فضيحه منتدى ( أبو لمعه) المسيحى: سؤال بسيط يكشف كذب و جهل منتدى باكمله (ادخل و اضحك)


آخـــر الـــمـــشـــاركــــات

فضيحه منتدى ( أبو لمعه) المسيحى: سؤال بسيط يكشف كذب و جهل منتدى باكمله (ادخل و اضحك)

صفحة 1 من 2 12 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 10 من 13

الموضوع: فضيحه منتدى ( أبو لمعه) المسيحى: سؤال بسيط يكشف كذب و جهل منتدى باكمله (ادخل و اضحك)

  1. #1
    تاريخ التسجيل
    Aug 2009
    الديانة
    الإسلام
    آخر نشاط
    23-03-2017
    على الساعة
    04:47 PM
    المشاركات
    3,025

    1 72 فضيحه منتدى ( أبو لمعه) المسيحى: سؤال بسيط يكشف كذب و جهل منتدى باكمله (ادخل و اضحك)

    السلام عليكم و رحمه الله و بركاته.....

    كل عام و انتم بخير

    اود ان انقل اليكم اليوم فضيحه جديده لاحدى منتديات (الكوبى بست) ....

    ماكينات تصوير تمشى على الارض!!

    هؤلاء الذين ينقلون و لا يفهمون...

    ينقلون فحسب

    ينقلون بنعمه رب المجد و خلاص...!!!

    هؤلاء الذين ينطبق عليهم المثل:

    ((بيكدبوا الكدبه..... و يصدقوها))


    يتبع................


    «« توقيع يوسف محمود »»
    يسوع حمل السيف و بهدف القتل طبقا للكتاب المقدس
    كتاب المسيح مشتهى الأجيال: منظور أرثوذكسي (مع حياة وخدمة يسوع) - الأنبا بيشوي


    9- ظهور السيد المسيح لبلعام

    ((لم يظهر السيد المسيح قبل التجسد لأناس أبرار فقط، بل ظهر أيضًا لأناس آخرين مثل لابان خال يعقوب أب الآباء، وكان لابان يعبد الأصنام؛ ولكن ظهر له إله إبراهيم وإسحق ويعقوب ليحذّره من أذية يعقوب ابن شقيقته رفقة، بعد هروبه منه ومعه زوجتيه بنات لابان (انظر تك31: 24-32).
    كذلك ظهر السيد المسيح لبلعام بن بعور -النبي الأحمق- ثلاث مرات
    وأراد أن يقتله لولا أن الأتان قد حادت عن الطريق، هذا إلى جوار ما رآه بلعام في نبواته عن السيد المسيح.))

    الرابط المسيحى:((هنــــــــــــا))


    و للمزيد من التوثيق حول هذا الموضوع :((هنـــــــــــا))


  2. #2
    تاريخ التسجيل
    Aug 2009
    الديانة
    الإسلام
    آخر نشاط
    23-03-2017
    على الساعة
    04:47 PM
    المشاركات
    3,025

    افتراضي

    اولا :

    اليكم نص المقاله التى تقيأها احد كتاب المقالات المسيحيين و التى بسرعه تلقفتها ((المشرفه العامه)): ليديا يؤانس.....لتنقلها الى ((الخراف))!!

    اعتذر عن لفظه الخراف لكن الاكليروس و مشرفى منتدياتكم يعتبروكم هكذا و يتعاملوا معكم للاسف من هذا المنطلق...
    و اليكم الدليل على كلامى:

    تفضلوا نص المقال:

    لولا حد الردة ما بقي الأسلام..
    "الشيخ يوسف القرضاوي"

    سؤال :
    هل بعد ذلك هناك من يجرأ و يقول أن الأسلام دين سلام و حرية..؟

    الأجابة:
    هناك من المؤكد هناك الكثير من المضلين و الضلاليين الذين يفسرون الأسلام حسب الزمان و المكان...
    يعني يلونون الأسلام حسب المتلقي..
    و تحضرني قصة أحد الصحابة عرض علي يهودي الأسلام ..
    و لما أعترض اليهودي حيث أنه يشرب الخمر و يزني..
    فرد عليه الصحابي و قال له ..ليس هناك أي مشكلة..
    و انت مسلم ممكن انك تشرب الخمر و تزني..
    فأسلم اليهودي لأنه صدق الصحابي لأنه من أصحاب "محمد" و من المقربين له..
    و بعد أن اسلم اليهودي ..قال له الصحابي..
    الآن انت مسلم ..فاذا شربت الخمر تعرضت للجلد..
    و أذا أرتكبت فعل الزناة سوف تتعرض للجلد و المرأة للرجم..

    هذا هو الأسلام لا يهم أصحاب الدعوة الصدق في الكلام..
    هم ماشيين بمبدأ الغاية تبرر الوسيلة..

    ملحوظة:
    كل الصحابي بدون استثناء الا " أبو بكر الصديق" لكبر سنه , كانوا زناة و من شاربي الخمر ,و من قطاع الطرق..




    المقاله مصوره:
    [/SIZE]

    التعديل الأخير تم بواسطة يوسف محمود ; 26-09-2015 الساعة 02:08 PM

    «« توقيع يوسف محمود »»
    يسوع حمل السيف و بهدف القتل طبقا للكتاب المقدس
    كتاب المسيح مشتهى الأجيال: منظور أرثوذكسي (مع حياة وخدمة يسوع) - الأنبا بيشوي


    9- ظهور السيد المسيح لبلعام

    ((لم يظهر السيد المسيح قبل التجسد لأناس أبرار فقط، بل ظهر أيضًا لأناس آخرين مثل لابان خال يعقوب أب الآباء، وكان لابان يعبد الأصنام؛ ولكن ظهر له إله إبراهيم وإسحق ويعقوب ليحذّره من أذية يعقوب ابن شقيقته رفقة، بعد هروبه منه ومعه زوجتيه بنات لابان (انظر تك31: 24-32).
    كذلك ظهر السيد المسيح لبلعام بن بعور -النبي الأحمق- ثلاث مرات
    وأراد أن يقتله لولا أن الأتان قد حادت عن الطريق، هذا إلى جوار ما رآه بلعام في نبواته عن السيد المسيح.))

    الرابط المسيحى:((هنــــــــــــا))


    و للمزيد من التوثيق حول هذا الموضوع :((هنـــــــــــا))


  3. #3
    تاريخ التسجيل
    Aug 2009
    الديانة
    الإسلام
    آخر نشاط
    23-03-2017
    على الساعة
    04:47 PM
    المشاركات
    3,025

    افتراضي

    ثانيا :

    تفنيد المقاله


    قبل ان انقل لكم ((الفضائح)) و ((المهازل))

    اود ان اعلق بعض التعليقات البسيطه على هذة المقاله و التى تكشف كم الكذب الغير متقن و الغير مقنع حتى للاطفال !!!


    فلننظر:

    زى ما بيقول المصريين فى المثل المعروف ...(( الجواب بيظهر من عنوانه))

    فلننظر الى ((أول)) سطر فى مقال ابو لمعه المفضوح:
    لولا حد الردة ما بقي الأسلام..
    هو ايه (الأسلام)) ده يا جدعان؟!

    ايه ده يا جدعان؟؟؟؟

    ميكنش دين جديد ظهر على سهوه و لا حاجه؟؟؟؟


    اتعلموا ((تفكوا الخط)) الاول .....بعد كده ابقوا اكدبوا....((بدل ما تضحكوا الناس عليكوا))!!!



    بس ايه رأيكم فى (الدخله) بتاعه ابو لمعه؟؟؟

    جامده مش كده...



    فلنكمل:

    لولا حد الردة ما بقي الأسلام..
    "الشيخ يوسف القرضاوي"

    سؤال :
    هل بعد ذلك هناك من يجرأ و يقول أن الأسلام دين سلام و حرية..؟

    يا سلااااااااااااااااااام!!!


    الراجل نقل السطر اللى انا مش عارف جابه من اى داهيه و حط تحته اسم الشيخ يوسف القرضاوى من غير ما يحط اسم المرجع و لا رقم الصفحه و لا حتى رابط و لا يحزنون!!!

    ايه الحلاوة دى؟؟؟؟

    دا ولا كانك كلامك اكثر مرجعيه من الانجيل !!!

    و اللى يضحك اكتر:

    انه بعد ما حط السطر الاهبل ده اللى من غير توثيق و لا هباب جاى يسأل بقى و يقرر القارىء( و الذى من المفترض ان يكون قد صدق هذا الهراء بدون ان يسأل عن مصدره)

    بيقول:
    سؤال :
    هل بعد ذلك هناك من يجرأ و يقول أن الأسلام دين سلام و حرية..؟

    قال يعنى الواد جاب التايهه و جاب الدليل الحاسم الذى لا يجرأ احد ان يرد عليه

    صحيح

    اللى اختشوا ....ماتوا



    ..........................

    فلنكمل
    و تحضرني قصة أحد الصحابة عرض علي يهودي الأسلام ..
    و لما أعترض اليهودي حيث أنه يشرب الخمر و يزني..
    فرد عليه الصحابي و قال له .
    .ليس هناك أي مشكلة..
    و انت مسلم ممكن انك تشرب الخمر و تزني..
    فأسلم اليهودي لأنه
    صدق الصحابي لأنه من أصحاب "محمد" و من المقربين له..
    و بعد أن اسلم اليهودي ..قال له الصحابي..
    الآن انت مسلم ..فاذا شربت الخمر تعرضت للجلد..
    و أذا أرتكبت فعل الزناة
    سوف تتعرض للجلد و المرأة للرجم..



    قصه جامد جدا................

    و ايه كمان؟!

    و دى تخص احد الصحابه( و ليس الصحابى) المقربين للنبى

    يا سلااااااااااااام

    يا سلااااااااااااااااام

    ايه الحلاوه دى


    قول يا مسيحى قول.....كل كلامك معقول


    ادينى من دا..... يا عم

    و اخدتوا بالكو من الحته اللى ف الاخر:


    و أذا أرتكبت فعل الزناة سوف تتعرض للجلد و المرأة للرجم..





    المرأه تترجم اه............ و الراجل يتجلد بس!!!


    يا عينى على المرأه المظلومه دايما عندكوا يا مسلمين يا وحشين...!!


    انا اول مرة اسمع على ان الحدود الشرعيه تفرق بين الذكر و الانثى فى العقوبات!!!


    و ركزوا معايا ع السطر الاخير فى المقال


    كل الصحابي بدون استثناء الا " أبو بكر الصديق" لكبر سنه , كانوا زناة و من شاربي الخمر ,و من قطاع الطرق..


    حلوة قوى كل ((الصحابى)) دى!!!!

    الصحيح (الصحابه)

    طبعا الراجل لا عارف الالف اللينه و لا يعرف الهاء و لا التاء المربوطه !!

    بس بيعرف يكرز بالكذب و بس!!

    و يا سلام بقى على حته

    بدون استثناء الا " أبو بكر الصديق"


    ازاى يبقى(( بدون استثناء)) و بعدها مباشره تقول ((الا))؟؟؟

    يعنى اخترعتوا دين جديد (الأسلام) و عايزين تخترعوا لغه جديده كمان



    دا انتم ناس واصله بقى!!!!




    يتبع

    التعديل الأخير تم بواسطة يوسف محمود ; 26-09-2015 الساعة 02:27 PM

    «« توقيع يوسف محمود »»
    يسوع حمل السيف و بهدف القتل طبقا للكتاب المقدس
    كتاب المسيح مشتهى الأجيال: منظور أرثوذكسي (مع حياة وخدمة يسوع) - الأنبا بيشوي


    9- ظهور السيد المسيح لبلعام

    ((لم يظهر السيد المسيح قبل التجسد لأناس أبرار فقط، بل ظهر أيضًا لأناس آخرين مثل لابان خال يعقوب أب الآباء، وكان لابان يعبد الأصنام؛ ولكن ظهر له إله إبراهيم وإسحق ويعقوب ليحذّره من أذية يعقوب ابن شقيقته رفقة، بعد هروبه منه ومعه زوجتيه بنات لابان (انظر تك31: 24-32).
    كذلك ظهر السيد المسيح لبلعام بن بعور -النبي الأحمق- ثلاث مرات
    وأراد أن يقتله لولا أن الأتان قد حادت عن الطريق، هذا إلى جوار ما رآه بلعام في نبواته عن السيد المسيح.))

    الرابط المسيحى:((هنــــــــــــا))


    و للمزيد من التوثيق حول هذا الموضوع :((هنـــــــــــا))


  4. #4
    تاريخ التسجيل
    Aug 2009
    الديانة
    الإسلام
    آخر نشاط
    23-03-2017
    على الساعة
    04:47 PM
    المشاركات
    3,025

    افتراضي

    طبعا مقاله بمثل هذا الحجم من الاكاذيب ضد الاسلام سوف تلهب حماس الاعضاء المسيحيين للمشاركه فيه

    فأنطلق العضو (((المرشح للاشراف)): سامى سامر ليشارك قائلا:






    شكل الموضوع اقنعه و عجبه قوى........


    يتبع.........

    [/QUOTE]

    «« توقيع يوسف محمود »»
    يسوع حمل السيف و بهدف القتل طبقا للكتاب المقدس
    كتاب المسيح مشتهى الأجيال: منظور أرثوذكسي (مع حياة وخدمة يسوع) - الأنبا بيشوي


    9- ظهور السيد المسيح لبلعام

    ((لم يظهر السيد المسيح قبل التجسد لأناس أبرار فقط، بل ظهر أيضًا لأناس آخرين مثل لابان خال يعقوب أب الآباء، وكان لابان يعبد الأصنام؛ ولكن ظهر له إله إبراهيم وإسحق ويعقوب ليحذّره من أذية يعقوب ابن شقيقته رفقة، بعد هروبه منه ومعه زوجتيه بنات لابان (انظر تك31: 24-32).
    كذلك ظهر السيد المسيح لبلعام بن بعور -النبي الأحمق- ثلاث مرات
    وأراد أن يقتله لولا أن الأتان قد حادت عن الطريق، هذا إلى جوار ما رآه بلعام في نبواته عن السيد المسيح.))

    الرابط المسيحى:((هنــــــــــــا))


    و للمزيد من التوثيق حول هذا الموضوع :((هنـــــــــــا))


  5. #5
    تاريخ التسجيل
    Aug 2009
    الديانة
    الإسلام
    آخر نشاط
    23-03-2017
    على الساعة
    04:47 PM
    المشاركات
    3,025

    افتراضي

    طبعا المشرف العام (ليديا يؤانس) اسعدها مشاركة الاعضاء و ذهبت تؤكد كلام زميلها بالقصه (الجامده) التى ذكرها ابو لمعه كاتب المقال:

    [/QUOTE]

    «« توقيع يوسف محمود »»
    يسوع حمل السيف و بهدف القتل طبقا للكتاب المقدس
    كتاب المسيح مشتهى الأجيال: منظور أرثوذكسي (مع حياة وخدمة يسوع) - الأنبا بيشوي


    9- ظهور السيد المسيح لبلعام

    ((لم يظهر السيد المسيح قبل التجسد لأناس أبرار فقط، بل ظهر أيضًا لأناس آخرين مثل لابان خال يعقوب أب الآباء، وكان لابان يعبد الأصنام؛ ولكن ظهر له إله إبراهيم وإسحق ويعقوب ليحذّره من أذية يعقوب ابن شقيقته رفقة، بعد هروبه منه ومعه زوجتيه بنات لابان (انظر تك31: 24-32).
    كذلك ظهر السيد المسيح لبلعام بن بعور -النبي الأحمق- ثلاث مرات
    وأراد أن يقتله لولا أن الأتان قد حادت عن الطريق، هذا إلى جوار ما رآه بلعام في نبواته عن السيد المسيح.))

    الرابط المسيحى:((هنــــــــــــا))


    و للمزيد من التوثيق حول هذا الموضوع :((هنـــــــــــا))


  6. #6
    تاريخ التسجيل
    Aug 2009
    الديانة
    الإسلام
    آخر نشاط
    23-03-2017
    على الساعة
    04:47 PM
    المشاركات
    3,025

    افتراضي

    طبعا فى ظل هذة الاجواء الذهبيه.....رأى الزميل سمسم 2012 ان الفرصه قد سنحت للتدخل العسكرى...هههههه





    تمام.....

    الرجل غلط فى حاجه؟؟؟؟

    شتم حد؟؟؟؟؟؟

    قل ادبه لا سمح الله؟؟؟؟؟


    تمام

    يتبع......


    «« توقيع يوسف محمود »»
    يسوع حمل السيف و بهدف القتل طبقا للكتاب المقدس
    كتاب المسيح مشتهى الأجيال: منظور أرثوذكسي (مع حياة وخدمة يسوع) - الأنبا بيشوي


    9- ظهور السيد المسيح لبلعام

    ((لم يظهر السيد المسيح قبل التجسد لأناس أبرار فقط، بل ظهر أيضًا لأناس آخرين مثل لابان خال يعقوب أب الآباء، وكان لابان يعبد الأصنام؛ ولكن ظهر له إله إبراهيم وإسحق ويعقوب ليحذّره من أذية يعقوب ابن شقيقته رفقة، بعد هروبه منه ومعه زوجتيه بنات لابان (انظر تك31: 24-32).
    كذلك ظهر السيد المسيح لبلعام بن بعور -النبي الأحمق- ثلاث مرات
    وأراد أن يقتله لولا أن الأتان قد حادت عن الطريق، هذا إلى جوار ما رآه بلعام في نبواته عن السيد المسيح.))

    الرابط المسيحى:((هنــــــــــــا))


    و للمزيد من التوثيق حول هذا الموضوع :((هنـــــــــــا))


  7. #7
    تاريخ التسجيل
    Aug 2009
    الديانة
    الإسلام
    آخر نشاط
    23-03-2017
    على الساعة
    04:47 PM
    المشاركات
    3,025

    افتراضي

    فى هذة الاثناء حاول احد الاعضاء المسلمين المشاركة......لكن يبدو ان ((مقص الاشراف) كان سريعا جدا..!!



    يتبع بالمشاركة ((الذهبيه))....التى زنقت (ليديا) فى الحيييييييييييييييطه!!!

    يتبع...


    «« توقيع يوسف محمود »»
    يسوع حمل السيف و بهدف القتل طبقا للكتاب المقدس
    كتاب المسيح مشتهى الأجيال: منظور أرثوذكسي (مع حياة وخدمة يسوع) - الأنبا بيشوي


    9- ظهور السيد المسيح لبلعام

    ((لم يظهر السيد المسيح قبل التجسد لأناس أبرار فقط، بل ظهر أيضًا لأناس آخرين مثل لابان خال يعقوب أب الآباء، وكان لابان يعبد الأصنام؛ ولكن ظهر له إله إبراهيم وإسحق ويعقوب ليحذّره من أذية يعقوب ابن شقيقته رفقة، بعد هروبه منه ومعه زوجتيه بنات لابان (انظر تك31: 24-32).
    كذلك ظهر السيد المسيح لبلعام بن بعور -النبي الأحمق- ثلاث مرات
    وأراد أن يقتله لولا أن الأتان قد حادت عن الطريق، هذا إلى جوار ما رآه بلعام في نبواته عن السيد المسيح.))

    الرابط المسيحى:((هنــــــــــــا))


    و للمزيد من التوثيق حول هذا الموضوع :((هنـــــــــــا))


  8. #8
    تاريخ التسجيل
    Aug 2009
    الديانة
    الإسلام
    آخر نشاط
    23-03-2017
    على الساعة
    04:47 PM
    المشاركات
    3,025

    افتراضي

    تفضلوا مشاركة الاخ سمسم و التى وضعت المشرف العام المسيحى فى ال (CORNER)!!!!




    تفضلوا :((المشاركة السابقه مكتوبه لان الخط فى الصورة صغير))


    اهلا ليديا...

    انا مش مضايق و لا حاجه.....

    بس مبعرفش اشوف (حاجه غلط) و اعمل انى مش واخد بالى

    و السؤال هنا :

    مش انتى اللى نقلتى الموضوع

    و كمان كنت بتستشهدى بالقصه المذكورة عشان تأكدى على كلام (سامى) !!!!

    يبقى انتى مقتنعه بالقصه دى ......

    والنتيجه ( عند اى عاقل) :

    انك انت مسئوله انك تدافعى عن ما ((نقلتيه)) بل و ((تستشهدى)) به ....طبعا على اساس ان مثل هذة المقالات تعتبر عندك ((مرجعيه)) ذات مصداقيه..!!!

    و الا فعليك بالاعتراف ان الكاتب كذاب و انك نقلتى الكذب بدون تحرى و استشهدتى بيه كمان .......لمجرد انه ضد الاسلام و خلاص


    (( و هذة هى الحقيقه حتى تقومى يا ليديا بإثبات العكس))



    و و انا عندى ليكى سؤال يا ليديا:

    و ايه المشكله و انتى مسيحيه انك تدافعى عن مصداقيه زميلك المسيحى اللى انتى بتنقلى عنه؟!؟

    ما تجيبى الروايه (سندا و متنا) و تحطيها فى عينى...؟!؟! بدل ما انا عمال اكلم و اصور و بتاع


    ايه المانع؟؟؟؟




    صحيح....ما تجيبى الروايه و تحطيها فى عينى و اقطعى لسانى يلا..!!!!


    فى انتظار انك تجيبى الروايه و تحطيها فى عينى .....



    ملحوظه هامه:

    انك وضعت الموضوع فى قسم ((الاسلاميات)) و ليس فى قسم (الاراء و الكتابات الحره)

    اى انه مطروح(( للنقاش)).... و طبعا انتى ست العارفين..!!!

    فى انتظارك يا ليديا.......






    يتبع بإعتراف ليديا بان القصه مفبركة,,,,

    يتبع...


    «« توقيع يوسف محمود »»
    يسوع حمل السيف و بهدف القتل طبقا للكتاب المقدس
    كتاب المسيح مشتهى الأجيال: منظور أرثوذكسي (مع حياة وخدمة يسوع) - الأنبا بيشوي


    9- ظهور السيد المسيح لبلعام

    ((لم يظهر السيد المسيح قبل التجسد لأناس أبرار فقط، بل ظهر أيضًا لأناس آخرين مثل لابان خال يعقوب أب الآباء، وكان لابان يعبد الأصنام؛ ولكن ظهر له إله إبراهيم وإسحق ويعقوب ليحذّره من أذية يعقوب ابن شقيقته رفقة، بعد هروبه منه ومعه زوجتيه بنات لابان (انظر تك31: 24-32).
    كذلك ظهر السيد المسيح لبلعام بن بعور -النبي الأحمق- ثلاث مرات
    وأراد أن يقتله لولا أن الأتان قد حادت عن الطريق، هذا إلى جوار ما رآه بلعام في نبواته عن السيد المسيح.))

    الرابط المسيحى:((هنــــــــــــا))


    و للمزيد من التوثيق حول هذا الموضوع :((هنـــــــــــا))


  9. #9
    تاريخ التسجيل
    Aug 2009
    الديانة
    الإسلام
    آخر نشاط
    23-03-2017
    على الساعة
    04:47 PM
    المشاركات
    3,025

    افتراضي

    و اخيرا.....اعترف المشرف العام بان القصه مفبركه ... زاعما بانها قصه ((رمزيه))!!!

    اه و الله ....قالت ان القصه دى رمزيه!!!!


    تفضلوا:





    ملحوظة:



    طبعا اخدتم بالكم من حته ان معندهاش وقت و مش فاضيه يا عينى و كل الهبل ده ...((طبعا دى حركة قديمه و مكشوفه للهروب من الحوار....معروفه من زمان قوى).!!!
    [/QUOTE]

    «« توقيع يوسف محمود »»
    يسوع حمل السيف و بهدف القتل طبقا للكتاب المقدس
    كتاب المسيح مشتهى الأجيال: منظور أرثوذكسي (مع حياة وخدمة يسوع) - الأنبا بيشوي


    9- ظهور السيد المسيح لبلعام

    ((لم يظهر السيد المسيح قبل التجسد لأناس أبرار فقط، بل ظهر أيضًا لأناس آخرين مثل لابان خال يعقوب أب الآباء، وكان لابان يعبد الأصنام؛ ولكن ظهر له إله إبراهيم وإسحق ويعقوب ليحذّره من أذية يعقوب ابن شقيقته رفقة، بعد هروبه منه ومعه زوجتيه بنات لابان (انظر تك31: 24-32).
    كذلك ظهر السيد المسيح لبلعام بن بعور -النبي الأحمق- ثلاث مرات
    وأراد أن يقتله لولا أن الأتان قد حادت عن الطريق، هذا إلى جوار ما رآه بلعام في نبواته عن السيد المسيح.))

    الرابط المسيحى:((هنــــــــــــا))


    و للمزيد من التوثيق حول هذا الموضوع :((هنـــــــــــا))


  10. #10
    تاريخ التسجيل
    Aug 2009
    الديانة
    الإسلام
    آخر نشاط
    23-03-2017
    على الساعة
    04:47 PM
    المشاركات
    3,025

    افتراضي

    CENTER]المشاركة الختاميه للزميل سمسم:





    المشاركة مكتوبه:

    اهلا استاذة ليديا:


    ]أستاذ سمسم - ليس من حقي أن اتدخل فيما يكتبه الكتاب إلا في حالة استخدام كلمات فيها إساءة أو سب واضح سواء للأشخاص أو المعتقدات

    ليس من المعقول انه حينما يرسل الكتاب مقالاتهم للنشر أن أطالبهم بان يأتوا بالسند والتفنيد كما ذكرت
    [/TD]

    [FONT=Arial][COLOR=#0099CC][B][FONT=Times New Roman]
    لكن من حقك تنقلى اكاذيبهم بل و تستشهدى بها ايضا.....أليس كذلك؟؟؟


    ....................

    تقولى:

    الكاتب وضع قصه ربما تكون رمزية لتوضيح فكرة لدية



    [FONT=Arial][COLOR=#0099CC][B][FONT=Times New Roman]
    هى ايه حكايه ((رمزيه)) فى المسيحيه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    لما نسالكم عن لغه نشيد الانشاد المثيره للجدل.....تقولوا اصلها لغه رمزيه

    و لما نسألكم عن بعض تعليمات السيد المسيح مثل امره بشراء السيوف..... تقولوا اصلها سيوف رمزيه

    و لما نسالكم عن سند و متن ((قصه مفبركه ركيكه اللغه غير محبوكه الصياغه)) تقولوا اصلها قصه رمزيه برضو..!!!!!

    هى ايه حكايه رمزيه دى صحيح؟؟؟؟؟؟

    .............................

    من الآخر يا أستاذ سمسم انا ليس لدي وقت لمثل هذه الحوارات وأنا لا أدخل في حوارات أساسا لضيق وقتي




    معلش عطلتك............. اصل انا فاضى و لا مؤاخذة..!!!!!



    [/CENTER]


    «« توقيع يوسف محمود »»
    يسوع حمل السيف و بهدف القتل طبقا للكتاب المقدس
    كتاب المسيح مشتهى الأجيال: منظور أرثوذكسي (مع حياة وخدمة يسوع) - الأنبا بيشوي


    9- ظهور السيد المسيح لبلعام

    ((لم يظهر السيد المسيح قبل التجسد لأناس أبرار فقط، بل ظهر أيضًا لأناس آخرين مثل لابان خال يعقوب أب الآباء، وكان لابان يعبد الأصنام؛ ولكن ظهر له إله إبراهيم وإسحق ويعقوب ليحذّره من أذية يعقوب ابن شقيقته رفقة، بعد هروبه منه ومعه زوجتيه بنات لابان (انظر تك31: 24-32).
    كذلك ظهر السيد المسيح لبلعام بن بعور -النبي الأحمق- ثلاث مرات
    وأراد أن يقتله لولا أن الأتان قد حادت عن الطريق، هذا إلى جوار ما رآه بلعام في نبواته عن السيد المسيح.))

    الرابط المسيحى:((هنــــــــــــا))


    و للمزيد من التوثيق حول هذا الموضوع :((هنـــــــــــا))


صفحة 1 من 2 12 الأخيرةالأخيرة

فضيحه منتدى ( أبو لمعه) المسيحى: سؤال بسيط يكشف كذب و جهل منتدى باكمله (ادخل و اضحك)

معلومات الموضوع

الأعضاء الذين يشاهدون هذا الموضوع

الذين يشاهدون الموضوع الآن: 1 (0 من الأعضاء و 1 زائر)

المواضيع المتشابهه

  1. بالصور: سؤال بسيط يكشف الجهل الجماعى للمشرفين(twin)و( critic)و(سرجيوس) فضيحة جماعية!!
    بواسطة يوسف محمود في المنتدى قسم كشف كذب مواقع النصاري والمنصرين
    مشاركات: 11
    آخر مشاركة: 25-03-2012, 04:59 AM
  2. مشاركات: 2
    آخر مشاركة: 13-10-2009, 04:32 AM
  3. إغلاق منتدى صليبي لعجزه عن الرد على سؤال لمسلم
    بواسطة اصبر واتقي في المنتدى قسم كشف كذب مواقع النصاري والمنصرين
    مشاركات: 10
    آخر مشاركة: 02-03-2009, 11:45 PM
  4. إغلاق منتدى صليبي لعجزه عن الرد على سؤال لمسلم
    بواسطة اصبر واتقي في المنتدى قسم النصرانيات العام
    مشاركات: 1
    آخر مشاركة: 09-11-2008, 01:35 PM
  5. وقعت يا بسيط وكترت سكاكينك .... بحث يكشف كذب هذا القس
    بواسطة abcdef_475 في المنتدى قسم كشف كذب مواقع النصاري والمنصرين
    مشاركات: 5
    آخر مشاركة: 10-05-2008, 01:14 AM

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

المفضلات

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •  

فضيحه منتدى ( أبو لمعه) المسيحى: سؤال بسيط يكشف كذب و جهل منتدى باكمله (ادخل و اضحك)

فضيحه منتدى ( أبو لمعه) المسيحى: سؤال بسيط يكشف كذب و جهل منتدى باكمله (ادخل و اضحك)