهو كده يسكت القوم ... !


      هل حملت الأسطوانة أخي موحد بالله ؟

      أتمنى تكون استحسنت موادها

      أخوك أبو علي

      îن îëéىهْ نçمùهْ?


      • #4
        هل حملت الأسطوانة أخي موحد بالله ؟

        بالطبع قمت بتحميلها
        لكن النت عندي- ما شاء الله- عجيــــــــــــــــــــــــــــــب
        فأحيانا يطول التحميل كثيرا
        واحيانا اخري ينتهي التحميل بعد ثواني معدودة وبالفعل تظهر الاسطوانه ولكن لا تعمل ك autorun فأفتحها واتصفحها من الداخل

        îن îëéىهْ نçمùهْ?


        • #5
          مش عارف إزا عندك برنامج

          Internet Download Manager

          لكن لو مكانش عندك فيا ريت تحمله من الرابط ده و حتلاقي معاه الباتش اللي حيسجلو لك و فايدة البرنامج إنه حيخليك توقف التحميل مؤقتا أو نهائي و بعدين تستكمله وقت ما شئت ... لما تكون على الكمبيوتر يعني

          رابط لبرنامج
          INTERNET DOWNLOAD MANAGER
          الذي يسرع عملية التحميل و يعطيك إمكانية توقيف التحميل و استكماله بعد وقت معين
          والبرنامج كامل معه باتش للتسجيل و انا شخصيا باشتغل عليه

          فحمله و حمل الأسطوانة من جديد و تأكد إن حجمها عندك هو 691 ميجابت أما حكاية الأتورن فلو إنت شايف أيقونة الأسطوانة خدت مكان أيقونة القرص الصلب فبده يعني أمورك تمام

          و أنا عارف إنك متمكن من البرامج و الكمبيوتر و مش حتلاقي مشاكل ابدا أما بطأ النت يا سيدي فده كلنا بنعاني منه ههه

          îن îëéىهْ نçمùهْ?


          • #6
            المشاركة الأصلية كتبت بواسطة red14propagation مشاهدة المشاركة


            مش عارف إزا عندك برنامج

            Internet Download Manager



            البرنامج عندي لكن انا لا استخدمه
            فأنا شخصيا لا أحبذ إستعمال برامج التحميل
            فقد استخدمت العديد والعديــــــــد من نوعية هذه البرامج ولكن أخيرا توصلت إلي شيئ هام وهو

            مفيش أحسن من الطبيعي
            اصل البلدي يوكَل

            لكن يا سيدي لو علشان خاطرك وخاطر إسطوانتك الأكثر من رائعة هحمله و أدوس علي قلبي

            أما بطأ النت يا سيدي فده كلنا بنعاني منه ههه
            انت كده جيت علي الوتر الحسّاس
            متجبليش سيرة النت الله يخليـك

            îن îëéىهْ نçمùهْ?


            • #7
              لكن يا سيدي لو علشان خاطرك وخاطر إسطوانتك الأكثر من رائعة هحمله و أدوس علي قلبي
              ربنا يخليك ... بس هي أسطوانتنا كلنا أنا بس سلطت عليها شوية نور عشان مكانتش باينه !


              متجبليش سيرة النت الله يخليـك
              كله صاير عنده عقده نفسيه بقا مش أنا لوحدي بس !
              حاضر يا عم ... مش حجيب سيره خالص ههه



              مفيش أحسن من الطبيعي
              اصل البلدي يوكَل
              هههه ... حاضر يا سيدي ... و لو البلدي منفعش إبقا انت عارف من عند مين تطلب تحويجه متخرش الميه ! أصلي شفته إنه عندكم هنا حته مشهوره هنا في المنتدى في تحاويج ياما ... شهرتها حتبلغ الأفاق و حتبقى ولا شهرة شارع صلاح سالم ! أظن كده هههه

              îن îëéىهْ نçمùهْ?


              • #8
                المشاركة الأصلية كتبت بواسطة red14propagation مشاهدة المشاركة

                و لو البلدي منفعش إبقا انت عارف من عند مين تطلب تحويجه متخرش الميه ! أصلي شفته إنه عندكم هنا حته مشهوره هنا في المنتدى في تحاويج ياما ... شهرتها حتبلغ الأفاق و حتبقى ولا شهرة شارع صلاح سالم ! أظن كده هههه
                لا خلي بالك
                تحويجة عن تحويجة تفرق كتيــــــــــــــــــــــــــــــــــــــر

                îن îëéىهْ نçمùهْ?


                • #9
                  ههه
                  طيب و الله أنا اللي أعرفه إنه كل التحاويج زي بعض
                  مش كده برضه؟
                  ههه

                  بس لو مش كده إبقى اعذرني أصلي مغربي ماعرفش يعني الحاجات ده كتير لكن فيه عندنا هنا تحاويج من نوع تاني .... تحاويج أخطر و العياذ بالله ... ههه

                  îن îëéىهْ نçمùهْ?


                  • #10
                    المشاركة الأصلية كتبت بواسطة red14propagation مشاهدة المشاركة
                    ههه
                    طيب و الله أنا اللي أعرفه إنه كل التحاويج زي بعض
                    مش كده برضه؟
                    ههه


                    لا طبعاً
                    فمثلا تحويجة اللي اسمه موحد بالله لا يعلي عليها
                    هههه
                    بس لو مش كده إبقى اعذرني أصلي مغربي ماعرفش يعني الحاجات ده كتير لكن فيه عندنا هنا تحاويج من نوع تاني .... تحاويج أخطر و العياذ بالله ... ههه
                    اولا
                    انت اللي يشوف كلامك يقول عليك
                    مصري ابن مصري ابن مصري ابن مصري ابن مصري

                    ثانيا
                    متجبش سيرة التحاويج بتاعتكم دي دلوقت
                    الواحد قاعد لوحده في البيت وخايف من خياله

                    îن îëéىهْ نçمùهْ?


                    • #11
                      هاهاهاهاهاها
                      لو قلت لك أنا دلوقت ضحكت حتى بانت نواجذي يبقى أنا كذاب أصلي ضحكي وصل لحااااااااد ميدان التحرير بتاعكم مش بتاعنا ! ههههه


                      انت اللي يشوف كلامك يقول عليك
                      مصري ابن مصري ابن مصري ابن مصري ابن مصري
                      ههه ... الفضل كله يرجع للشيخ وجدي غنيم ... ربنا يحفظه ... إنت عارفه و عارف طريقته في الكلام برضه ... و الله بنحبه في الله شيخنا غنيم


                      متجبش سيرة التحاويج بتاعتكم دي دلوقت
                      الواحد قاعد لوحده في البيت وخايف من خياله
                      في ده بقا معاك حق ... بس تقول ايه علينا احنا بقا اللي عايشين وسط التحاويج ده هههه ....... الله يستر يا أخي موحد

                      دعواتكم معايا بالخروج من المغرب سليم العقل !
                      Last edited by أبو علي المغربي; 24-10-2007, 12:59 AM.

                      îن îëéىهْ نçمùهْ?


                      • #12
                        للشيخ وجدي غنيم ربنا يحفظه إنت عارفه و عارف طريقته في الكلام برضه ... الله بنحبه في الله شيخنا غنيم
                        اميـــــــــــــــن

                        في ده بقا معاك حق ... بس تقول ايه علينا احنا بقا اللي عايشين وسط التحاويج ده هههه ....... الله يستر يا أخي موحد

                        دعواتكم معايا بالخروج من المغرب سليم العقل
                        ربنا معاك اخي الحبيب
                        انت وكل اهل المغرب
                        Last edited by موحد بالله; 24-10-2007, 01:11 AM.

                        îن îëéىهْ نçمùهْ?

                        Working...
                        X