إعـــــــلان

Collapse
No announcement yet.

ابوالسعود والبط

Collapse
X
 
  • Filter
  • الوقت
  • Show
Clear All
new posts

  • ابوالسعود والبط



    طبعا كلكم عارفين حكايتى مع الميكروباص
    واستكمالا لحكاياتى اللى مبتخلصش سوف احكى لكم ابوالسعود والبط النهارده حكايتى مع البط
    انا راجل اشتغلت فى كل حاجه تقريبا بيعت واشتريت واتعينت فى الحكومه واتمرمطت فى الدنيا زى كتير من الشعب المصرى المطحون والمنهوب
    كان عندى سطح فاضى فى البيت فقلت استغله واعمل عليه مشروع بدل ماهو قاعد فاضى كده لا شغله ولا مشغله
    فجبت الف 1000 بطه عمر يوم وفضلت اربى فيهم
    لحد لما كبروا وبقى فاضل حاجه بسيطه وابعهم واروش نفسى بقى بعد المجهود والتعب والسهر عليم من اكل وشرب ونظافه وخلافه
    فجيت فى يوم طلعت ابص عليهم لقيت كام بطه بتعرج
    زى ميكون عندها شلل اطفال فجريت ع الوحده البيطريه وقلت للدكتور البيطرى على المشكله اعطانى علاج حقن وقال لى اعطى كل بطه حقنه فى العضلابوالسعود والبط
    جبت ام العيال والعيال وطلعنا السطح وعملنا حاجز عللى شان نضع البطه المحقونه فيه ومنتلخبطش
    ومسكت ياعم الحاج السرنجه واضرب فى العضل

    اضرب فى العضل لحد لما حقنت الالف بطه
    حلو كده معايا ولاسرحت منى خليك معى ربنا يكرمك
    المهم ياعم الحاج
    تانى يوم من العمليه طلعت السطح ع الفجر اطمن العلاج جاب مفعول ولا لاء
    ولسه ياحاج بفتح النور والاقى الالف بطه كلهم مكسحين
    بعد مكان 3 او اربعه برجل واحده لقيت الالف اتكسح رجليه الاتنين
    فقلت عوضى على الله
    ونزلت بشرت ام العيال بالمصيبه اللى فوق وقلت لها
    عايزين نعمل جنازه تليق بالف بطه
    طبعا ام العيال قلبها ضعيف ومش قادره تمسك نفسها وبكت قلت لها ياوليه اتقى الله وفضلت اصبر فيها
    كئن ابوها مات
    فكرت ارميهم فين دول كتير فقلت افحت حفره واردمهم فيها
    فقلت لا ميعملش كده غير اليهود لما ردموا الاسرى المصريين فى مقابر جماعيه وانا لوعملت كده
    اهلى اللى دفنوهم اليهود وهم احياء فى مقابر جماعيه
    وهعمل زى النصارى لما قدسوا الصليب علشان يسوع اتصلب عليه حسب زعمهم
    المهم قلت سيب حكايه الجنازه دى لبكره يكون اعصاب ام العيال هديت
    جيت بكره ياعم الحاج وطلعت فوق السطح لتشييع جنازة البط
    والاقى مفاجئه لم اتوقعها البط كله واقف انتباه على رجله الاتنين ومستنى الوجبه
    جريت حطيت له الطعام والشراب وجه فى دماغى اجيب له حاجه ساقعه حلاوة الشفاء
    وام العيال صغرت عشرين سنه من الفرحه
    والعيال ظئططوا
    وبعدين رحت للدكتور قلت له على الحكايه قال لى ياابو السعود انت اديتهم الحقن فين قلت له فى العضل زى ماحضرتك قلت قال لى يعنى ازاى قلت له مسكت الحقنه وفى ورك البطه لحد لما اتاءكد انها وصلت لاخر الورك
    قال لى ياابو السعود كنت ترفع جلد الورك وتدى الحقنه تحت الجلد مش فى اللحم




    http://www.albshara.com

  • #2
    هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
    والله انا فطسان من الضحك
    الله ينور عليك يا عم الحج.
    אין אלוה מבלעדי אללה ומחמד הוא שליח אללה
    إن عرفتَ أنك مُخلط، مُخبط، مهملٌ لحدود الله، فأرحنا منك؛ فبعد قليل ينكشف البهرج، وَيَنْكَبُّ الزغلُ، ولا يحيقُ المكرُ السيء إلا بأهلِهِ. [الذهبي، تذكرة الحفاظ 1 / 4 ].
    בטח באללה ועשׂה טוב שׁכן ארץ ורעה אמונה

    îن îëéىهْ نçمùهْ?


    • #3
      هههههههههههههه جامد ياحاج والله
      الى كل من يدعونا للايمان بالمسيح عليه السلام ربا والها

      (( قل أندعو من دون الله ما لا ينفعنا ولا يضرنا ونرد على أعقابنا بعد إذ هدانا الله كالذي استهوته الشياطين في الأرض حيران له أصحاب يدعونه إلى الهدى ائتنا قل إن هدى الله هو الهدى وأمرنا لنسلم لرب العالمين )

      îن îëéىهْ نçمùهْ?


      • #4
        جزاكما الله خيرا رعد وقلم من نار


        http://www.albshara.com

        îن îëéىهْ نçمùهْ?


        • #5


          عامل فيها دكتور ياحاج وكنت هتعمل مصيبه

          îن îëéىهْ نçمùهْ?


          • #6
            هههههههههههههههههههههههههههههههه


            قصه جميله هههههههههه

            îن îëéىهْ نçمùهْ?


            • #7



              هل بعت البط بعدها ؟

              îن îëéىهْ نçمùهْ?


              • #8


                تسلم على القصه ضحكتني كثير

                îن îëéىهْ نçمùهْ?


                • #9
                  عامل فيها دكتور ياحاج وكنت هتعمل مصيبه
                  ياكونت علشان تعرف بس ان انا انفع اكون مشرف بدل الدكتور احمد
                  قصه جميله هههههههههه
                  دى مش قصه ياسامى دى حقيقه
                  هل بعت البط بعدها ؟
                  ايوه بعته وكسبت فيه كمان
                  تسلم على القصه ضحكتني كثير
                  شكرا يااخ راشد 1


                  http://www.albshara.com

                  îن îëéىهْ نçمùهْ?

                  Working...
                  X