إعـــــــلان

Collapse
No announcement yet.

باركوا لإخوتكم المشرفين الجدد

Collapse
X
 
  • Filter
  • الوقت
  • Show
Clear All
new posts

  • باركوا لإخوتكم المشرفين الجدد

    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

    باركوا لأخيكم
    kholio5

    مشرف قسم النصرانية




    وأخوكم
    بن عفان

    تمت ترقيته لمشرف عام



    أدعو لإخوتكم بالتوفيق والإخلاص ....... والله يستحقونها

    وأخوكم مجاهد هيعتزل الملاعب قريب جدا وهيترفع من الإشراف

  • #2
    نسال الله لكم الثبات على الحق والاخلاص وان يستخدمنا جميعا لنصرة الاسلام

    وفقكم الله واعزكم

    îن îëéىهْ نçمùهْ?


    • #3
      انا عضوة جديدة و محتاجة مساعدتكم ضرورى

      السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
      كل عام وانتم بخير وربنا يتقبل منا جميعا ويختم لنا شهر رمضان برضوانه و العتق من نيرانه انا بحمد ربنا انه هدانى الى هذا الموقع لانى بجد كنت فى حالة نفسية صعبة جدا حيث اننى دخلت على مواقع تنصير و متعرفوش هى اصرت عليا ازاى بس مش بالشك لا و الله بس انا كنت مضايقة جدا لانى كنت بشوف سب دينى وربى ورسولى بعينى ولا استطيع الرد لانى غير قادرة على محاورتهم لانهم فى الاخر حيغلبونى و بالتالى انا مش حاضيف بس صدقونى المواقع دة كان لها اثر ايجابى كبير عليا لانها خلتنى عايزة اتعلم كل حاجة كبيرة وصغيرة فى دينى و دينهم علشان اعرف ارد عليهم واكون سبب فى نصرة حبيبى (صلى الله عليه و سلم) وانا عندى امل كبير فى ربنا انكم حتعلمونى وانا مستعدة جدا لانى حاسة المشوار طويل ومفيش وقت نضيعه كفاية لحد كدة وياريت تردوا عليا وانا جاهزة علشان اتعلم من الصفر وياريت يكون حد منتظم معايا ياريت متسبونيش انا همتى عالية جدا
      Last edited by نورهان; 25-09-2007, 11:01 PM. سبب آخر: نقلها الى المنتدى العام كموضوع مستقل

      îن îëéىهْ نçمùهْ?


      • #4
        السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

        وعليكم السلام ورحمة الله تعالى و بركاته

        كل عام وانتم بخير وربنا يتقبل منا جميعا ويختم لنا شهر رمضان برضوانه و العتق من نيرانه

        رمضان مبارك عليكم و نسأل الله أن يؤجركم على صيامه وقيامه بأدن الله تعالى

        انا بحمد ربنا انه هدانى الى هذا الموقع لانى بجد كنت فى حالة نفسية صعبة جدا حيث اننى دخلت على مواقع تنصير و متعرفوش هى اصرت عليا ازاى بس مش بالشك

        أختنا الكريمة أريد فقط ان ادكرك بما جاء في قراننا الكريم فيما يخص الجلوس ودخول مواقع تستهزأ بكلام الله و قرانه و رسله
        حيث جاء في سورة النساء الأية 140:
        ‏وقد نزل عليكم في الكتاب أن إذا سمعتم آيات الله يكفر بها ويستهزأ بها فلاتقعدوامعهم حتى يخوضوا في حديث غيره إنكم إذاً مثلهم إن الله جامع المنافقين والكافرين في جهنم جميعا ‏) النساء آية 140.

        فهدا أمر صريح من الله عز وجل

        لا و الله بس انا كنت مضايقة جدا لانى كنت بشوف سب دينى وربى ورسولى بعينى ولا استطيع الرد لانى غير قادرة على محاورتهم لانهم فى الاخر حيغلبونى و بالتالى انا مش حاضيف بس صدقونى المواقع دة كان لها اثر ايجابى كبير عليا لانها خلتنى عايزة اتعلم كل حاجة كبيرة وصغيرة فى دينى و دينهم علشان اعرف ارد عليهم واكون سبب فى نصرة حبيبى (صلى الله عليه و سلم) وانا عندى امل كبير فى ربنا انكم حتعلمونى وانا مستعدة جدا لانى حاسة المشوار طويل ومفيش وقت نضيعه كفاية لحد كدة وياريت تردوا عليا وانا جاهزة علشان اتعلم من الصفر وياريت يكون حد منتظم معايا ياريت متسبونيش انا همتى عالية جدا


        أهلا بكي بين اخوانك و اخواتك و ان كان لكي أي استفسار فستجدينا بادن الله في خدمتك و ان شاء الله و بمرور الوقت ستتعلمين الكثر في كيفية الرد عليهم و أنا شخصيا مستعد تماما أن أبين لكي فساد اعتقادهم من اوله الى أخره و ابين ان شاء الله صحة دين الله الدي ارتضاه لعباده و صحة نبوة رسول الله صلى الله عليه وسلم
        كما ستجديننا مستعدين للرد على أي شبهة قراتيها في صفحات مواقعهم و الله ولي التوفيق

        و السلام عليكم ورحمة الله

        îن îëéىهْ نçمùهْ?


        • #5
          ألف مبروك و نعم الاختيار
          ادْعُ إِلِى سَبِيلِ رَبِّكَ بِالْحِكْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَجَادِلْهُم بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ إِنَّ رَبَّكَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَن ضَلَّ عَن سَبِيلِهِ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِينَ [ النحل الآية 125]

          وَلاَ تَسُبُّواْ الَّذِينَ يَدْعُونَ مِن دُونِ اللّهِ فَيَسُبُّواْ اللّهَ عَدْواً بِغَيْرِ عِلْمٍ
          [ الأنعام الآية 108]
          قُلْ إِن كَانَ لِلرَّحْمَنِ وَلَدٌ فَأَنَا أَوَّلُ الْعَابِدِينَ[ الزخرف الآية 81]

          îن îëéىهْ نçمùهْ?


          • #6
            السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
            شكرا جدا لترحيبكم بياوياريت بجد تقوفوا بجانبى لانى حاسة عشان اكون قادرة على المحاورة لازم اكون حافظة القران كله والاحاديث الشريفة بتفسيرها من الائمة المختلفة بالاضافة الى كتبهم ايضاوفى اول شبهة حسالكم عنها بس حاكتبها فى الركن الخاص بها

            îن îëéىهْ نçمùهْ?


            • #7
              مبارك لنا ولكم يا جنود الاسلام

              أخي kholio5 أخي بن عفان على الترقية الجديدة


              أختيار موفق

              اسأل الله العظيم أن يوفقكم الى ما يحب ويرضى وأن يرزقناالاخلاص فى القول والعمل


              ( إِنَّ الَّذِينَ يَرْمُونَ الْمُحْصَنَاتِ الْغَافِلاتِ الْمُؤْمِنَاتِ لُعِنُوا فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ وَلَهُمْ عَذَابٌ عَظِيمٌ ) (النور:23)

              îن îëéىهْ نçمùهْ?


              • #8
                بارك الله في كل الأخوة و الأخوات و شكر الله لكم

                نسأل الله ان ينفع بنا و أن نتفع منكم بادن الله تعالى

                îن îëéىهْ نçمùهْ?


                • #9
                  مبارك لكم وأعانكم الله على أماناتكم

                  وأقسم بالله أننى كنت أريد مفاتحة الأخ شبكة الفرقان الاسلامية فى أمر ترقية ابن عفان

                  ولكن الحمد لله على أن هداه إلى هذا الأمر عن طريق غيرى

                  îن îëéىهْ نçمùهْ?


                  • #10
                    ألف مبروك و نعم الاختيار

                    îن îëéىهْ نçمùهْ?

                    Working...
                    X