إعـــــــلان

Collapse
No announcement yet.

اسئلة ؟؟

Collapse
X
 
  • Filter
  • الوقت
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    ALSALAMU ALAIKUM ALL MUSLIMS
    THANX MY DREA BROTHERS, AND I THINK THE FORUM HERE IS QUITE GOOD AND I CAN READ EVERYDAY WHAT IS NEW, AND MOST OF WHAT I READ HERE IS VERY IMPORTANT TO ME AND LEARN NEW THINGS ALHAMDULILLAH
    WE NEED TO ENCOURAGE OTHER MEMBERS TO WRITE EVEN TO SAY GOOD ARTICLE OR NOT GOOD, JUST START VOICE YOUR OPINION
    AND KNOW THAT A FEW WORDS FROM U WILL ENCOURAGE THE BROTHERS AND SISTERS WHO WRITE HERE, THAT SOME PEOPLE HAVE READ WHAT THEY SAID
    SO I ASK ALL MEMEBERS HERE TO PARTICIPATE AND TRY FIRST WITH FEW WORDS AND INSHA'ALLAH LATER U CAN WRITE ANYTHING U READ IN A NEWSPAPERS OR ANOTHER SITE AND U LIKED AND LIKE TO SHARE WITH US HERE
    BARAK ALLAH FEEKUM ALL
    ALSALAMU ALAIKUM

    îن îëéىهْ نçمùهْ?


    • #17
      و أنا مع الأخ عمر الفاروق بأن المشاركين ليس بالضروره أن يكتبو مقالات عن التنصير والردود عليهم ولكن يوجد أقسام عديده يمكن الإستفاده منها فى حدود الأدب ومنهج أهل السنه والجماعه
      <span style=\"font-size:24pt;line-height:100%\"><a href=\"http://www.ebnmaryam.com/vb\" target=\"_blank\">www.ebnmaryam.com/vb</a></span>

      îن îëéىهْ نçمùهْ?


      • #18
        Originally posted by Jesus is Muslim@May 8 2004, 10:15 AM
        السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


        99% من تعليقات النصارى في هذا المنتدى حتى الآن ليست اكثر من شتائم وقد مسحت بنفسي الكثير من مواضيعهم التي هي ليست الا عبارة عن شتائم. وهذا يثبت متابعتهم للموقع وتأثرهم به.
        اما سؤالك عن الشيء الذي يمنعهم ويخيفهم من المشاركة فاظن والله اعلم انهم يخافون من الحق وشعورهم بالعجز امام قوة حجة الاخوة هنا ولا اجد سببا آخر.

        اما الخمسة آلاف عضو المشتركين فلا ادري لماذا يمتنعون عن المشاركة .وربما يكمن السبب في قلة الخبرة في مجال الرد على اصحاب الديانات الاخرى ومقارنة الاديان لا اكثر. فالجهل بتلك الاديان وباصحابها والكتب التي يقدسونها قد يكون السبب.

        هذا والله اعلم
        فعلا حاجة غريبة

        كلهم يتميزوا بقلة الادب , مفيش واحد كويس خالص .. التربية بقت عملة نادرة خلاص ..

        انا فاكر ايام المرحوم ( منتدى بيت العرب ) كان فيه اعضاء بيمتازو بالادب زي عماد حنا ,,, كان كله ذوق و كان بيشتم و مبيردش

        مش عارف هوا راح فين ,, اظاهر زهق و طفش

        يلا , هوا هيروح من ربنا فين
        <img src=\'http://galerie.fantome.ca/smil/anm/obje/019x200billard.gif\' border=\'0\' alt=\'user posted image\' />

        îن îëéىهْ نçمùهْ?


        • #19
          Originally posted by ابونافع@May 8 2004, 09:37 PM
          السلام عليكم

          أولا تهانئي على هذ الموقع الفاضل

          ثانيا أحب أن أستفسر عن حكمة و أسباب غلق الموقع فى أوجه الزوار " بمعني الإطلاع للمسجلين فقط"
          تحيات عطرة لبلدياتى ابونافع

          سؤالك وجيه يا ابو نافع و اعتقد ان ده ممكن يكون سبب من اسباب الكثرة في عدد الاعضاء , لان كل واحد بيجيله فضول يشوف المنتدى بيقول ايه , يقوم يقرا او ينقل و يروح مروح على المنتدى بتاعه , من غير اما يقول حاجة هنا

          تلاقي الاعضاء بقوا بالالاف و كلهم زوار اساسا
          <img src=\'http://galerie.fantome.ca/smil/anm/obje/019x200billard.gif\' border=\'0\' alt=\'user posted image\' />

          îن îëéىهْ نçمùهْ?


          • #20
            Originally posted by د. هشام عزمي@May 10 2004, 07:25 AM
            انا متفق معك يا أخ بنبوطي و لكن الجو المحافظ هنا فهمته بمعنى عدم وجود محاورين مسلمين أشاعرة مثلاً أو معتزلة يحاولون الانتصار لعقائدهم على حساب مذهب أهل السنة و الجماعة و أنت تقصد شيئاً آخر .. معذرة &#33;
            عيب التنوع الفكري يا دكتور هشام , انه بيجيب مشاكل ووجع الدماغ ..
            ده غير انه بيطفش اعضاء كثير

            و لكن للاسف بيعمل نشاط لاي منتدى

            و انا معك في رفض هذه النوعية و لكن سؤال طرحته للاستفسار فقط عن ماهية المنتدى هنا
            <img src=\'http://galerie.fantome.ca/smil/anm/obje/019x200billard.gif\' border=\'0\' alt=\'user posted image\' />

            îن îëéىهْ نçمùهْ?


            • #21
              Originally posted by OMAR AL&#045;FAROUQ@May 11 2004, 08:22 AM
              ALSALAMU ALAIKUM ALL MUSLIMS
              THANX MY DREA BROTHERS, AND I THINK THE FORUM HERE IS QUITE GOOD AND I CAN READ EVERYDAY WHAT IS NEW, AND MOST OF WHAT I READ HERE IS VERY IMPORTANT TO ME AND LEARN NEW THINGS ALHAMDULILLAH
              WE NEED TO ENCOURAGE OTHER MEMBERS TO WRITE EVEN TO SAY GOOD ARTICLE OR NOT GOOD, JUST START VOICE YOUR OPINION
              AND KNOW THAT A FEW WORDS FROM U WILL ENCOURAGE THE BROTHERS AND SISTERS WHO WRITE HERE, THAT SOME PEOPLE HAVE READ WHAT THEY SAID
              SO I ASK ALL MEMEBERS HERE TO PARTICIPATE AND TRY FIRST WITH FEW WORDS AND INSHA&#39;ALLAH LATER U CAN WRITE ANYTHING U READ IN A NEWSPAPERS OR ANOTHER SITE AND U LIKED AND LIKE TO SHARE WITH US HERE
              BARAK ALLAH FEEKUM ALL
              ALSALAMU ALAIKUM
              فعلا يا عمر اللى بيكتب موضوع و تلاقي مفيش حد جبر بخاطره و لو بكلمة بيجيله استبحس و بيحرم يكتب تاني

              انا فاكر اللى يمسيه بالخير البحار ( عضو عزيز و كان من احد اعمدة بيت العرب و جاري البحث عليه للاشتراك هنا )

              كان دائما محل انتقاد من بعض الاعضاء لمجرد وضع اسمايل او اي انفعال

              طب الراجل كتر خيره كفاية انه جه و جاملك و قرأ موضوعك و قالك كلمة و لو بسيطة

              نقوم نعمل فيه كده

              بس الحمد لله انا كنت من المدافعين عنه

              فينك يا منصور
              <img src=\'http://galerie.fantome.ca/smil/anm/obje/019x200billard.gif\' border=\'0\' alt=\'user posted image\' />

              îن îëéىهْ نçمùهْ?


              • #22
                البحار

                عارفه

                بحبة والله

                على فكرة هو كان أكثر من عارضوا فتح منتدى لحوار الأديان فى بيت العرب فلو سجل هنا يبقى خيال

                الله المستعان

                îن îëéىهْ نçمùهْ?


                • #23
                  بالنسبة لكلام الأخ أبو نافع لماذا مغلق المنتدى على الأعضاء فقط

                  فأقول

                  نحن كنا فى البدايه المنتدى مفتوح لكل الناس ثم بدأ الإقبال يزيد وبدن مشاركين ولا مشاركات

                  فقمنا بغلق المنتدى على المشاركين فقط حتى نتمكن من مراسلتهم فيما بعد و دعوتهم للدخول للمنتدى وما إلى ذلك من الأشياء الجذابه

                  ==============

                  بالنسبه لكلام الأخ بنبوطى وهشام عزمى حول تنوع الأفكار

                  فتخيلوا إخوانى لو فتح فى المنتدى قسم للحوار العقائدى بين المسلمين وبعضهم (مثلها بالضبط مثل منتديات الحوارات العقائديه بين النصارى وبعضهم)

                  سيفرغ النصرانى نفسه لشىء واحد فقط أن ن ينقل خلافات المسلمين بعضهم البعض وهذه شىء غير مفيد لرساله الموقع والمنتدى وفوق هذا وذاك هذه المشاكل محسومة من زمان والمجادلين فيها لا يفعلون شىء سوى تكرار كلام العلماء

                  وبارك الله فيكم

                  îن îëéىهْ نçمùهْ?


                  • #24
                    خمسه ألاف عضو فى 3 شهور&#33;&#33;&#33;&#33;&#33;&#33;&#33;&#33;

                    أنا ذهلت حينما رأيت هذا الرقم و أستغربت

                    على كل حال أتمني أن يكون ربع ذا العدد أعضاءفعَّالين بالمنتدي و أتمني من قل قلبي التوفيق و السداد

                    و أن يجعل هذا المنتتدى فى ميزان حسناتكم ............اللهم آمين
                    <span style=\'font-family:Arial\'><span style=\'font-size:12pt;line-height:100%\'><span style=\'color:blue\'>أمنت باللـــــــه مخلصاً</span></span></span>

                    îن îëéىهْ نçمùهْ?

                    Working...
                    X