إعـــــــلان

Collapse
No announcement yet.

مالم تشاهده من قبل عن شارع محمد محمود

Collapse
X
 
  • Filter
  • الوقت
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    بسم الله الرحمن الرحيم
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

    الف سلامة على حضرتك يا ابن عم الفرعون الصغير

    وان شاء الله ربنا يقومك بالسلامة يا بطل

    شاهد هذا الفيديو وقولي ايه رايك في الشباب اللي قدام الشرطة في الشارع

    هل هما دول اللي عملوا الثورة ؟

    واديني معدل عمري تقريبي ليهم كدا لو سمحت

    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=CJbNnUoHZzU&feature=player_embedded[/youtube]

    وَهَزَمَ الأحْزَابَ وَحْدَهُ

    זכור אותו האיש לטוב וחנניה בן חזקיה שמו שאלמלא הוא נגנז ספר יחזקאל שהיו דבריו סותרין דברי תורה מה עשה העלו לו ג' מאות גרבי שמן וישב בעלייה ודרשן

    תלמוד בבלי : דף יג,ב גמרא

    تذكر اسم حنانيا بن حزقيا بالبركات
    ، فقد كان سفر حزقيال لا يصلح ان يكون موحى به ويناقض التوراة ، فاخذ ثلاثمة برميل من الزيت واعتكف في غرفته حتى وفق بينهم .

    التلمود البابلي : كتاب الاعياد : مسخيت شابات : الصحيفة الثالثة عشر : العمود الثاني


    [/FONT][/SIZE]
    [/CENTER]

    îن îëéىهْ نçمùهْ?


    • #17
      اللي حصل ان الشرطة همها كله كان ضرب الناس و الناس مكنش حد فيهم ناوي يروح عند الوزارة ده بدليل ان كل ما كانت الشرطة بتوقف ضرب المتظاهرين مكنوش بيقربوا من الوزارة مع ان اعدادهم كانت بتبقي كبيرة جدا ......
      ثانيا ان شارع محمد محمود ده اخره شارع مؤدي الي وزارة الداخلية و ليس نهايته وزارة الداخلية ...
      ممكن حضرتك تنزل وسط البلد و تمشي شارع محمد محمود لاخره و بعده الشارع اللي يمينك لاخره و هتلاقي وزارة الداخلية ...
      اول شيء الف سلامة على حضرتك ويارب دلوقتي تكون الحالة احسن
      انا عارف وزارة الداخلية فين وعارف المنطقة كويس جدا وكلامك متناقض
      بما ان الناس مش كانت عاوة تقتحم الداخلية كانت واقفة في محمد محمود ليه وليه مش رجعت الميدان ؟
      وبعدين الظاهر انك مش بتدخل على تويتر وبتشوف الشفرات اللي اتكتبت يومها ويوم المجمع العلمي وكلام علاء عبد الفتاح واسراء عبد الفتاح ونوارة نجم واسماء محفوظ التحريضي على الاقتحام والكل كان ماشي وراهم (ملحوظة اول شخص يريد زواج المثليين والباقي نساء )
      نفس الموضوع بحذافيره اتكرر في وسط البلد والتي حرق فيها مجمع مصر العلمي وضياع كتب نادرة ووثائق تثبت حصة مصر في النيل
      مين اللي حرق دا يا جماعة ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      طيب سؤال كمان : ليه دلوقتي مفيش اعمال شغب وكر وفر؟؟؟؟ ومش هيكون لغاية يوم 25 القادم للعلم
      الاجابة : تم تحديد موعد لتسليم السلطة زي ما الناس طلبت وتم اجراء مرحلتين انتخابات مجلس الشعب واليوم بدات المرحلة الثالثة
      طيب اللي هيعتصم وعاوز يتظاهر دا هيتظاهر ليه ؟؟؟؟؟
      فلازم يخلق مسمار جحا عشان يتظاهر عشان بانه يورط قوات الجيش والامن في اعمال عنف في الشوارع عشان يطلع يتظاهر عليها ويتكلم عليها وهو دا بالفعل اللي حصل
      الكل لام بعض جنود الجيش عشان استخدمت بعض العنف ومحدش سال اللي ضرب مدني دا ضربه ليه وايه السبب
      الدنيا كلها شايفة المجمع العلمي بيتحرق والكل ساكت وبيدين في الامن وبيشجع على العنف والبلطجة من اول الاعلام لغاية حتى منتديات اسلامية
      قامت عاصفة عشان خاطر البنت اللي كانت لابسة عباية ومش تحتها حاجة وسط كر وفر وقالك اعمل مظاهرة حرائر مصر ومعرفش كانوا فين والبنات اتحرش بيهم وسط التحرير في عز الضهر وصحفيات اجنبيات تم نزع ملابسهم والتحرش بيهم وعملولنا فضيحة وجرسة في كل العالم
      الظاهر ان دول مش تبع الحرائر
      [CENTER]

      إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ



      îن îëéىهْ نçمùهْ?


      • #18
        بسم الله الرحمن الرحيم
        السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

        ضربت على الوتر الحساس

        انا لن اتكلم عن موقعة العباية ام كباسين ، وهي بالمناسبة امر مرفوض شكلا وموضوعا ان يتم ضرب امراة او يتم كشف عورتها على العلن ، مع ان الجنود لم يقوموا بفتح كباسين العباية بغرض هتك عرضها

        بل ساتكلم عن المتاجرين باعراض الحرائر حقا لكن بدون ذكر اسماء لاني لا اريد ان " ينقمص " مني احد مرة اخرى

        لا اعلم لماذا تم تعميم هذا الخطأ والصاقه خطا الواحد بالكل ، مع ان في نفس المشهد قام جندي من الواقفين بستر جسد تلك الفتاة

        فما الذي يجعل مستحلي اعراض المسلمين ان يفعلوا هذا ؟

        ولم يتكلم تجار " اللحوم " عن ان هذه الفتاة كانت تقذف قوات الامن بالحجارة وتسبهم بالفاظ جميلة ومستعد ان اضع لكم الادلة على هذا ، مع ان التظاهر السلمي يفرض الا يقذف المتظاهر احد بحجارة او يتعدى بالسب

        دا المفروض

        ولست اعلم اين كان " صاحبنا " من حالات التحرش التي تحدثت عنها يا مافريك في التحرير وهتك العرض عن قصد وترصد ، لم يتحرك من مكانه مهيج الجماهير - طويل العمر يطول عمره - ولا " القوة الثورية الليبرالية " ، وعلى يدك رايت ما حدث حينما تناقشنا في الملتقي " اياه " وسمعت بنفسك الردود هناك في تلك النقطة

        الموضوع مدروس والله ، وهناك خطة لاسقاط الدولة فعلا وهذه حقيقة ولم يعد احد ينكرها تستهدف اسقاط اعمدتها الثلاثة

        1- الشرطة : رحمها الله

        2- الجيش : وعليه تدور لعبة هؤلاء الحثالة

        3- القضاء : وهو خطوة هؤلاء الحثالة الثالثة والاخيرة

        وتحيا الاناركية !

        كانت واضحة وضوح الشمس انه هناك مخطط لاشعال شرارة عنف ، بداية من اعتصام امام رئاسة الوزراء كان فيه الاختلاط على اوجه ، تنام فيه البنات بجوار الشباب ومن يريد الصور يخبرني لارساله له على الخاص

        مرورا بتعاطي المواد المخدرة ، ومن يريد الفيديو ايضا يخبرني وهذا ساضعه على العام

        والاصل ان هذا الاقتحام يعاقب عليه القانون اذ انك تمنع موظف حكومي مكلف بعمل من ممارسة عمله .. ووقف الجميع وتجار اللحمة يصفقون لهذا الاعتصام .... الشريف

        وتم بان يتسلق احدهم سور مجلس الوزراء ليدخل " عشان يجيب الكورة اللي وقعت جوه " وكان مجلس الوزاء هو مرحاض عمومي في مترو الانفاق يدخله وقتما يريد بالشكل الذي يريده

        يعني باختصار داخل انضرب واعمل خناقه عشان الدنيا تولع ، وتم

        سيناريو 25 القادم

        سحب السلطة من المجلس فورا وتسليمها لمجلس الشعب .... المبادرة المطروحة الان

        برغم ان معظم القوى الليبرالية لم تشارك في الانتخابات اصلا ولا تعترف بنتائجها ، والان يريدون ان يسلموا السلطة لهذا المجلس

        مليار علامة استفهام

        فالفكرة .... تسلم للمجلس السلطة ، وتهدا الامور وتعاد الكرة على المجلس مرة اخرى ، وياتي دور القضاء الذي زور الانتخابات .... ومعتصمين حتى اسقاط المجلس المعين بواسطة القضاء الفاسد

        وتحيا الاناركية مرة اخرى

        وبهذه المناسبة السعيدة يا مافريك

        انا اتهمك بقطع الماء عن الشارع ، فهذا تطور خطير في اسلوب المواجهة ، واعلم ان الرد سيكون قاصي

        وامامك 24 انت واي حد تاني تختاره وتسيبوا البلد فورا

        وَهَزَمَ الأحْزَابَ وَحْدَهُ

        זכור אותו האיש לטוב וחנניה בן חזקיה שמו שאלמלא הוא נגנז ספר יחזקאל שהיו דבריו סותרין דברי תורה מה עשה העלו לו ג' מאות גרבי שמן וישב בעלייה ודרשן

        תלמוד בבלי : דף יג,ב גמרא

        تذكر اسم حنانيا بن حزقيا بالبركات
        ، فقد كان سفر حزقيال لا يصلح ان يكون موحى به ويناقض التوراة ، فاخذ ثلاثمة برميل من الزيت واعتكف في غرفته حتى وفق بينهم .

        التلمود البابلي : كتاب الاعياد : مسخيت شابات : الصحيفة الثالثة عشر : العمود الثاني


        [/FONT][/SIZE]
        [/CENTER]

        îن îëéىهْ نçمùهْ?


        • #19
          المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abcdef_475 مشاهدة المشاركة


          الموضوع مدروس والله ، وهناك خطة لاسقاط الدولة فعلا وهذه حقيقة ولم يعد احد ينكرها تستهدف اسقاط اعمدتها الثلاثة

          1- الشرطة : رحمها الله

          2- الجيش : وعليه تدور لعبة هؤلاء الحثالة

          3- القضاء : وهو خطوة هؤلاء الحثالة الثالثة والاخيرة

          وتم بان يتسلق احدهم سور مجلس الوزراء ليدخل " عشان يجيب الكورة اللي وقعت جوه " وكان مجلس الوزاء هو مرحاض عمومي في مترو الانفاق يدخله وقتما يريد بالشكل الذي يريده

          يعني باختصار داخل انضرب واعمل خناقه عشان الدنيا تولع ، وتم

          سيناريو 25 القادم

          سحب السلطة من المجلس فورا وتسليمها لمجلس الشعب .... المبادرة المطروحة الان


          يسلم فمك ياحج هو دا اللي حاصل وكما برضه مننساش الحواه اللي بتحرك العرايس دي من أمريكا والغرب وأربط

          التصريحات الغربيه باللي بيحصل هتتأكد فعلاً إن في خطه تمام لإسقاط الدوله وهو ما تحدثت عنه أم 44 اللي إسمها

          كونداليزا رايس لما كانت وزيرة خارجيه بلد الخراب أمريكا بما يعرف بالفوضي الخلاقه

          ومن الأخر كده السيناريو الجاي هو إبعاد الجيش زي مبارك ثم بعد كده يبدأوا يقولوا نحاكمهم ومش بعيد يبقوا عايزين

          يعيدوا هيكله الجيش أو بمعني أصح تدميره وسلملي علي الثورجيه

          ويبقي كده مبقاش في دوله ولا شرطه ولا جيش والشعب هياكل في بعضه زي الغنم وهو ده المطلوب

          و محمد محمود ومن بعده مجلس الوزراء ما هم إلا الجزره المراد بها سحب الجيش وإستفزازه لإحداث أكبر قدر من

          الخسائر ثم اللطم والعويل لتقويض سلطة الجيش تمهيداً لإبعاده

          ونصيحه لأخوتي الشباب العاقلين : في الإسلام مبدأ أو قاعده تقول بأن درء المفسده مقدم علي جلب المنفعه يعني

          بالبلدي كده الشباب عملت الثوره عشان تعمل خير للبلد بس للأسف ناس إستغلت ده عشان تهدم البلد وللأسف بإيدينا

          إحنا فالواجب دلوقتي إننا نهدا عشان مانديش الفرصه لحد يستغلنا في تدمير البلد اهو علي الأقل يبقي لنا بلد ممكن

          نعدلها بالتدريج أحسن ماتدمر خالص وتبقي خرابه
          "نحن قوم أعزنا الله بالإسلام فإذا إبتغينا العزه بغيره أذلنا الله"
          الفاروق عمرو بن الخطاب رضي الله عنه

          (أعتذر عن عدم إنتظامي في المنتدي لفتره وذلك لظروف خاصه)

          îن îëéىهْ نçمùهْ?


          • #20
            انا لن اتكلم عن موقعة العباية ام كباسين ، وهي بالمناسبة امر مرفوض شكلا وموضوعا ان يتم ضرب امراة او يتم كشف عورتها على العلن ، مع ان الجنود لم يقوموا بفتح كباسين العباية بغرض هتك عرضها
            لا اعلم لماذا تم تعميم هذا الخطأ والصاقه خطا الواحد بالكل ، مع ان في نفس المشهد قام جندي من الواقفين بستر جسد تلك الفتاة
            طبعا الموضوع دا غلط وميرضيش ربنا لكنه تصرف فردي وعار فعلا ان ينسب للكل
            ولو ركز الناس في الحدث دا وفي غيره هيشوف ان الاحداث دي كلها لا تدل على تنظيم ممنهج من الجيش
            اقسم بالله الجيش لو كان عاوز يخلصها من الاول كان خلصها وكان نزل تدبيح في الناس الموجودة في الميادين زي سوريا بيضربوا الناس هناك بالدبابات والهيل
            والناس اللي بتتكلم عن الشرطة العسكرية اقسم بالله اقسم بالله انتو لغاية دلوقتي مشوفتوش الشرطة العسكرية ولا تعرفوا يعني ايه شرطة عسكرية ولو كانت عاوزة تخلي الدم في الشوارع للركب هتعمل
            لكن ايه المانع من تطبيق النموذج السوري في مصر ؟؟؟؟؟

            انا اتهمك بقطع الماء عن الشارع ، فهذا تطور خطير في اسلوب المواجهة ، واعلم ان الرد سيكون قاصي

            وامامك 24 انت واي حد تاني تختاره وتسيبوا البلد فورا

            اوعى بس تروح وكالة البلح زي صاحبنا لما راح وملقاش هناك طيارات
            خليك في التوفيقية

            التصريحات الغربيه باللي بيحصل هتتأكد فعلاً إن في خطه تمام لإسقاط الدوله وهو ما تحدثت عنه أم 44 اللي إسمها

            كونداليزا رايس لما كانت وزيرة خارجيه بلد الخراب أمريكا بما يعرف بالفوضي الخلاقه
            دا يا باشا الشرق الاوسط الجديد ولما قالوا الكلام دا مش كانوا بيهرجوا لا دول عاوزين ينفذوا
            مش هقول اكتر من
            دا بعدكم

            [CENTER]

            إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ



            îن îëéىهْ نçمùهْ?


            • #21
              جيد أنكم أدركتم المؤامره و إسمحو لى بالتعليق

              أولا الأخ بتاع محمد محمود و قطعوا الكهرباء ونوروا العمود و الكلام ده أحب أسألك سؤال

              ياراجل هو فى منقبه تنزل الشارع لابسه عبايه على اللحم لامؤاخذه ، لييييه هى رايحه ميدان ولا رايحه الكباريه بتاع المرحوم ؟؟

              بالعقل يعنى مفيش منقبه ( هذا إن كانت هذه السافله مسلمه من الأساس ) سوف تنزل الشارع بعبايه بكباسين ولابسه من غير هدوم تحت لامؤاخذه يعنى فى الكلمه

              ثانيا هو الجيش مضايق الولايات المتحده الإرهابيه لييييييه ؟ عشان فى كيان إحتلال إسمه إسرائيل أمريكا خايفه عليه و عشان القرارات اللى بيرفضها من تدخل الزفته أمريكا لعنها الله حكومه و شعبا بجميع طوائفه و أعراقه فهى من أقذر الشعوب على وجه الأرض

              فالجيش منذ يومين قرر تطبيق معاملة منح التأشيره المصريه للأجانب بالمثل ، بمعنى إنك عشان تروح دوله أوروبيه أو أمريكيه بتقدم طلب و يطلع عين حضرتك فى التحريات اللى هما بيعملوها و فى الأخر تترفض عشان حضرتك عربى أو مسلم ، الجيش أيضا سوف يطبق نفس النظام معهم و أخيرا هنعاملهم بالمثل

              ثالثا أمريكا وتدخلاتها كله من السافله أسماء محفوظ و إسراء عبد الفتاح و التافهين فى التحرير

              هذه إسمها نكسة 25 ينايم و سلملى على الديموقراطيه إنت وهو

              و سلملى ع البت أم كباسين وزغرط يابرادعى

              îن îëéىهْ نçمùهْ?


              • #22
                أختم كلامى بعاش جيش مصر و عاش المجلس العسكرى حرا قويا مدافعا عن بلادنا و تحيا كل أهالى العباسيه

                îن îëéىهْ نçمùهْ?


                • #23
                  هاك يا طروق هذه لك خصيصا
                  الشعب و الجيش إيد وحدة

                  îن îëéىهْ نçمùهْ?


                  • #24
                    الشعب و الجيش إيد وحدة
                    حقيقة اثبتها العلم
                    وابطلها الجهلة والحمير والبغال وبتوع النخوة والمروءة الموسمية
                    [CENTER]

                    إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ



                    îن îëéىهْ نçمùهْ?

                    Working...
                    X